/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Forslag vedr. ubesvarede spørgsmål
Fra : viskinge
Vist : 373 gange
500 point
Dato : 13-11-03 08:41

Jeg ved godt, at spørgsmålet har været fremme flere gange, men der er ikke rigtigt sket noget.
Jeg er f....... ved at være træt af, folk der ikke afslutter deres spørgsmål. Nu har jeg indlagt kommetarere, i over 100 spørgsmål, der stadig står åbne. Der er sågar en der skrev:

"Tak for svaret viskinge, det var lige det jeg søgte", spørgsmålet står stadig åbent !!!!!

Mit forslag er derfor:
Spørgsmål kan kun stå åben i 1-3 måneder. Alle der har lagt en kommentar, til et spørgsmål, der falder for "forældeses fristen", får tildelt 5-10 point.
På den måde udgår vi alle de åbne spørgsmål, og man får lidt for sin ulejlighed med at lave en kommentar.

Har du andre forslag????

Dette er også sendt til kandu

MVH
viskinge

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-03 08:53

Næh, smart nok Viskinge. Du må bare ikke regne med der sker noget. Spørgsmål her, har været drejet, bøjet og gennemlyst indtil flere gange, uden synlig respons fra kandu's side. Den gamle konstellation med formodet svar duer ikke, den åbnede for en masse fup-muligheder og belv derfor afskaffet.

Jeg har selv bokset voldsomt med svarere som ikke vil lukke, selvom der ligger klokkeklare svar. Et par enkelte skriver endda tilbage og siger de ikke agter at lukke spørgsmålet.

Det ville være rart om kandu udtænkte et eller andet system, f. eks. som det du nævner. Man kunne så spørge kandu'erne hvad de specifikt ønskede, f. eks. med tider og så'en. Sådan rigtig gammeldags demokratisk, ikk'?

Men det er jo kandu's side ikke vores. Vi er bare simple brugere.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 510 point
Dato : 13-11-03 09:15

Jeg kan tilslutte mig jer begge to. På den ene side er såmen ligeglad for point, men på den anden nå nu systemet er opbygget som det nu er.
Til dig >viskinge

Selvfølgelig er det da ærgerligt at man har point "til gode", men jeg tror mange bruger kandu KUN for at få løst et problem, for så at forsvinde ud i den blå luft. Jeg tror heller ikke man på nogen måde ville kunne fordele point lige.
Jeg er mere stemt for at ej lukkede spørgsmål simpelthen blot bliver slettet, de fylder blot mere og mere.
Skulle man gøre noget, så var det en form for blacklisting af de der der ikke vil følge spillereglerne, og kunne med det samme begynde med de der er gængse brugere.
Een ganngsbrugere kan man ikke gøre noget ved.

Men som >3773 siger, er og ligger problemet ved kandu.
(NB! 3773, hvis du skulle støde på Jens Julius må du endelig hilse ham fra "moster ditte", så ved han hvem det er.)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-03 09:42

Møder desværre Julius alt alt for sjældent (men læser ham hver dag på www.horsensfolkeblad.dk ) + det årlige hæfte.

Selv en gammel garvet bruger som Uffe kan holde tingene kørene længe http://www.kandu.dk/dk/spg/24424

Som næsten daglig kandu'e syntes jeg man burde kigge i sin historik, f. eks. en gang pr uge og checke egne spørgsmål, for lige at se om ikke et eller andet kan lukkes.

Jeg er helt på det rene med en lang række "engangs-kandu'er", de er noget sværere at danse med. Men du har ældre kandu'er, som f.eks polpot, der stædigt holder indlæg åbne. Seriøsiteten af disse er måske også så som så, eksempel: http://www.kandu.dk/dk/spg/21436

Ligeledes har Mahir smidt en masse spørgsmål, men det lykkedes ham åbenbart at blive sur, så der sker heller ikke mere: http://www.kandu.dk/dk/spg/17348

En smart ting ville nok være at begrænse "antal åbne spørgsmål", eller lade disse være offentlige under historikken. Så kunne svarene selv checke, eksempel mahir - se at denne ikke gider lukke sine spørgsmål - gøre ham opmærksom på at det forventes der, ellers skal han ikke forvente svarforsøg.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-11-03 09:53

Glem det... men ellers enig med jer, det er "træls"
Man kunne fristes til at sende en elektronisk bombe, således spørgsmål over 3 mdr. fik spørgerens motherboard til at lide af et såkaldt Kinasyndrom (fuck them - up in smoke)

Er du trist og har du sorg i sindet, så tag med til.... Tjah! Den eneste nuværende metode til at slippe af med alle hullerne i "Din profil", kan findes under mit tip http://www.kandu.dk/dk/tip/5499
Det lukker selvfølgelig ikke spørgsmålet, men man slipper da for at sidde og blive når man kigger på sin egen profil.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-03 10:17

Jeg ved det Clan, jeg ved det. Og det irriterer mig stadig, specielt når folk bliver flabede efter en reminder.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-11-03 11:16

For mig at se er der nogle måder at løse problemet på.
1) alle klart uløste og dermed åbne spørgsmål, flyttes efter et passende tidspunkt (3-4 uger) over i en kasse for sig selv.
2) alle klart uløste og dermed åbne spørgsmål, slettes efter efter 3-4 uger
3) åbne spørgsmål som i bund og grund er besvaret og løst, accepteres rent administrativt og flyttes til en kasse der kunne hedde f.eks.: accepterer af administrator. (kræver selvfølgelig at nogle gider gennemgå alt)
4) lad det være som det er og så må vi forsøge at blive mere tålmodige og tolerante.

m v h
Catbody

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 11:17

Lad os se hvad kandu.dk har i ærmet, når 'Den Store Opdatering' foreligger i december

Ellers som altid:

Spørgsmål lukkes efter 3 mdr.
Spørgsmålet mærkes med et flag (et stopskilt måske?)
Der indsættes en autokommentar fra kandu om at spørgsmålet ikke kunne besvares.
Der lukkes også for muligheden for yderligere kommentarer til dette sprørgsmål.
Pointsummen fra spørgsmålet fordeles, ved lodtrækning alá tip'sene, mellem dem der læser et; på denne måde lukket spørgsmål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-11-03 10:49

Lidt uvedkommende chat. Ellebye - så du Julius kommer på forsiden af blæksprutten i år?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-11-03 11:37

>3773, nej, men jeg får selv et eksemplar af blæksprutten senere.

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 25-11-03 07:59

Tak for svaret ellebye.