/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
adgang til extern pc
Fra : webgun
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 13-11-03 20:25

en jeg kender får lavet div. ting og sager på sin pc af en nørd han kender.det som undrer mig er at nørden kan styre vennens pc hjemme fra sig selv.man kan se hvordan musemarkøren fræser rundt på skærmen.hvordan gør nørden det???er det noget med et program eller hvad?
når nørden er inde på vennens pc har han så fuld adgang??

hvor finder man et evt. program som kan dette??det kunne jeg godt bruge en gang imellem.kunne spare en masse kørsel.

Kommentar
Fra : nullerfras

Dato : 13-11-03 21:52

hehe nørd joooo om man vil bruge det udtryk så er jeg også nørd,, ja han har fuld adgang til computeren det kan da gøres på mange måder, den jeg ynder mest er et program der hedder radmin let at bruge,,,,du kan finde programmet her http://www.radmin.com/ og har du windows xp er der også et par muligheder i start / programmer / fjernsupport,,
så spar på kørslen og brug radmin
hilsen nørden

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-03 23:53

Desværre åbner det osse adgang til en helt anden slags nørder hvis man har remote control på sin PC. Det er jo en bagdør. Jeg husker stadigvæk da alle wannabee hackers brugte back orifice!

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 17-03-04 11:36

Tjaee, hvis i køre XP ligger der i xp et program der hedder fjernsupport, det gør hvad du har beskrevet.
Ellers kan jeg anbefale et program som PC Anywhere, hvilket garanteret kan opfylde dit behov.

Yoogi

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-04 16:02

Man kan osse bruge messenger til det forøvrigt.
P.S.
Hvor længe skal det her spørgsmål stå åbent?

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 17-03-04 20:00

Tak for svaret tedd.
tjaeee hvor længe skal det stå åbent....ca indtil nu!!!
jeg ved godt at jeg har flere? som ikke er lukket. også nogle af ældre dato.
men det er fordi at jeg ikke er tilfredse med svarene....og hvad fanden...lad os bare lægge lidt belastning på serveren..så kan det jo være at kandu.dk kan få fingeren ud af ..... og komme med en opgradering...Gnæk!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-04 20:14

Nå ja! Men det har jo osse noget med feedback fra spørgeren at gøre! Nogle gange famler man jo i blinde, når man kommer med en kommentar! Tror nu ikke det har den store betydning på server belastning om et svar står åbent, men det kan være rimelig irriterende for dem der prøver at svare på det!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 17-03-04 21:43

Ok jeg kan godt følge dig.....man ser overalt ? som er mange mdr. gamle.
kandu.dk har nok skylden...man skal jo som minimum have tolmodighed som en lystfisker for at surfe rundt her!!

jeg er ivrig lystfisker og befinder mig således udemærket her på kandu.dk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-04 23:50

Snakkede lige med en ven som mistede 2 store ørreder i dag fordi hans krog var for bøjet! Ak ja!