/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mediaplayer
Fra : anders_bak
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 14-11-03 10:34

Jeg kører vin xp pro, med opdateret mediaplayer. Mit problem opstår når jeg forsøger at afspille musik og film fra en mappe. Hvis jeg trykker på "knappen" afspil alle i mappen sker der ikke en skid, det samme hvis jeg markerer, og trykker på afspil det markerede. Er der nogen der kender noget til dette problem?

Kommentar
Fra : resten

Dato : 14-11-03 10:39

Prøv at reindstaler din mediaplayer, du kopier denne sætning kør.

Skriv dette i kør rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection InstallWMP7 132 c:\windows\inf\wmp.inf

Husk at din cdrom skal være i drevet ellers kan den den ikke finde filen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-11-03 10:43

Hvad er det for musik og film du skal afspille,?
Har du været inde i opsætningen og markere alle medierne den skulle kunne afspille,?
Mangler du codex?, nok det mest kendte problem.

Her er lidt du først kan undersøge.

mvh
ellebye

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 14-11-03 10:56

Jeg begynder at tro at det handler om en af de sidste opdateringer fra winupdate,det ser ud som om at flere og flere har problemer med win MP
jag havde f.eks. problemer med at åbne hyperlinks på web sider og i outlook E
da jeg havde dawnloadet den sidste nye opdatering til IE og OE,disse
Navn: Cumulative Security Update for Internet Explorer
ID: Microsoft Security Bulletin MS03-048
Dato 11. November 2003
Software: Microsoft Internet Explorer 5.01
Microsoft Internet Explorer 5.5
Microsoft Internet Explorer 6.x
Risiko: Kritisk

Vigtig opdateringspakke til Microsoft Internet Explorer

Microsoft har frigivet en større opdateringspakke til Internet Explorer. Opdateringen lukker en række kritiske svagheder, som kunne lede til kompromittering af systemet.

1) Der lukkes tre forskellige sårbarheder, som gør det muligt for ondsindede personer, at udforme HTML dokumenter og indhold på hjemmesider der kan misbruges til at omgå sikkerhedszonen i Internet Explorer. Det giver muligheder for at udføre scripts i Local Zone (Denne Computer).

2) En sårbarhed, som kan misbruges via særligt udformede HTML dokumenter til at omgå sikkerhedszone begrænsningerne ved hjælp af et XML objekt. Sårbarheden kan misbruges til at læse indhold i lokale filer.

3) En sårbarhed der kan misbruges via særligt udformede HTML dokumenter til at manipulere måden hvorpå drag-and-drop fungerer på i DHTML. Denne svaghed kan narre en bruger til at åbne filer.

Opdateringen kan hentes via Windowsupdate eller manuelt på følgende URL:
http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS03-048.asp
KB824145
Jeg afindstallerede disse opdateringer igen og mit porblem forsvandt som dug fra solen.
Hvem ved om microsoft har jokket i spinaten,igen,med deres opdateringer,det er ikke første gang og sikkert heller ikke sidste gang.
Prøv og tænk tilbage,om problemet opstod efter du lige havde opdateret,fra winupdate.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-03 11:01

Jeg,har sendt en e-mail til Microsoft,men regner ikke med at få svar fra dem,
så jeg venter med at dawnloade de ovenstående updates til jeg har fundet ud af om de har lavet en brøler,og rettet den igen.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-03 11:08

forresten jeg begyndte også at få socekts errors fra mine e-mail programmer
efter at jeg havde opdateret

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 14-11-03 14:38

Jeg tror du har ret manse, det passer nogenlunde med at problemet opstod efter en opdatering. Jeg må jo bare starte fra en ende af, og prøve at fjerne opdateringerne en efter en. Og til ellebye og resten, jeg har geninstaleret mp uden effekt, og det er ikke et codecproblem, da jeg sagtens kan afspille hvis jeg kun åbner en fil, eller åbner gennem mp. problemet er at afspille alle, eller de markerede elementer i en mappe.
Jeg lader emnet stå åbent til jeg har været igennem opdateringerne, og set om det virkede, på forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : janpoulsen

Dato : 14-11-03 15:36

mp player 9.0 kan ikke afinstalleres, så det bedste man kan gøre er at beholde medieplayer 8.0.

Godkendelse af svar
Fra : anders_bak

Dato : 18-11-03 07:13

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-11-03 09:43

selv tak