/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WinXP og Yamaha brænder
Fra : fedtmule64
Vist : 487 gange
130 point
Dato : 25-02-02 11:59

Hej !!
Jeg har installeret WinXP PRO. DK, men når jeg vil sætte min brænder en Yamaha CDR2100E (16/10/40) i, går XP bare i BLÅ skærm når jeg starter den.
Jeg har ikke kunnet finde noget på Yamaha's hjemme side.
Skulle der vær en der har et link eller en løsning til dette problem ???

VH.
Jørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-02-02 15:59

"fedtmule64" <fedtmule64.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:5Foe8.7315$Rz2.267180@news010.worldonline.dk...
> Hej !!
> Jeg har installeret WinXP PRO. DK, men når jeg vil sætte min brænder en
> Yamaha CDR2100E (16/10/40) i, går XP bare i BLÅ skærm når jeg starter
> den.
> Jeg har ikke kunnet finde noget på Yamaha's hjemme side.
> Skulle der vær en der har et link eller en løsning til dette problem ???

Du installeret det medfølgende brænderprogram Easy CD Creator?

Martin

Kommentar
Fra : fedtmule64

Dato : 25-02-02 19:08

Nej, det er jeg slet kommet til endnu.
Det er efter at jeg har installeret den fysisk, og skal starte maskinen igen

Jørn

Kommentar
Fra : fedtmule64

Dato : 28-03-02 18:24

ja det er stadig det samme

Kommentar
Fra : fedtmule64

Dato : 03-05-02 15:25

Spørgsmålet står stadig åbent, jeg har endnu ikke fået et fyldenstgørende svar

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 03-05-02 16:51

Har du installeret aspi4all ?? disse er ASPI drivere som fungerer med windows XP,
da der desværre er fejl i disse.
Desuden burde en opdatering med de nyeste drivere fra windows update virke.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-07-02 12:56

Hej Fedtmule,

driller det stadigvæk?
hvis du har problemer med din ASPI... så eksistere der et program der hedder ForceASPI der kan installere ASPI korrekt...
problemet med Adaptec's ASPI er at den kun vil installeres korrekt for det meste hvis man har et Adaptec device...
men ForceASPI går uden om det...

Du ka' downloade programmet ForceASPI her -->
http://www.cd-rw.org/software/cdr_software/cdr_tools/frcaspi.cfm

den originale hjemmeside hvorfra programmet er fra, er desvære ved at blive lavet om i øjeblikket -->
http://www.flexion.org/aspi/
så informationer omkring programmet og hvordan det ska' gøres, står der desværre ikke i øjeblikket... Men heldigvis indeholder filen et dokument ”INDEX.html” den nævner dog ikke noget om XP... men denne side har dog lidt omkring den, samt andre go’e tips omkring ASPI, og de skriver også at den er afprøvet og fungere på Win XP.. -->
http://aspi.radified.com/
som også nævner lidt om installationen m.v...

men jeg vil prøve at beskrive hvad du skal gøre efter du har downloadet og udpakket filen...
det er faktisk ikke så meget…
der ligger en batch fil ”Instaspi.bat” den ska’ du aktivere, det ka’ godt være du bli’r nød til at omdøbe den til *.CMD så det bliver til ” Instaspi.cmd”, før det virker (kun hvis du kører Win 2000 eller Win XP)... Og da du kører XP, vil det før du starter nok være en go' ide at omdøbe den...

når du har installeret den og genstartet ka' du evt. opgradere med denne ASPI driver... -->
http://download.adaptec.com/software_pc/aspi/aspi_v471.exe
filen indeholder også programmet "aspichk.exe", jeg vil foreslå dig at downloade den, idet "aspichk.exe" også ka' kontrollere om din ASPI fungere samt hvilken version...

men idet du har brugt ForceASPI... og fået installeret Adaptecs ASPI... tror Adaptec's installations program at du har et Adaptec device... hvorved det er muligt at opdatere til den nyeste version...

Håber det ka' bruges... hvis du ikke har løst problemet... så meld lige tilbage...

mvh.

Strarup