/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af ny PC
Fra : Denpete
Vist : 367 gange
100 point
Dato : 13-11-03 13:13

Hej...
Jeg har nu en PC: Intel(?) 1,9 GB Harddisk 800 MHz, integreret videokort (Intel - tror jeg), DVD-afspiller, CD-RW-rom og netværkskort 10-100 Mbps.
Jeg vil gerne opgradere til en ny med bedre videokort (3D), større harddisk, evt. hurtigere i MHz, med CD-RW-rom og DVD-afspiller.
Jeg har trådlåst tastatur og mus, fladskærm m.v., så det skal ikke medfølge.
Da jeg andetsteds har læst, at PC-priserne nu er faldet/falder i pris, men da jeg overhovedet ikke er PC-kyndig, vil jeg meget gerne have lidt råd om, hvilken PC jeg skal købe. Jeg har tænkt at ofre ca. 5000-6000 kr. - gerne mindre om muligt, for så er der jo råd til lidt sjovt tilbehør ved siden af...

Jeg vil blive meget glad for råd og vejledning. Evt. flere oplysninger om nuværende kan (måske) gives med lidt hjælp...

PS. Indkøb skal foregå i ComputerCity eller FONA/Fredgaard.

VH.
Denpete

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-11-03 13:21

Kan du fortælle lidt om hvad du generelt bruger pc-eren til. Er det primært til spil, video eller musik eller som all round maskine. Alt efter dit behov vil priserne naturligvis svinge.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-03 13:26

De er jo noget dyre de nævnte steder! Du ville helt klart få en langt bedre computer ved at købe over nettet! Har lige været inde på www.computercity.dk og de eneste computere jeg ville anbefale der er de 2 computere med Athlon prossessorer på henholdsvis 3000+ og 2600+. De koster dog 7000 og det kan fås billigere andre steder!

Kommentar
Fra : moest

Dato : 13-11-03 13:31

Det ville også hjælpe hvis du skriver om du vil beholde f.eks skærm, tastatur, mus og om du har software, printer m.m.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 13-11-03 13:44

Hej alle...
Jeg bruger maskinen allround: Kontorprogrammer (MS Office 2000 Pro), lidt spil (derfor gerne nu 3D-grafikkort), netkommunikation via webcam. Ikke (meget) til musik - dog brænding af CD'er til brug i min have, og DVD'en skal bruges til enkelte CR-rom'er jeg abonnerer på, som skal bruge DVD for at kunne læses.
Jeg beholder min skærm (Neovo FTF 15"), tastatur/mus (Logitech iTouch - cordless) og printer (HP psc 750). Af software har jeg WinXP Pro.

VH
Denpete

Kommentar
Fra : moest

Dato : 13-11-03 14:04

har du overvejet at skifte noget af indmaden ud. det ville gøre det MEGET billigere
Hvis du vil have lidt til overvejelserne er der lidt eksempler her:
- Bundkort A7V8X-X-LAN ATX Socket A / VIA KT400 / 6PCI-1AGP 8x / IDE133 / Audio / LAN 468 kr.
- cpu Athlon Thoroughbred XP 2700+ (2167Mhz) Box Socket A / FSB 333MHz 1.028 kr.
- ram Dane-Elec 512MB 184pins / 64bit / 6ns / 3. Parts 739 kr.
- harddisk IBM DeskStar 120GXP 120GB 2MB / 8,5ms / 7200 RPM / IDE100 / 1 Year 719 kr.
- grafikkort AGP-V9520 TD GeForceFX 5200 TV-Out + DVI AGP / 128MB / 2048x1536 / GeForceFX 5200 674 kr.

Samlet vil beløbe sig til ca. 3700 uden fragt. Priserne er fundet på www.edbpriser.dk og det tog omkring 5 minutter

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 13-11-03 14:18

Hej alle...
moest:
Det har jeg ikke forstand på at skulle pille ved for det 1. Dernæst skal PC'en købes et af de to nævnte steder (gavekort + procenter).
tedd:
Jeg har 512Mb Ram-kort installeret nu (2x256) og også XPPro på CD-rom.
Jeg kan se på ComputerCity's side, at de 2 nævnte PC'ere har en forskel på kr. 5,- (?)
Desuden syntes jeg ikke det er et særligt pænt design med alle stikkene/indgange sidende foran på kabinettet ;-(

VH
Denpete

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-03 14:26

Problemet er jo at de 2 butikker sælger "færdige" løsninger! Og som sagt er meget dyre i forhold til andre! Du kan jo evt. gøre det at du køber en eller anden pc for dit gavekort i Fona! Og så leverer den tilbage dagen efter og får pengene tilbage?

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 13-11-03 14:35

Hej tedd..
Se det var jo en ide...

Kan du i øvrigt sige mig, hvor og hvordan jeg kan udskrive en præcis oversigt over 'indholdet' af/i min nuværende PC? Jeg mener der findes et program til sådan noget.

Vh
Denpete

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-03 14:42

indholdet af hvad?

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 13-11-03 14:46

Jeg mener CPU, Motherboard, Ram, MHz, video- og lydkort og alt det andet essentielle i selve PC'en.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 13-11-03 14:46

Det er nogle "vilde" priser, jeg kender efterhånden 3 der har købt gode PCer til under 4000,00 Er sikker på du mod 2-300 ekstra kan få en større CPU (mobo kan klare det!)
f. eks. her: http://www.bjtrading.dk/menu.asp

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-11-03 14:49

Kære andre medbrugere.

Jeres indlæg minder mig lidt om den reklame for Dell der kører i øjeblikket. Nu gælder det jo ikke om hvordan vi/jeg ønsker/har behov for men vores spørger >Denpete.

Og til dig >Denpete ved vi jo heller ikke hvor stor en computernørd du måtte være.

Der findes da rigtige mange gode pc som færdigkøb, og ja, det er meget billigere at købe via intenettet, man hvis man ikke rigtig ved hvordan man skal samle det forskellige hvad så.

Det ville være mere rimeligt at bruge de to forretninger og hvad de har og måtte koste, og ud fra det opstille hvad man evt. kunne spare ved køb via internettet.

Ja, det er nu blot min mening.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-03 14:58

Ja du kan downloade aida http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 og udskrive en report!

Til ellebye! Er det ikke lige det vi er i gang med! Den 2600+ de har til 7000 i computerworld kan du jo godt få til 4500 kr andre steder på internettet!

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 13-11-03 15:06

Hej ellebye...
Tak for din mening.
Jeg er BESTEMT IKKE nogen PCnørd. Derfor er jeg nok - som du siger - lidt nødt til at bruge de færdige produkter. Men måske jeg kunne bruge nogle af de komponenter jeg allerede har, eks.vis de 512 MB Ram, skærm, keyboard osv, således at jeg for de samme penge kunne få en større/hurtigere PC end de annoncerede, som jo sandsynligvis mange af dem, inkluderer f.eks. keyboard og mus.
Ligeledes kan jeg jo ligeså godt bruge den XPPro-version jeg har på CD-Rom og ikke en OEM-version, der kan være puttet ind i en 'færdig' maskine.
Ja, hvad ved jeg.

Hvis jeg evt. blot kunne få et udskrift af mit PC'indhold som nævnt ovenfor, så kunne jeg jo bruge det ved et evt. indkøb til at få øget kapacitet m.v. uden at skulle købe diverse tilbehør. Det må de da vel også kunne klare i ConputerCity.

Denpete

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 13-11-03 15:06

Er enig med ellebye, der bør angiver samlede PCer - men:
Jeg synes udmærket man kan foreslå nogle ting (muligheder) som...
1) Kan et gavekort ikke erstattes af en gave check, der stille modtager frit?
2) Man kan på nettet flere steder købe "saml selv" - hvor man bare udpeger hvad man vil
have så SAMLES OG TESTES delene, kan på den måde spare ~1500+ ville det vel være
en mærkelig giver der blev fornærmet over dette!

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 13-11-03 15:17

De ram du har nu er med 99% sikkerhed SDram, og dit kabinet formentlig med max 250W PSU, jeg tror helt bestemt du er bedre tjent med at sælge den som den er for... måske små 1000,00, der er ikke noget du (med fordel) kan anvende som samlet løber op i absolut max 8-900

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 13-11-03 15:46

Hej Denpete !

Nyt grafikkort er anbefalet. Om det skal være GForce eller ej er en smagssag, men du kommer langt med et GForce 4 MX kort og muligvis mere ram.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 13-11-03 15:59

Er det en skrivefejl, at du angiver 1,9GB HD i din nuværende PC? Den er godt nok lille efter dagens std.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 13-11-03 16:04

lillemig...
Ja, 19xxx Mb = 1.9 Gb ? Så det er den vel.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-11-03 16:11

>Tedd
Du ved godt at man som regel ikke kan få pengene tilbage hvis man køber for et gavekort, forretningen går højst med til bytte.

>Denpete.
Du kan sagtens bruge mus, keyboad og skærm, DVD-afspiller og CD-rom, men nok ikke ram. Sdram som du nok har laves formentlig ikke mere, og i dag bruger man nogen helt anden type. Netværkskort og lydkort er for de fleste bundkort integreret heri.

Men som >lillemig siger, skulle det være underligt, og jeg ved nogle gør det, at få samlet en pc efter egen "opskrift".

ellebye

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 13-11-03 16:26

http://www.midtdata.dk/ lige til højre for MIDTDATA, står der sammensæt, man kan da "lege" med at sammensætte en PC og få prisen - uden ellers at købe noget!

Kommentar
Fra : SteffenPetersen

Dato : 13-11-03 17:27

hejsa... for et par uger siden havde jeg det samme problem" åhh nej en billig kompyter, hvor finder jeg sådan en???" men så søgte jeg på en masse forskellige sider, og fandt til sidst: www.nettocom.dk. der får du de aller billigste pc`er med garanti... :)

Kommentar
Fra : SteffenPetersen

Dato : 13-11-03 17:27

hejsa... for et par uger siden havde jeg det samme problem" åhh nej en billig kompyter, hvor finder jeg sådan en???" men så søgte jeg på en masse forskellige sider, og fandt til sidst: www.nettocom.dk. der får du de aller billigste pc`er med garanti... :)

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 24-11-03 09:27

Hej Denpete

Jeg har absolut kun gode erfaringer med: http://www.bj-trading.dk.

I denne uge tilbydes f. eks.:

PC-Scancom-Model-15-00: ADM Athlon XP 2400+/512 MB DDR RAM/120 GB/16X DVD/256 MB grafik, til kr. 5.995,00. Og i den lidt billigere ende:

PC-Discount-Large-Celeron-2300: Intel Celeron 2.3 GHZ 478 Pin Box/512 MB DDR Ram/80 GB/52X/64 MB Grafik.

Jeg håber mit svar kan bruges. Go' fornøjelse

M.v.h.
Favorite

Kommentar
Fra : ZeD_ZyprezZ

Dato : 20-01-04 10:43

Logic/Soltek Deluxe AMD XP2500 512MB DVD Brænder
Indhold Beskrivelse
Processor AMD Barton 2500+ (Mere en Rigligt både til spil og arbejde)
Bundkort Soltek EQ3701M AMD nForce2 Barebone
Ram 512, DDR-SDRAM PC2700 (Relative hurtige Ram)
Grafik Soltek Geforce-FX 5200 AGPx8, 128MB DDR,TV-Out, DV(så kan du spille alle de ny spil uden problemer)
Harddisk ExcelStor ESJ680G, 80GB, 7200RPM, ATA/100 (ca 20000 Mp3'er eller 80 timer flim)
Netkort onboard (hvis at du skal på nettet eller spille med andere)
Lydkort Onboard
Diskdrev Alps 3.5" Sort
Dvddrev NEC ND-1300 DVD Brænder (+ & -) *Black* Bulk excl. (så kan du brænde DVD'er)
Keyboard Zippy ergo multimedia keyboard til USB
Mus Black IceMat Musemåtte + Microsoft Intellimouse Ex
Kabinet Soltek EQ3701M AMD nForce2 Barebone
Garanti 2 år Det 1 år som On-Site serviceaftale
Leveringstid 2-6 dage
Pris uden moms 5,276 kr.
Pris med moms (((6,595 kr.)))) Rimlig pris
Opdateringsdato 13/12-2003

PRC-Data A/S

Adresse Vævervej 7 Email salg@prcdata.dk
By Viborg WWW http://www.prcdata.dk
Telefon 87 25 11 00 Fragt uden skærm 165 kr.
Butikstype

hjemme sidde ... http://www.prcdata.dk/