/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
skønhedscremer
Fra : JanneP
Vist : 670 gange
120 point
Dato : 14-11-03 20:16

Hej!

Efter et besøg på det lokale apotek er jeg kommet hjem med en stak vareprøver på nogle cremer - men hvad er det egentlig?

a) reti-c soin correcteur intensif

b) reti-c soin correcteur intensif jour
c) nutrilogie 1, soin profond peau séche (i sampak med d)
d) nutrilogie 2, soin profond peau trés séche

Brugsvejledning ønskes.

JanneP

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 14-11-03 23:14

køb dog aloe vera, med personlig brugsanvisning.

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 15-11-03 00:05

Kære Ticka

Jeg kunne også bruge æggehvide til ansigtsmaske og sødmælk som opstrammer - det er meget billigere!!!

Men nu har jeg altså fået nogle vareprøver, som jeg gerne vil have opklaret hvad er, så 1000 tak for dit svar!! >o)

JanneP

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-03 00:17

Spørg dog der, hvor du har fået vareprøverne, de må da vide hvad det er, som de udleverer.
mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-11-03 08:05

Hallo - Ans sagde noget klogt - Dato 15 nov. 2003 kl. 00.17

>Ticka
Er dette dit svar på spørgsmålet - Hvad syns' du selv???
[citat]
køb dog aloe vera, med personlig brugsanvisning
[/code]

Og så lige et lille sp. til dig.
"PERSONLIG brugsanvisning" - Vil det sige, at der på den bøtte snask du køber står noget skrevet til DIG personligt, eller gælder det skrevne osse alle andre der køber noget mage til?? Hvad tror du selv??

Ram

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 15-11-03 09:52

Ja Ans, det kunne jeg godt have gjort.

Men det gjorde jeg ikke, og i øvrigt kunne det jo være, at der sidder en stak tøser rundt om i landet, som gerne ville have svar på nøjagtigt det samme sprøgmål!

Det skulle da være underligt at INGEN her på kandu.dk er i stand til at komme med at kvalificeret svar. På nuværende tidspunkt ser jeg ikke grund til at give point ud til nogle af svarene!

JanneP

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-11-03 10:01

>JanneP

Nej det er rigtigt, der er ikke nogen pointsvar, men Ans har stadig ret - Hvis du spurgte, som hun foreslår, kunne du fortælle flokken af tøserrundt om i landet ,hvordan det hang sammen. Det andet er lidt bagvendt problemløsning - Ik?

Ram

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 15-11-03 10:04

Det er vel som man tager det, ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-11-03 10:06

>JanneP.

Okai

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-11-03 10:08

PS.

Hvis du finder ud af noget godt, så giv lige et praj - Jeg vil så gerne være smuk

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-03 10:32

JanneP
Brugsvejledningen får du først, når du har betalt for produktet.
Tal med det lokale apotek. Hvis du så derefter mener at det er et godt produkt, så skriv det som et tip, så alle tøserne her på kandu kan få glæde af det.

>Ram er du ikke smuk nok? Er det ikke solcreme du skal have?

mvh ans

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 15-11-03 10:36

Hmm!! I følge Ticka er det aloe vera dér dutter. Køb det Ram - og du bliver smuk - og hvis du er heldig! måske endda lidt personlig smuk

Frida

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 15-11-03 10:40

så ans, det med at spørge på apoteket, kunne altå alligevel ikke bruges, fordi de alligevel først fortæller om det når man HAR købet det ?

JanneP

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-03 10:48

JanneP
Det skrev jeg jo også i mit sidste indlæg. Hvorfor så tage imod vareprøver, som du ikke ved, hvad det skal bruges til?

mvh ans

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 15-11-03 10:53

Hun havde vel travt, som den halve befolkning jo har. Man skovler bare lortet i tasken og skynder sig hjemførst der begynder man at undre sig. Tro mig det sker for mig selv mindst en gang i ugen

Frida

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 15-11-03 10:57

*LOOOLL* nemlig frida - og for at det ikke skulle være nok, så der var en hulens masse mennesker, som stod og ventede i køen bagved og det var ved at være lukketid, så jeg syns faktisk ikke, det var særlig smart at stille sig til at trække tiden overfor alle de andre

Tak frida

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-03 11:06

JanneP
Alle andre? Hvad er kandubrugerne så?

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-11-03 11:09

>Frida.

Fås det i 5 kg. spande

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 15-11-03 11:10

>ans
Ikke så næsvis. Kandu brugeren har i hvert fald ikke så travt. Du/de kan jo bare fise videre, hvis ikke der er tid. Prøv lige det i én forretning

Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 15-11-03 11:11

>Ram
Er du da så grim
Eller er det personlighed du mangler

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-11-03 11:14

Begge dele - Har ikke mere tid - Skal ned til Flygger - de har noget der dur

Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-03 11:31

>ram har de ansigtsmaling?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-11-03 12:51

Det nemmeste ville være simpelthen at smide det hele i skraldespanden, lad det ligge en måneds tid, og se hvor køn den er blevet i mellemtiden, eller hvis den må være tæret op, købe en ny.

Det var trods alt et gratis produkt, og kan i værste tilfælde kun koste en ny skraldespand.

ellebye

Accepteret svar
Fra : glad_pige

Modtaget 120 point
Dato : 16-11-03 09:58

a) reti-c soin correcteur intensif = creme til beskyttelse af de fleste hudtyper, cremen kan være let farvet, da den går ind og korregerer små ujævnheder i huden (direkte oversat "tonecontrol")
b) reti-c soin correcteur intensif jour = Samme som ovenstående blot at der her er tale om en dagcreme
- der er højest sandsynlig ikke farve i a) da dette nok er henvendt til natten, hvor huden kan optage mest, idet den ikke bliver påvirket af hverken forurening eller makeup

c) nutrilogie 1, soin profond peau séche (i sampak med d)
d) nutrilogie 2, soin profond peau trés séche
= dette betyder at man tørrer noget af, altså er her tale om en rensemælk og højst sandsynlig en skintonic.

Men jeg kender ikke produkterne og ved derfor ikke hvad de indeholder.... så om det er godt eller mindre godt...tjaa

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 16-11-03 12:08

Hej glad pige

Tak for svaret indtil videre..
Det er fra VICHY laboratoires -hjælper det med en opremsning af ingredienserne?

JanneP

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-03 12:21

JanneP
Her står lidt http://www.kbh-kgl-hof.netapotek.dk/vichy.htm
Her kan du også sende en mail til apoteket, hvis du vil have yderligere oplysninger.
mvh ans

Kommentar
Fra : glad_pige

Dato : 16-11-03 12:49

hej igen.

Jeg har prøvet at tjekke linket fra ans, det kommer jeg desværre ikke længere med da jeg ikke kan finde produktingredienser derinde.
Så umiddelbart står der ikke andet end stort set, enhver sælger fra andre firmaer også ville fortælle dig.

Men apoteket plejer nu at have gode produkter. (dermed ikke sagt at de altid er gode;-()

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-11-03 12:52

>JanneP

Nu ved jeg ikke hvor sart hud du har, men jeg mener det er et problem at producenten ikke vil oplyse noget om indholdet. I bedste fald sker der (forhåbentligt) ikke noget, men i værste fald kan man blive allergiker ved at bruge et forkert produkt.

Jeg selv tåler eksempelvis ikke noget som helst der er parfumeret, så det holder jeg mig naturligvis fra.

Jeg vil dog anbefale dig at få lidt mere oplysninger omkring produkterne før du bruger dem eller anbefaler dem til andre.
Ellers har de jo ikke kostet dig noget så man kan ikke sige at du måtte have spildt penge på produkterne.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-11-03 12:56

>Ellebye.

Det er klart formildende omstændigheder. Gratis allergi - Sponseret af det lokale apotek

(Ved godt, at du ikke mente det på den måde)

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 18-11-03 19:55

jaja - den er god med dig ram *GG*

Jeg har ikke oplevet at jeg har været allergisk overfor kosmetikprodukter, så på den måde er jeg ganske rolig

glad-pige> der står da godt nok en hel remse bagpå produkterne lidt bagpå men det står ikke på dansk, så jeg ved ikke hvor meget det nytter??

Sig til hvis jeg skal remse op!

Kommentar
Fra : ture

Dato : 19-11-03 05:52

LOOOOOL evt
Altså den side der, i har fundet (ved godt den er ud´debatteret), men altså... Det er jo en f*cking reklame og ikke en skid andet!
Nå. Når du så har fået fat i en indholdsfortegnelse på det vicky lort der, kigger du pænt i starten hvor du finder (i alle tre cremer) Glyserin og parrafin...! Begge stoffer der smadre din hud!! God fornøjelse!
Og JanneP....! Ellebye har fuldstændig ret, du kan "pludselig" gå hen og få allegi uanset om du har haft det før eller ej. Så hold dig fra den serie der! *Bare et godt råd!
Mvh.Kosmetolog

Godkendelse af svar
Fra : JanneP

Dato : 19-11-03 10:32

Tak for advarslen, ture

Nu har vi vist været hele turen rundt - så lad mig bare slutte med at godkende glad piges svar på hvad hulen det var jeg fik puttet i lommen

JanneP