/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
matrix regn
Fra : Hended
Vist : 405 gange
50 point
Dato : 14-11-03 19:28

hvordan kan man lave sådan en effekt i flash 5...
Altså de der grønne bogstaver der falder som regn.

Kommentar
Fra : kokjo

Dato : 14-11-03 19:39

hejsa
må man spørge hvor du har set det henne? de effekter?
mvh
kokjo

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 14-11-03 21:33

eh.. det har jeg set fra en clan der hedder "[milk]"....
hvorfor?

Kommentar
Fra : kokjo

Dato : 15-11-03 10:25

ja det jo lidt lettere at fortælle hvordan det er lavet hvis man har set det?
har du evt et link?

kokjo

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 15-11-03 11:08

ehh.. jeg har et link men, klanen er lukket, så det eneste jeg kan gøre er at sende den men den fylder atlså ca. 3 Mb...

Kommentar
Fra : kokjo

Dato : 15-11-03 11:29

det må du gerne, jeg er selv ret nysgerrig
kandu@lindrum.dk

kokjo

Kommentar
Fra : Avalodia

Dato : 14-01-04 08:44

Hej,

jeg bruger selv Flash MX, så måske virker det ikke i Flash 5, men her er historien anyway:

På Flash Exchange hos Macromedia ligger det en exchange der hedder Matrix menu. Den viser en lille menu med "grøn regn baggrund". Du kan se et eksempel på http://delodia.dk/matrixmenu.

Regnen er lavet ved at man laver et meget højt billede med "hele regnen". Dette billede viser man kun et udsnit af på skærmen ad gangen. Man forskyder så billedet nedad hele tiden, så regnen opstår. Det er selvfølgelig ikke helt så raffineret som rigtige tilfældige tegn, der falder ned og snurrer rundt og hvad de nu skal - men den er da ganske sjov. Knapperne i menuen kan du jo bare fjerne hvis du ikke skal buge dem. Menuen er ret smal, så du må kopiere et par stykker ved siden af hinanden, hvis du skal have mere "udbredt regn"

delodia

Kommentar
Fra : Avalodia

Dato : 14-01-04 08:46

NB linket er http://delodia.dk/matrixmenu - der kom lige et punktum i vejen før.

delodia