/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Sletning af cookies og filer fra hjemmes~
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 557 gange
43 point
Dato : 13-11-03 16:43

Jeg har lige fået oprettet en hjemmeside, og jeg bruger et login, der ser sådan her ud:

<form method="post" action="ingen_javascript.htm" onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
<pre>
Brugernavn:  <input type="text" name="username">
Adgangskode: <input type="password" name="password">
</pre>
<input type="submit" value="Log på" onclick="CheckPassword();return false;">
</form>

Når man så har været inde på siden, og har trykket på "Log af" på hjemmesiden, så vil jeg gerne have, at den sletter cookies og filerne fra hjemmesiden, så den næste bruger ikke bare kan trykke på "tilbage" i browseren, og komme til den samme side...

Kan det lade sig gøre???
Hvis det kan, hvorfor en HTML-kode skal jeg så ligge ind på siden under teksten "Log af"???
Jeg vil også gerne, have at den lukker vinduet, hvis det kan lade sig gøre...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 16:58

Må vi se hjemmesidens URL. Det ville gøre tingene lidt lettere

Jeg vil dog mene, du ikke 'bare' kan slette brugerens cookies .. der er dog sikkert andre måder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 13-11-03 17:30

Jeg har ikke fået den oploadet endnu, da jeg ikke kender et gratis FTP-program...
Er der nogle, der har et forslag til det???

Kommentar
Fra : erikjuul

Dato : 13-11-03 17:38

Du kan ikke slette filer på brugerens harddisk - og heldigvis for det! Hvad kunne det ikke udvikle sig til, hvis alle havde adgang til at slette filer.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 13-11-03 17:42

Jamen, det er kun de fler, som er gemt fra hjemmeisden, så ingen andre fra computeren kan få adgang til hjemmeisden uden at have en bruger...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 17:43

Gratis FTP ? Hér : http://tucows.tdconline.dk/preview/195136.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 17:45

Jamen jamen... NEJ du kan ikke slette noget, andre steder end hos dig selv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-11-03 18:27

Hvis bruger a og b benytter samme comp og a logger ind på din side, så skal b ikke kunne se hvor a har været.............er det sådan
Emesen.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 13-11-03 18:59

Ja, det er det Emesen...
Hvordan laver man det???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-11-03 19:13

Jeg ved ikke hvordan, men hotmail bruger noget med en forældet side, når man går tilbage, og det må være noget med on load.
Emesen.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 13-11-03 19:15

Okay, er der nogle, der kender til noget med onload????

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 13-11-03 20:00

Hvis der ikke er nogle, der ved noget om onload, er der så nogle, der ved noget om, hvordan man kan lukke vinduet, hvor hjemmesiden vises i????

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-11-03 01:32

kan ikke lige se en cookie i dit eksembel men det handler om at sætte cookien's
udløbsdato/tid til et tidspunkt som er forældet før modtageren, modtager den.
Den næste bruger vil så modtage en opdateret, på samme måde.
he - he kryptisk,, jo men det virker og ,,
teoretisk kan man da sagtens slette en kage
God natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-11-03 01:37

ftp ?? jo der er en masse , min yngling er da filezilla
http://sourceforge.net/projects/filezilla
Det nemt(set ud fra at det kan det hele) , det virker og det gratis

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 14-11-03 09:20

Til natmaden...

Hvordan laver man det???

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-11-03 21:52

Denne kode har ikke nogen større funktion, andet end for at teste.
Den er lavet i php. så den virker kun på en server med php.
Den er ikke nogen total-løsning men bare til studie.
den køre som test her http://dadman.net2620.dk/bageren.php
Kode
<?php
function tjekTilladelse($brugerHvem, $pinTjek) {
$gyldigtid = 300; // i sekunder
             $dom = "net2620.dk";
             $bruger = "knud";
$pin = "tud";

$krypteretPin = md5($pin);
if ($brugerHvem == $bruger && $pinTjek == $krypteretPin) {
$check = TRUE;
} else {
$check = FALSE;
}
return $check;
}

if (isset($relogin)) {
setcookie ('kagebruger', "",time()-$gyldigtid, '/',$dom);
setcookie ('kagepin', "",time()-$gyldigtid, '/',$dom);
}

if (isset($login)) {
$pinkode = md5($formPin);
$brugernavn = $formBruger;

if (tjekTilladelse($brugernavn, $pinkode)) {
setcookie ('kagebruger', $brugernavn,time()+$gyldigtid, '/',$dom);
setcookie ('kagepin', $pinkode,time()+$gyldigtid, '/',$dom);
$msg = "Du er godkendt! Og du modtog en kage!";
}else{
$msg = "AFVIST!";
}
?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"

<html>
<head>
<?php
if (isset($login)) {
echo("<meta http-equiv='refresh' content='5;url=bageren.php'>");
}
?>
<title>Bag En Kage</title>
</head>

<body>
<?php
if (isset($kagebruger) && !isset($relogin)) {
if (tjekTilladelse($kagebruger, $kagepin)) {
echo("<p>Hej $kagebruger!</p>" .
"<p>Din adgangs-kode er (krypteret med md5): $kagepin</p>" .
"<p><a href='bageren.php?relogin=1'>Slet kagen og tving login<a></p>");
} else {
echo("<p>Der er en forkert blanding i kagen</p>" .
"<p><a href='bageren.php?relogin=1'>Slet kagen og tving login<a></p>");
}
} else {

if (!isset($login) | isset($relogin)) {
?>
<form method="POST" action="bageren.php?login=1" >
<p>Bruger: <input type="text" name="formBruger">
Adgangskode: <input type="password" name="formPin">
<input type="submit" name="submit" value="Log In"></p>
</form>
<?php
} elseif (isset($login)) {
echo("<p>$msg</p>" .
"<p>Du blir tilbagestillet om 5 sekunder!</p>");
}
?>
</body>
</html>

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 14-11-03 22:48

Til natmaden...

Hvor skal jeg ligge den ind henne???

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-11-03 23:53

undskyld ventetiden
ligge ind og ligge ind. den er jo laaaangt fra færdig,

For at køre den, skal den:
1. Ligge på en server med PHP
2. filen skal hedde bageren.php

Til dit behov:

1. den skal udbygges så det kan bruges af flere brugere.
2. hvor skal de brugere vidre til
3. mysql kunne indeholde en database over brugere
Det er jo en større ting, men da spændene nok, men krævende.
prøver lige (når jeg har tid) at omskrive koden mere enkel og med reg af flere brugere.

Men hvor skal du bruge den og kender du php
Mvh.
Natmaden.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 17-11-03 15:34

Den skal bruges på http://members.fortunecity.com/had94b

Jeg kender ingenting til PHP...

Hvis du sender en tilmeldingsformular, så kan jeg få hjælp af dig over MSN, hvis du opgiver den e-mail, som du bruger dertil, hvis du da har det...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-11-03 15:47

Hvis det er GRATIS hjemmeside for fortunecity, kan du ikke benytte CGI scrpits! Hverken Perl, PHP eller ASP.
I know Jeg ligger der selv : http://members.fortunecity.com/molo4/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-11-03 15:50

for ??? -> fra... , scrpits ??? -> scripts... selvfølgelig

Ps. Visse javascript-ting er de heller ikke meget for. Dem der f.eks åbner nye vinduer (pop-up's).

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 17-11-03 16:09

Er der så en HTML-kode, hvor man kan klikke på, så vinduet lukker???

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 43 point
Dato : 17-11-03 16:21

Hvad tænker du på ??? Man lukker da et vindue ved at vælge [X]'et i øverste højre hjørne af browser vinduet eller :
http://www.js-examples.com/example/?ex=30&mode=0 som lukker 'det gamle' vidue, når et nyt åbnes.

..ellers gør man sådan :

Kode
<a href="javascript: window.close();">Luk vinduet</a>

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 17-11-03 16:38

Tak for svaret molokyle...
Men jeg vil sige til alle jer andre, der har prøvet på at hjælpe, at I også har gjort et flot stykke arbejde...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-11-03 17:46

Sjovt svar at accepter, det var jo ikke dit startspørgsmål.
Al respekt Molokyle
Mvh. Natmaden.
over and out !