/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Julefrokosterne er over os
Fra : smoelfemor
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 13-11-03 11:10

Vi er en gruppe på 8 der skiftet til at holde julefrokost for hinanden og i år er det altså min tur. De fleste er ret traditionelle med hvad der skal serveres, men vi plejer også at have lidt anderledes. Her er hvad jeg har tænk mig vi skal have:

Sild - alm/krydder + Hjemmelavet karrysalat
Gravet Hellefisk med asparges, æggestand
Frikadeller + rødkål
Medister + Julekål
Glaseret hamburgerryg + grønlangkål
Kamsteg med hjemmelavet rødkålssalat
Tærte med forårsløg og chili
Ost, frugt

Men jeg kan ikke fnde ud af om det er nok, eller om nogen af retterne skal byttes ud med andet. Vi har også tænkt i skiver afRorastbeef med remoulade, peberrod, sprængt kavlebryst med tyttebærperrodsalat, eller en hønsesalat med ananas + bacon

Hvad syntes i, har i andre supergode forslag eller har i lyst til at dele jeres menu med mig vil jeg blive rigtig glad

Tak smølfemor

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-03 11:37

Hvor hulen er den lune leverpostej med champignon og bacon. Ikke at forglemme blodpølsen.

..men det er selvfølgelig traditionelt

Hvad med æg, og "pil selv jomfruhummer"?

(og slutteligt mavepillen fordi man spiser for meget).

Et godt råd: Hæng menuen op, så folk kan se den. Så kan de nemmere planlægge, så de ikke foræder sig alt for voldsomt.

Kommentar
Fra : smoelfemor

Dato : 13-11-03 11:41

Hov ja leverpostejen glemte jeg den er selvfølgelig med..Blodpølse ALDRIG I LIVET jeg hader lugten af det*S*

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 13-11-03 11:53

Hej smoelfemor
Hvad med grovhakkede finker og rødbeder ,rugbrød og eddike
mvh mcloud

Accepteret svar
Fra : skrotmanden

Modtaget 110 point
Dato : 13-11-03 11:59

Jeg ville serverer Roastbeef istedet for Hamberryg og grønlangkål.
Der er jo også medister og julekål(min farvorit),det er noget der ligger tungt i maven.

Hvad med jule/andepate med grøn Waldorfsalat?

Godkendelse af svar
Fra : smoelfemor

Dato : 02-12-03 09:49

Tak for svaret skrotmanden. Du solgte mig med pateen, men hvad er grøn waldorf salat??? - en opskrift evt???

Kommentar
Fra : skrotmanden

Dato : 02-12-03 10:12

Hej smoelfemor.

Grøn Waldorfsalat: Grønne salatblade,appelsiner eller æbler,bladselleri,vindruer,valnødder.

Dressing: god olivenolie,eller anden favorit,røres med salt og peber vendes i salaten.
rigtig god appetit
skrotmanden