/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hessian
Fra : bela
Vist : 3508 gange
200 point
Dato : 13-11-03 12:07

Hvordan fjerner man lettest hessian fra en væg?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 13-11-03 12:17

Prøv om du kan dampe dt af, ellers er du nødt til bare at være vild og voldsom.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-11-03 12:26
Kommentar
Fra : nsl

Dato : 13-11-03 12:26

Prøv med en håndgranat ha ha.
nej spøg til side, der findes ingen måder der findes et middel hos farvehandleren til at smøre på
men om det er nemmere end damp så tror jeg det ikke, du skal nok invenstere i noget nyt mørtel til din væg når du er færdig med at ødelægge dig selv og væggen.
mvh nsl

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-03 12:26

Uha, det kommer stygt an på underlag og anvendt lim.

Jeg er bange for at metoden hedder hårdt slid, måske som rosmon siger - damp. Du må nok prøver dig frem. Kan du skrabe det nogenlunde af med en skraber (efter at have dampet), bør du nok slibe efterfølgende for at få det hele med.

Menøhh, du kan jo male ovenpå hessian!!

Går det helt galt, er svaret at fuldspartle væggen (jeg ved malerne ikke gider forsøge at hive glasvæv af, hvis noget er gået galt, der spartler man og lægger et ny lag ovenpå)..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-11-03 12:36

Beklager at mit første link ikke kan bruges. Fandt en side, der viste at hessian ikke kan tages af. Det kan kun efterbehandles, hvis man vil undgå at beskadige væggen.
mvh ans

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-11-03 09:21

Er svarene tilfredsstillende bela?

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 28-11-03 11:58

istedet for at fjerne hessianet, så kan du evt. slibe samlingerne og pudse op med en tynd
lag pus, som du så kan bruge som grundvæg, som du så kan opsætte tapet på.
mvh nsl

Accepteret svar
Fra : g.lykke

Modtaget 200 point
Dato : 07-03-04 20:28

hvis den gamle hessian sidder godt fast er der ingen grund til at fjerne den,du kan spartle den med sandspartel(letspartel), og første gang med en grov, og anden gang med medium, hvorefter du sliber og fortsætter din videre behandling med væv, filt eller tapet.

mvh g.lykke

Godkendelse af svar
Fra : bela

Dato : 07-03-04 21:37

Tak for svaret g.lykke.