/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Understøttelse af Frontpage 2003 rammer ~
Fra : secret
Vist : 409 gange
50 point
Dato : 13-11-03 10:45

Jeg har lavet nogle sider i Frontpage 2000, og nu vil jeg åbne dem i Frontpage 2003 (med Explorer 6.0). Hvorfor kommer der "din browser understøtter ikke rammer" i min HTML ?? Hvordan løser jeg problemet, hvis det er et problem ?

Kommentar
Fra : moest

Dato : 13-11-03 10:50

Prøv lige at kopiere kildekoden for index-filen ind her

Kommentar
Fra : secret

Dato : 13-11-03 11:05

Til moest :

<html>

<head>
<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 6.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>………logo</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
</head>

<frameset rows="*,450,*" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold" src="ramme.htm">
<frameset cols="750,*">
<frame name="indhold" target="hovedramme" src="ramme.htm">
<frame name="hovedramme" src="Forside-1.htm" target="_self" scrolling="auto">
<frame name="højre" src="ramme.htm" target="hovedramme">
</frameset>
<frame name="nederst" src="ramme.htm" scrolling="no" target="hovedramme">
<noframes>
<body>

<p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>

</body>
</noframes>
</frameset>

</html>

Kommentar
Fra : moest

Dato : 13-11-03 11:36

Umiddelbart kan jeg ikke se noget galt, andet end Forside-1.htm ikke bør stå med stort, men det kan ikke give dig problemer.

Hvis du åbner dine filer med IE(ikke frontpage), hvad så?

har du prøvet at at importere hele projektet til Frontpage?

Kommentar
Fra : secret

Dato : 13-11-03 12:44

Moest ! Tak fordi du bruger din tid på mig. I browseren ser det godt nok ud i forhold til dette meddelse.
Så det er sådan set kun selve linje der generer mig.
Nu fik jeg også helt andre problemer ! Jeg fik pludseligt scrolling i bunden af min hovedramme og den har også flyttet sig til venstre i browseren.
Jeg kan hele ikke få den til at passe med 750x450 og får automatisk "6%751" i cols. Nu tror jeg det her hedder "deep shit". Jeg bliver nødt til at slukke og lufte hunden - inden jeg kommer tilbage til dig, hvis du stadig geder .....

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-11-03 12:51

<p>Denne side bruger rammer, men browseren understøtter dem ikke.</p>

Det betyder absolut ingenting - og du kan sagtens slette linien om den skulle irritere, men det er altså underordnet, det får ingen konsekvens - det er beregnet til, at dukke op som info for folk der bruger browsere (der som teksten indikerer) ikke kan vise frames....

Det er en af mange overflødige effekter i Bill Gates Officepakke

Karina

Kommentar
Fra : moest

Dato : 13-11-03 12:52

Bortset fra at Bill Gates ikke har opfundet HTML

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-11-03 12:54

Nej det har jeg sørme da heller ikke sagt - men spørgeren bruger Officepakkens Frontpage - aaahhaa

Jeg var end ikke i nærheden af at insinuere at det drejede sig om HTML - selvsagt!!

Karina

Kommentar
Fra : moest

Dato : 13-11-03 13:45

Du har fuldstændig ret. Officepakken har skabt en masse spændende opgaver pga. enten dårlig programmering, inkompatibilitet eller inkonsekvens i hvad man nu kalder ting (feks. hvad en helt alm. tekstboks er oversat til).

Kommentar
Fra : secret

Dato : 13-11-03 15:35

Tak for din opklaring af en af Officepakkens gåde. Med ved du hvilke browser ikke kan vise frames ?
Er det så bedre at lave siderne bare i tabeller, så alle kan se dem ?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-11-03 15:42

Hej secret - det vil jeg ikke lægge hovedet på blokken for, men vil dog vove at sige - ingen !!! (af betydning - der er tale om promiller)

Det er simpelthen så ligemeget med den linie i din kildekoder, men skal prøve at se om jeg kan finde noget om det, jeg har dog aldrig været stødt ind i det - så måske der står en puter i en hule i Uzbekestan med win 3.11 eller så noget der vil gøre knuder, men i vurderingen af din målgruppe kan du jo gøre op med dig selv om du vil tage højde for alle de faktorer, andre ting vil gøre sig gældende såsom skærmopløsning, websikre farver m.m - men det er op til dig hvor meget/hvor mange du vil tilfredsstille.

Naah i tabeller - tjo men det giver jo ikke de samme muligheder som rammer.
Hvad er din side beregnet til ??

Karina

Kommentar
Fra : secret

Dato : 13-11-03 16:11

Karina, min side skal sælge det jeg er god til ! Det er baggrundsbillede (har selv lavet i Photoshop) med mit firmanavn der er det vigtiste, som viser meget tydeligt mit fagområde. Så har nogle "linked" sider - hver med kort tekst på det samme baggrundsbillede. Det hele var gemt på en CD og ventede til jeg selv en dag får Frontpage på min Win XP home edition der ikke er født med Frontpage. Nu kan jeg slet ikke finde ud af det : rammer eller tabeller ? Det ønskede størrelse på skærmen 750 x 450 driller også, der kom pludselig en scrollbar under billedet (den var ikke på CD'en), hele billedet er flyttet til venstre i browseren og har multipliceret sig til flere ! Det ser ud som jeg skal begynde forfra ...

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-11-03 16:49

Okay - sælge det du er god til - ja er det ikke sådan med de fleste hjemmesider

Du skal selv afgøre om du har brug for rammer - det skal du bruge hvis du for eksempel ønsker en god navigering rundt mellem mange sider.

Tabeller - hvis det kun er enkeltstående sider med link frem og tilbage - ja så er tabeller fine nok og du undgår det med scroll (men det er nu meget nemt at løse)

Umiddelbart lyder din side ikke så stor og omfattende så rammer er vel ikke vildt påkrævet. Tabellerne har den gode egenskab at det holder på dine placeringer og giver et fint resultat.
Naaaj begynde forfra fanden heller vel - vil gerne hjælpe dig - så giv nu ikke bare op.

Umiddelbart lyder det bøvet at du har valgt rammer til at vise din side i - men dette er sagt uden at have set hvad du egentlig mener. Og så er det altså ikke ski' nemt....

Karina

Kommentar
Fra : secret

Dato : 13-11-03 17:30

Karina, det we sødt af dig at bruge tid på at svare på alle de "funny'n spooky" spørgsmål. Men jeg kommer ikke fra en HTML branche, jeg skulle bare ikke bestille MIN hjemmeside hos nogen .... Har været på en FOF kusus .. og føler mig som en blind kattekilling stadig. Jeg har set hvordan andre stjæler fra Intenettet via "vis kilde" som ingenting, og kan ikke få mig til det ! Det kan godt være at jeg bliver nødt til det ?

Tak for dit råd om tabeller. Jeg tror jeg begynder forfra - med tabeller istedet for - og er sikker på, at jeg dukker op igen på KANDU med flere spørgsmål.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-11-03 17:34

Det er bare i orden secret, du er velkommen til at spørge mig om alt det du vil - hjælper gerne ...

DET DER med at hugge fra kildekoder - det lader jeg liiiiige som om jeg IKKE hørte
uha uha....

Held og lykke fra Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-11-03 17:37

til allersidst - dog er det lige det forbehold at det meste der står i en kildekode er alm. html det sker der ikke noget ved .... men hold nu øje med © mærker - det skal du ikke hugge ..... hvis du måske synes det er nemmere at pusle noget sammen ved at låne fra koder rundt omkring - så vær lige forberedt på, at det altså heller ikke er problemfrit. Men som sagt vend tilbage hvis du får brug for "help"

Karina

Kommentar
Fra : secret

Dato : 13-11-03 20:20

Thanks a lot !

Kommentar
Fra : moest

Dato : 14-11-03 09:21

Hej Secret
Tabeller kan du sagtens bruge (de er i gamle HTML-bøger blevet kaldt "snydeframes), du skal bare sikre dig at de er ens på hver side ellers ser det hamrende uprofessionelt ud. Det største problem ved at gøre det er de mange gentagelser

Hvad jeg hellere vil foreslå dig er at bruge et gratis javascript f.eks fra:
http://www.script.dk/sourcecode.jsp
Bemærk at det godt kan fristende at bruge en masse ekstra sjov, ballade og gøgl, til at sætte gang i kludene. (folk skal stadig downloade det)

Der er et godt gammelt huskeord indenfor grafisk præsentation - KISS
Keep
It
Simple
Stupid

Kommentar
Fra : secret

Dato : 14-11-03 10:04

... ja, jeg tror jeg kan osse bruge din "kiss", som "simple", den kan også bruges i mange andre situationer ...

Kommentar
Fra : moest

Dato : 14-11-03 10:22

Ja jeg har selv kunne bruge den i alle mulige sammenhænge.
Hvis du bestemmer dig for at bruge tabellerne så kan man også få dem til at skifte farve med CSS når du fører musen henover

Kommentar
Fra : secret

Dato : 14-11-03 10:46

Tak, jeg går igang i weekenden, og er meget glad for din support.