/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Wave til mp3
Fra : Hoegh
Vist : 457 gange
9 point
Dato : 13-11-03 18:14

Hej!
Er der nogle der ved hvordan man nemmest for lavet wavefiler om til mp3?. Altså når jeg en cd jeg gerne vil ligge ind på computeren som mp3.

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 13-11-03 18:29

Hejsa

Forstår jeg det rigtigt, at du godt vil rippen en admindelige musik cd om til mp3 filer.
Du kan fx. bruge windows player, men kræver et mp3 plugins, eller http://www.wimamp.com/

mvh Agent2002

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 13-11-03 18:47

Jo, jeg ville mene du forstår, men jeg forstår ikke rippen?

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 13-11-03 18:51

Hvilket program er det jeg helt nøjagtigt skal hente på dit link?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-11-03 18:57

Du skal downlaode et program der winamp det findes enten på den side der refereres til eller du kan downloade programmet fra

www.download.com

i søgeordet skriver du blot winamp

ellebye

Accepteret svar
Fra : Agent2002

Modtaget 9 point
Dato : 13-11-03 19:20

Hej igen

Rippe er at omdanne fx. et musikformat om til et andet. Eller hvis man ripper en DVD film.

På mit links skal du gå ind på "Mp3 software" tryk på Mp3 player, derefter tryk på det styresystem du har (Windows).. vælg en player du vil downloade fx. "Winam"
........... Få mere infomation om de enkel musikafspiller ved at trykke på navnet

Agent2002

Kommentar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 14-11-03 13:50

Jeg vil foreslå bare at bruge Windows Media players "Copy Music from cd" funktion. du skal bare lige finde ud af hvor den gemmer dem henne (de bliver ikke til mp3 men til .wma filer)
hvis det ikke handler om at grabbe fra en cd men om at konvertere en wav. fil til mp3 er du nød til at bruge et eller andet lyd redigerings program så som Cool edit pro 2 eller lignende!

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 28-11-03 20:55

Hej

Musicmatch jukebox er nok det program at jeg vil anbefale.det er utroligt nemt.

Mvh
jlbendtsen

Kommentar
Fra : BoWie

Dato : 21-01-04 22:09

Gå ind på www.download.com og find et program der hedder ogg converter...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-01-04 22:24

På samme sted kan du også hente et program der hedder:

Mp3 to Wav, lettere kan det vist ikke være.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-01-04 22:28

Omvendt er der også et program der hedder:

Wav to Mp3, så man kan stort set finde programmer til konvertering af alle "lyd" programmer ved download.com.

Godkendelse af svar
Fra : Hoegh

Dato : 05-02-07 21:21

Tak for svaret Agent2002.