/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Rundll32.exe ikke fundet (ved opstart af~
Fra : jensilso
Vist : 695 gange
20 point
Dato : 13-11-03 14:06

Jeg får ovenstående besked når jeg starter min XP Pro op.
Og så kan jeg angive en sti til at finde filen.
Herefter forsvinder denne popup box og så går det først galt.
Pludselig er der ent CPU-forbrug på 100% på min PC og går jeg ind via ctrl-Alt-Delete og ser på processoroversigten kan jeg se at "taskmgr.exe" genereres 80-100 gange, at CPU-forbruget er 100% og jeg kan så ikke gøre noget som helst, idet der ikke reageres på mus og tastetryk eller i hvert fald så langsomt så systemet er så godt som dødt!
Hvad er der galt og hvad kan jeg gøre?
Håber på hurtigt svar
Jens
PS: Prøvede at reinstallere Win XP Pro (reparere) men det hjalp ikke.
I fejlsikret tilstand er der ingenm problemer!

Kommentar
Fra : resten

Dato : 13-11-03 15:11

Bruger du NVIDIA driver ?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-11-03 19:04

Det nytter ikke at prøve at reperarer, så må du hellere starte helt forfra med formatering.

Har du prøvet om du har fået enten virus eller spyware på din pc?

ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-03 23:42

Jeg ville lige tage en tur omkring www.spywarefree.dk og køre deres online scanners for trojans spyware og virus, hvis jeg var dig!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-03 08:10

Prøv,smid din win cd i dit drev og skriv sfc /scannow i kør elle i komandopromt og klik og/enter nu vil dine systemfiler blive tjekket om de er i de rigtige versioner og om de er i orden,husk mellem rum mellem
sfc og /scannow,rundll32.exe er et program der gør at du kan køre en dll
fil som et program,så ovenstående foreslag om at tjekke for spy og virus er en god ide,ellers er stien til filen her>

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
Manse9933
ps,prøv også og bruge din søge funktion og se om de er på din pc.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-03 08:12

den

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-03 08:18

når den box kommer frem kan du prøve at kopiere denne sti ind,gem den i note pad og lav en genvej til txt filen på skrive bordet,så du hurtigt kan komme til den>

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe

Bare et foreslag,måske
Manse9933

Kommentar
Fra : resten

Dato : 14-11-03 08:49

Og det kunne være dejligt med feedback

Kommentar
Fra : jensilso

Dato : 14-11-03 12:58

Tusind tak alle sammen for gode råd :)
Jeg blev kaldt væk i går, derfor ingen svar til jer, men jeg løste problemet ved at pege på rundll32 i mappen windows/system32! (et tip andet sted fra). Så fandt den åbenbart filen og startede rigtigt op.
At jeg så siden har haft en masse problemer fordi jeg reinstallerede/reparerede XP er en anden sag, men det er rigtigt, det skulle jeg ikke ha' gjort, for det har givet problemer med brugerkonti og med Outlook!!
Nå, det hele er ved at være løst, men endnu en gang, tak for jeres hjælp
MVH
Jens