/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
harddisk
Fra : 120104009865
Vist : 385 gange
20 point
Dato : 14-11-03 15:31

hej alle jeg har to harddiske i min maskine,Cdrev hvor windows Me ligger,
og Ddrev hvor jeg har nogle programmer,hvorledes flytter jeg indholdet fra Drev D.
til drev C.?hilsener.

Kommentar
Fra : erikjuul

Dato : 14-11-03 15:33

Hvis det er programmer, der er installeret kan de ikke uden videre flyttes til et andet drev. De skal installeres påny.

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 14-11-03 15:42

Hej
Alle filer kan flyttes i windows stifinder, med træk og slip.
Programmer der kun består af en .exe fil kan også flyttes.
Alt hvad der er installeret, af spil og programmer kan være lidt svært at flytte da installation,
ligger en del oplysninger i registregs databasen.
Groft sagt, det du har installeret, som selv ligger et ikon på skrivebordet. skal afinstalleres og ind igen.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 14-11-03 15:56

Er formålet at frigøre d drevet ?
Kan det være på c drevet ?
Er det på d drevet noget der er installeret ?

Åben stifinder, for at undgå rod, lav en mappe på c drevet , kald den eks 'fra_d'
I stifinder kan du vel også se D drevet, åben det og maker de mapper/filer du vil flytte.
tryk på højre musseknap og vælg klip.
Åben mappen du lavede på c drevet, peg på den og tryk på højre musseknap og vælg sæt ind.
Der er mindst 2 mapper som du ikke kan/må flytte, og det er '_RESTORE' og 'papirkurv'.
og ellers burde du nu have alt fra d: i en mappe på c:
håber at du forstår det, ellers er der andre ligende måder.
Så gi lige et praj.
Mvh. S_ild

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 14-11-03 15:56

Ikke groft sagt micjo, alt hvad der har sit eget installationsprogram skal installeres påny, dvs. afinstallere og derefter geninstallere på den nye lokation, men til 120104009865 bør du tjekke samtlige mapper hvor du har programmer installeret for at se om der er filer deri du skal bruge igen, altså tag en backup, men kun af de filer der er bruger skabte, selve program filerne er irrelevante da de jo bliver installeret igen. Det er især spil du med fordel kan nøjes med at flytte mappen til C drevet, også derefter geninstallere spillet oveni på den nye lokation. å den måde bibeholder du alle indsitllinger i spillet og eventuelle data omkring hvor langt du er nået o.s.v. Det er meget "kort" sagt er mit råd

Alt andet vil bare skabe skrald og forvirring i dit system.

Har du spørgsmål vil jeg gerne uddybe