/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
hvordan finder man email adr.
Fra : webgun
Vist : 939 gange
100 point
Dato : 13-11-03 19:09

kan man nogen steder finde email adresser.Altså jeg mener om man kan finde en email som er på en bestemt adresse.hvis man søger på navn eller adresse på feks krak.dk kan man sende blomster og kager og alt muligt skrammel.man kan se mobil nr og stationære numre men man kan ikke se en evt email som måtte være tilknyttet adressen???
der må da være en søgemaskine med emailadresser eller hvad????
hvorfor alt det hemligheds krammeri omkring emailadresser!!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 13-11-03 19:16
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-11-03 19:16

Jo både på Krak og TDC kan du finde e-adresser.
Men kun hvis indehaveren siger god for det

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-03 19:16

..og ja, masser af hemmelighedskræmmeri og skjulte adresser.

Kommentar
Fra : erikjuul

Dato : 13-11-03 19:18

Der findes ingen samlet oversigt over email-adresser. krak.dk og lignende sider indeholder kun email-adressser hvis man selv tilmelder dem.
Mange er tilbageholdende med at offentliggøre email-adresser af frygt for spam.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-03 19:21

Netop

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-11-03 19:25

Det er det samme som med telefonnumre, hvis man ikke ønsker det offentliggøres i diverse tlf.bøger eller på nettet, så kan du ikke finde adressen/emailadressen
Måske er der en grund til, at der er nogle, der ønsker privatlivets fred.
mvh ans

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-03 19:34

Nej Ans, med mail skal du selv tilkendegive at du vil i "bogen", og med telefon, skal du melde fra hvis du ikke vil med. Det er en væsentlig forskel. Desuden kan du jo gemme dig blandt hotmail og andet.....

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-11-03 20:24

Hej webgun

Her er et links til email-adresse søgning. Rimeligt godt med flere søgemuligheder

http://www.epost.dk/

Mvh. Franksp

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-11-03 22:49

webgun
Hvis du kender navn,adresse og evt. telefonnummer. Kan du så ikke skrive eller ringe til pågældende for at få e-mail adressen?
mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 14-11-03 01:48

Tak for svaret 3773.Jeg fandt hvad jeg søgte!!!