/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Arla...
Fra : geu
Vist : 367 gange
1 point
Dato : 14-11-03 15:25

Nu er det da snart at vi skal til at se efter ander steder at få mælk fra http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=299116
Siger ikke at det ikke er godt med en stor virksomhed, men når det går ud over andre så er det.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 14-11-03 15:38

Jeg så pengemagasinet i DRTV 13/11, og jeg blev noget chokeret over Arlas metoder over for "konkurrenterne", og overvejer da også at finde en anden når jeg skal købe mejeriprodukter, men det er jo det der gør det slemt at de er så dominerende.

Det er jo NÆSTEN umuligt at finde nogle der forhandler andre end Arlas produkter, for de er jo "jaget" væk fra butikkerne.

Bantam

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-11-03 17:12

Ak ja... historien om de små lokal købmænd om igen. Ikke så mange år siden, at de blev ædt op af de andre STORE fisk, nemlig supermarkederne - nu er det så enkelte produkter som står for skud
Go' weekend til jer alle sammen
Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-11-03 17:24

Arla er min yndlingshadeemne. Uhyggelig dårlig industrigummiost. Den legendariske Klovborg minder om viskelæder idag. Priser der ryger til himmels. Gudskelov kan man stadig med lidt omhu finde ost der ikke kommer fra fabrikken i Fredericia. Min mening, tja mælken bliver di nødt til at købe, men osten - der er der heldigvis alternativer.

BOYKOT ARLA

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 14-11-03 17:53

Arla-direktøren til sin søn-
der er andet i livet end penge min søn........der er også magt!!

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-11-03 18:40

Hej.
Så lige i dag at Brugsen skal til at forhandle mælk fra Tyskland. Godt med et alternativ.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-11-03 10:45

Efter sigende er kunderne ved at efterspørge andet end Arla mejeriprodukter. Blandt andet kan du ved Aldi købe "ikke-arla-mælk". Dansk supermarked har også (godt skjult) andre oste end Arla. Det samme med Coop's butikker. Der er kun en vej til at "opdrage" Arla, det er boycot af produkterne. Arla vil være frygtelig følsomme overfor en nedgang i salget. Arla's forretningsmetoder og stavnsbinding af bønderne kan man kun tage afstand fra, ved at undlade kontra nedbringe sine Arla-indkøb.

Er du ikke tilhænger af monopolkapitalismen, kan du derfor søge at finde/købe alternative mejeriprodukter.

I min egen lille verden drejer det sig ikke så meget om mælken koster 25 øre mere eller mindre, men jeg er træt af dårlig ostekvalitet. Jeg vælger derfor oste fra de små mejerier, og kører gerne lidt længere for at købe mig en anstændig ost.

I pressen imorges kunne man høre at Arla-direktøren åbenbart har travlt med at forklare image-problemerne overfor medarbejderne! Tankevækkende!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 1 point
Dato : 20-11-03 15:29
Kommentar
Fra : geu

Dato : 20-11-03 15:34

3773, Det er da kanon.. LOL

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-11-03 16:18

God dagen griner. Selve reklameserien er dog for evnesvag og kedelig efter min beskedne mening.
Er der en af jer der kan fortælle mig hvorfor det i Frankrig, og sikkert også andre steder, er muligt at gå ind i et supermarked, dykke ned i ostekøledisken og købe en ost, eks. camenbert, der fra start er blød, moden og fuld af smag. Altså færdig. Hvis du gør det samme her i landet skal bemeldte ost ligge til modning uden for køleskabet i mindst 3-4 uger før den er bare lidt moden og smager af en lille smule. Det gælder også alle andre ostetype, for den sags skyld.
Sren i Rskilde der elsker god og smagfuld ost.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 25-11-03 19:46

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg nummer 1.
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene / kommentarerne var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 02-12-03 19:27

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg nummer 3.
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Din sidste reaktion daterer sig tilbage til 20-11-03 kl.15.34 så kommentarskriverne må gå ud fra dit problem er løst eller du har opgivet at få det løst ved hjælp af kandu.dk og spørgsmålet derfor kan lukkes.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Godkendelse af svar
Fra : geu