/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sænkning af Cordoba
Fra : trd_johnnyb
Vist : 361 gange
50 point
Dato : 25-02-02 00:00

Hvor meget må man sænke en Seat Cordoba '95 så den stadig kan komme igennem syn???

Kan den slippe igennem med 50 mm?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-02-02 09:51

> Hvor meget må man sænke en Seat Cordoba '95 så den stadig kan komme
> igennem syn???
>
> Kan den slippe igennem med 50 mm?

Sænkningssættet skal selvfølgelig være tüv godkendt, du skal også være opmærksom
på at synsgutten godt kan finde på at rende ud med et målebånd, der er et minimum
for hvor langt der skal være fra kørebanen og op til forlygterne, dette mål skulle
din Seatforhandler gerne have.

Avalon

-- Sendt via http://www.123bil.dk - danmarks private bilmarked

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-02-02 19:45

<Avalon> skrev i en meddelelse
news:007101c1bdd9$7cb67610$0301a8c0@autoatlas.local...

> Sænkningssættet skal selvfølgelig være tüv godkendt, du skal også være
opmærksom
> på at synsgutten godt kan finde på at rende ud med et målebånd, der er et
minimum
> for hvor langt der skal være fra kørebanen og op til forlygterne, dette
mål skulle
> din Seatforhandler gerne have.

50 cm mellem vej og lygte.

Har en kammerat med en 95' Cordoba. Den er sænket 40mm. og er blevet synet
uden problemer overhovedet.

Med 50mm ved jeg ikke. Så skal det i hvertfald være TÜV godkendt.

--
Venlig Hilsen / Best Regards

Martin L. Johansen
((¯`·.¸¸.·´(¯`·.¸ www.volcane.dk ¸.·´¯)`·.¸¸.·´¯))

Kommentar
Fra : trd_johnnyb

Dato : 25-02-02 22:33

Foreløbig tak...

Nu du siger 50 cm fra vej til lygte, hvor på lygten er det så? Underkant?

Og hvad med tågelygterne? Må de ligge så tæt de vil?

Kommentar
Fra : jaw

Dato : 14-03-02 15:38

Loven siger 40mm, også uden TüV godkendelse. Er dog ikke helt sikker på, om en TüV giver lov til at sænke mere, men helt ærligt, så tror jeg det ikke!

MVH Jesper

Accepteret svar
Fra : NitroOS

Modtaget 50 point
Dato : 09-06-02 04:52

40 mm... Nix mere..
Men på den anden side... det kommer an på hvor sur/træt/glad/dum bilinpektøren er den den dag....
Som sagt må din cordoba ikke sænkes mere end 40 mm, men jeg er da før røget gennem syn med en golf der var sænket 60/50mm..

Mvh.

NitroOS