/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvad er rendering?
Fra : stk
Vist : 1753 gange
50 point
Dato : 25-02-02 11:21

Jeg har en gammel maskine (300 MHz PII) med et nyere grafikkort (32 MB Matrox-et-eller-andet). Når jeg kører Ground Control i 800x600 kører det fint, også filmsekvenserne. Hvis jeg aktiverer 32 bit rendering går det ulideligt langsomt filmsekvenserne hakker voldsomt.

Så er der nogle, der kan give mig en ide om hvad rendering er?

stefan

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 25-02-02 12:31

Hej stk
betegnelse for, at når man lader et program fremstille en filmfil ud fra de matematiske funktioner, som ligger i programmet, kaldes det for en rendering.
Programmet beregner en serie af gif- eller jpg-billeder ud fra de oplysninger, programmet har om scenens objekter, overflader, belysninger, skygger, refleksioner og ud fra kameraets betragtningsafstand og retning.
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 25-02-02 12:58

Hej
Det er når computeren skal beregne en 3d scene
Tit så er 3d scenes for kompliceret til at kunne blive beregnet "realtime". Derfor lader man det passere end renderings engine for at få det endelige resultat, som regel i form af et billede!

Så set ud fra det, mangler din PC ressurcer til af at kunne vise glidende Billedkvalitet.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : stk

Dato : 25-02-02 13:06

Nu tror jeg ikke mellemsekvenserne bliver 'tegnet' billede for billede, men blot er en fast filmsekvens. Men det er måske ikke tilfældet når rendering har indflydelse på hastigheden af filmen?

stefan

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 25-02-02 13:15

Som du selv skriver, så køre filmen fint på Ground Control ,--Med Rendering bliver det jo en helt anden "sortering"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-02-02 16:26

I den forbindelse du skriver, er det noget med farvedybden at gøre, og det
er en af de ting Matrox har problemer med i spil, men du skal bare holde dig
til de 16, så er kortet svært at slå ud.

Kim Larsen

"stk" <stk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:b5oe8.7310$Rz2.265454@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en gammel maskine (300 MHz PII) med et nyere grafikkort (32 MB
> Matrox-et-eller-andet). Når jeg kører Ground Control i 800x600 kører det
> fint, også filmsekvenserne. Hvis jeg aktiverer 32 bit rendering går det
> ulideligt langsomt filmsekvenserne hakker voldsomt.
>
> Så er der nogle, der kan give mig en ide om hvad rendering er?
>
> stefan
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>