/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Chip tunning af VW Passat 1.8T ??????
Fra : HL
Vist : 3274 gange
150 point
Dato : 24-02-02 08:37

Hejsa

Jeg kører rundt i en Passat 1.8 T fra 1997 med 114.000 km. på bagen...
Og planlægger at tune den lidt motormæssigt. Men ved ikke
rigtigt hvor jeg skal lede. Har I nogle gode råd og/eller links til mere
information? .

På forhånd tak.

Mvh
Henrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 09:15

Prøv www.VAGcars.dk

--
Jørgen Møller Rasmussen, også kendt som JR.
Ved lidt om alt, men vil gerne vide ALT om alt. !

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 150 point
Dato : 24-02-02 17:02

"HL" <HL.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:gB0e8.5221$Rz2.213687@news010.worldonline.dk...
> Hejsa
>
> Jeg kører rundt i en Passat 1.8 T fra 1997 med 114.000 km. på bagen...
> Og planlægger at tune den lidt motormæssigt. Men ved ikke
> rigtigt hvor jeg skal lede. Har I nogle gode råd og/eller links til mere
> information? .

Billigt og seriøst: http://www.bsrab.se/

Bl.a. kan nævnes en effektforøgelse fra 150 Hk til 196 Hk. Nm fra 210 Nm til
329 Nm. Pris inkl. montering: SEK 5850,- = ca. 4800,- Dkr.

Dette er bare den mindste/billigste løsning.

M.v.h.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 17:14

On Sun, 24 Feb 2002 17:02:25 +0100, "VIKINGMAN"
<saab@mobilixnet._nospam_dk> wrote:

>Billigt og seriøst: http://www.bsrab.se/

Interresting
Du kender dem ?

>Bl.a. kan nævnes en effektforøgelse fra 150 Hk til 196 Hk. Nm fra 210 Nm til
>329 Nm. Pris inkl. montering: SEK 5850,- = ca. 4800,- Dkr.
>Dette er bare den mindste/billigste løsning.

Jeg ka' se, at de 2 steps (196 hk og 202 HK) ikke inkl. en anden
turbolader, hvilket burde være ok.

Step 3 indeholder heller ikke ny lader, ligesom der ikke er nogen
effektangivelse ved denne tuning ?

Jeg har hørt, at ikke kan anbefales at hente over 200 HK ud af en 1.8
T uden skift af turboladeren.
---

Mvh Mogens
Alfa Romeo

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 17:07

"VIKINGMAN" <saab@mobilixnet._nospam_dk> skrev i en meddelelse
news:j88e8.7038$Rz2.234758@news010.worldonline.dk...

KLIP

> Billigt og seriøst: http://www.bsrab.se/

Kiggede lige på T6.....Een ka´ sgútte finde hoved eller hale i deres
ydelses/effekt opgivelser.

Som maksimalt antal HK samt drejningsmoment i "Steg 3" opgiver de: 334 Hk og
530 Nm...?

--
Mvh
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 17:29

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c79124e$0$17259$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Kiggede lige på T6.....Een ka´ sgútte finde hoved eller hale i deres
> ydelses/effekt opgivelser.
>
> Som maksimalt antal HK samt drejningsmoment i "Steg 3" opgiver de: 334 Hk
og
> 530 Nm...?

Hvad forstår du ikke min ven!?

M.v.h.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 17:30

"Mogens Knudsen" <mogens@knudsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3c790fe2.7198185@news.sunsite.dk...

> >Billigt og seriøst: http://www.bsrab.se/
>
> Interresting
> Du kender dem ?

Yep! Købte tuningsdele hos dem til min gamle Saab 900 turbo - i helv. den
kørte, med variabelt ladetryk!

De sender gerne per efterkrav til Dk.

M.v.h.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 17:33

"VIKINGMAN" <saab@mobilixnet._nospam_dk> skrev i en meddelelse
news:4x8e8.7076$Rz2.236474@news010.worldonline.dk...

KLIP

> Hvad forstår du ikke min ven!?

F.eks deres fabriksopgivelser.

Dernæst deres prisopsætning.

Hvis "Steg 3" koster 7.750 SVK incl. moms og 7.425,- er det da rystende
billigt at nappe et komplet "Steg 3".

Ved du om det er den samlede og rigtige pris?

....eler skal jeg ringe til dem for at få verificeret prisen?

Een skal til Sverige i sommerferien alligevel med jollen på slæb.

Een kunne så pladre lidt rundt i jollen og lade BSR "finpudse" Völvoen.

--
Mvh
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 17:39

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c7915d3$0$17221$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> F.eks deres fabriksopgivelser.

Prøv og kigge igen under Steg3. De skriver at iflg. Volvo har din 272 Hk. De
har målt den til 269 Hk inden tuningen.

> Hvis "Steg 3" koster 7.750 SVK incl. moms og 7.425,- er det da rystende
> billigt at nappe et komplet "Steg 3".

Som de skriver, kan de KUN levere Prgramvara /software) til Steg2 og 3,
d.v.s. at de ting de skriver med 3" forrør, sportKAT m.v. kommer ved siden
af prisen.

> Ved du om det er den samlede og rigtige pris?

For nævnte software, ja...

> ...eller skal jeg ringe til dem for at få verificeret prisen?

Du kan via hjemmesiden under produkter checke, hvad prisen er på de øvrige
del, hvad du SKAL have, hvis du vil ha' opgraderingen af Hk.

> Een skal til Sverige i sommerferien alligevel med jollen på slæb.

Kanon! Fedt land. Det er virkelig flot og smukt op ad E4, fra Stockholm og
nordpå...
Eller skal man måske på Vänern og "jolle"?

> Een kunne så pladre lidt rundt i jollen og lade BSR "finpudse" Völvoen.

M.v.h.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 17:47

"VIKINGMAN" <saab@mobilixnet._nospam_dk> skrev i en meddelelse
news:WG8e8.7079$Rz2.236614@news010.worldonline.dk...

KLIP

> Som de skriver, kan de KUN levere Prgramvara /software) til Steg2 og 3,
> d.v.s. at de ting de skriver med 3" forrør, sportKAT m.v. kommer ved siden
> af prisen.

Mit svenske er ikke helt stabilt...

> Du kan via hjemmesiden under produkter checke, hvad prisen er på de øvrige
> del, hvad du SKAL have, hvis du vil ha' opgraderingen af Hk.

Det er det, der er så trist.....det står der ikke....

Dog jeg ved at cirka-prisen for et komplet sæt racer-katalysatorer samt et
sportsudstødning løber nemt op i mellem 20.000 og 25.000 SVK. Så det
"holder" ferien ikke til...

> Kanon! Fedt land. Det er virkelig flot og smukt op ad E4, fra Stockholm og
> nordpå...

Vi har foreløbig planlagt at "jolle rundt" omkring Ellös.

> Eller skal man måske på Vänern og "jolle"?

Vänern er som "baghåndsalternativ", hvis sommeren (og ikke midst konen)
arter sig. Konen er ikke helt så vild med at sejle...;-(

--
Mvh
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 18:24

> Jeg kører rundt i en Passat 1.8 T fra 1997 med 114.000 km. på bagen...
> Og planlægger at tune den lidt motormæssigt. Men ved ikke
> rigtigt hvor jeg skal lede. Har I nogle gode råd og/eller links til mere
> information? .

Hvis du vil have fuldt udbytte af en chiptuning af 1.8T'eren skal du også
skifte udstødningen, luftfilteret og blow off ventilen, men så burde du også
ende på ca. 200+ hk og 300+nm.

EnTech http://www.enginetech.dk/ (omtalt i sidste nummer af V-max) kan
hjælpe dig med hele!!

Mvh
Andreas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 18:39

"Andreas Pedersen" <andreas@vagcars.dk> skrev i en meddelelse
news:3c791ffb$0$46151$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvis du vil have fuldt udbytte af en chiptuning af 1.8T'eren skal du også
> skifte udstødningen, luftfilteret og blow off ventilen, men så burde du
også
> ende på ca. 200+ hk og 300+nm.
>
> EnTech http://www.enginetech.dk/ (omtalt i sidste nummer af V-max) kan
> hjælpe dig med hele!!

Problemet er bare at de er 3 gange!!! så dyre som svenskerne, så turen til
Sverige betaler sig selv! Desuden kan ma i Sverige få makine-garanti, det
kan man ikke hos enginetech...

M.v.h.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 19:12

> Problemet er bare at de er 3 gange!!! så dyre som svenskerne, så turen til
> Sverige betaler sig selv! Desuden kan ma i Sverige få makine-garanti, det
> kan man ikke hos enginetech...

Ahh 3 gange så dyre er vidst lige at overdrive!! (ellers må du lige
uddybe..)

Jamen så smut du bare til Sverige.. Jeg gider bare ikke, og det ved jeg
at der er mange andre som hellere ikke gider!

Mvh
Andreas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 19:29

"Andreas Pedersen" <andreas@vagcars.dk> skrev i en meddelelse
news:3c792b42$0$39802$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ahh 3 gange så dyre er vidst lige at overdrive!! (ellers må du lige
> uddybe..)

Enginetech: 19500,-
BSR: 8140,-

Ah, så gange 2.5 da.....

Plus at BSR tilbyder garanti på motoren, det gør enginetech ikke!

M.v.h.

Godkendelse af svar
Fra : HL

Dato : 24-02-02 20:03

Tak for svaret VIKINGMAN.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 20:14

Den samme motor findes i Audi TT hvor den er tunet til svjh
188/225hk. Før du laver denne form for chiptuning, bør du
nok foretage de evt. samme konstruktive ændringer på motoren
hvis det skal holde.

Ved enhver tuning nedsætter du motorens levetid. Denne
nedsættelse kan formindskes ved montering af f.eks.
forstærket krumtap, plejl, stempler, køling, etc. At tune en
1.8liters motor til 200hk som det har været nævnt i denne
tråd, giver en literydelse på godt over 100hk/l. Det er
tuning som skal tages seriøst. Kun at ændre chippen synes
jeg lyder som en dårlig ide i et langtidsperspektiv.

--
Johan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 21:22

> > Ahh 3 gange så dyre er vidst lige at overdrive!! (ellers må du lige
> > uddybe..)
>
> Enginetech: 19500,-
> BSR: 8140,-
>
> Ah, så gange 2.5 da.....

Du har ret.. Jeg havde ikke læst godt nok... Dog er der forskellen i en blow
of ventil, men sådan en fætter koster kun omkring 1200kr, så svenskerne er
stadig billigere! Men det ændre ikke på hvem jeg havde valgt....

> Plus at BSR tilbyder garanti på motoren, det gør enginetech ikke!

Jooo de giver garanti, men har du læst alle betingelserne.... f.eks. må
bilen ikke være mere end 4 år gammel, og da denne tråd drejer sig om en
Passat fra 1997 er den allerede for gammel til at blive dækket under BSR's
garanti ordning!

Mvh
Andreas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 21:26

> Den samme motor findes i Audi TT hvor den er tunet til svjh
> 188/225hk. Før du laver denne form for chiptuning, bør du
> nok foretage de evt. samme konstruktive ændringer på motoren
> hvis det skal holde.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hvad du mener, men skriver du at
en Audi TT 225hk er den samme som en Audi TT 180hk, bare med en anden chip?
For det er det ikke...

Mvh
Andreas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 21:30

"Andreas Pedersen" <andreas@vagcars.dk> wrote in message
> Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hvad du mener,
men skriver du at
> en Audi TT 225hk er den samme som en Audi TT 180hk, bare
med en anden chip?
> For det er det ikke...

Spørgsmålet er vel om man kan tune en 150hk Passat 1.8t til
200hk... Du har netop sagt at 180/225hk ikke er den samme
motor og så er vel en 225hk motor heller ikke det samme som
150hk. 225 er konstruktivt ændret til at klare de mange hk.
Derfor tror jeg ikke 200hk holder i en std. Passat 1.8t
motor. :8)
--
Johan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 22:44

> Spørgsmålet er vel om man kan tune en 150hk Passat 1.8t til
> 200hk... Du har netop sagt at 180/225hk ikke er den samme
> motor og så er vel en 225hk motor heller ikke det samme som
> 150hk. 225 er konstruktivt ændret til at klare de mange hk.
> Derfor tror jeg ikke 200hk holder i en std. Passat 1.8t
> motor. :8)

Tror nu nok at motoren skal holde i længden, måske problemet opstår i den
lille turbolader... som jo også er forskellen på de to TT'ere, men ikke
mindst er der også en intercooler mere på den "store" TT'er! Køling er godt
på en turbo bil!

Mvh
Andreas

Kommentar
Fra : HL

Dato : 25-02-02 07:02

Hej alle

Tak for jeres mange besvarelser... Er der nogen af jeg der har erfaringer med Palms auto der ligger i Skovlunde ?????
http://www.dimsport.dk/

Mvh.

Henrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-02-02 13:28

"Andreas Pedersen" <andreas@vagcars.dk> wrote in message
> Tror nu nok at motoren skal holde i længden, måske problemet opstår i den
> lille turbolader... som jo også er forskellen på de to TT'ere, men ikke
> mindst er der også en intercooler mere på den "store" TT'er! Køling er godt
> på en turbo bil!

Fik dette tyske svar på spørgsmålet:

"Die Motoren unterscheiden sich stärker als es von Außen den Anschein hat. Der 225 PS-Motor hat z.B. fast kein Teil, das im 150
PS-Motor drinsteckt: andere Nockenwellen, anderer Zylinderkopf, andere Kolben, anderer Turbolader etc. etc.

Die einzige Gemeinsamkeit: Beide Motoren haben den gleichen Hubraum.

Es gibt Tuner, die holen aus dem 150 PS-Motor weit mehr als 200 PS heraus, aber wie haltbar das Tuning auf Dauer ist, das ist
fraglich. Nicht umsonst treibt Audi beim 225 PS-Motor so viel Aufwand."

Jeg ville definitivt _ikke_ uden videre chippe en Passat 1.8T til 200 hk.

Johan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-02-02 13:36

"Johan Wegener" <xjohan.xwegener@xgmx.xnet> skrev i en meddelelse
news:3c7b7ebc$0$69911$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg ville definitivt _ikke_ uden videre chippe en Passat 1.8T til 200 hk.

Når BSR AB's trin 1 flytter fra 150 HK til 196 HK, og man samtidigt kigger
lidt på BSR's garantier, så ville jeg slet ikke være i tvivl: 5850 skr inkl.
montering (approx. 4700 dkr inkl. montering) -> GØR DET!
(Nuvel, garantien vil ikke gælde når der er tale om en 97'er, men alligevel

Man behøver jo ikke køre med 6000 omdr. hele tiden

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-02-02 15:06

"Søren C. Fischer" <soren@SLETfischer-streton.dk> wrote in
message
> Når BSR AB's trin 1 flytter fra 150 HK til 196 HK, og man
samtidigt kigger
> lidt på BSR's garantier, så ville jeg slet ikke være i
tvivl: 5850 skr inkl.
> montering (approx. 4700 dkr inkl. montering) -> GØR DET!

> (Nuvel, garantien vil ikke gælde når der er tale om en
97'er, men alligevel
>

Iflg. BSR's website:

"Våra instruktioner som medföljer vid chiptrimning måste
följas"

Gad vide hvad de er?

"Garantin gäller enbart för bilar registrerade i Sverige"

Hm, bad luck for os danske.

"Bilens kondition och servicebok samt mätarställning skall
kontrolleras av BSR eller återförsäljare för att Garantin
skall kunna tecknas. Plombering av komponenter utförs i
samband med Garantin."

Dvs. det er ikke garanteret at du kan få en garanti.

"Garantin gäller ej vid körning som kan anses vara onormal
eller vid handhavande som kan anses vara bristfälligt."

En rigtig gummiparagraf som er enhver forsikringspolice
værdig.

"Garantin gäller för maskinskada som inte kan ersättas genom
bilfabrikantens garanti eller enligt normala villkor för
maskingaranti i den ordinarie motorfordonsförsäkring. Ev
vägran av ersättning från bilfabrikant eller bilens
försäkringsbolag skall vara skriftlig."

Her er der rigtigt råderum for forskellig opfattelse fra
hhv. producent og tuner. Ejeren er den uheldige som står
midt i mellem.

Gad vide hvor meget den nævnte garanti (som ikke er en
garanti fra BSR men en forsikring købt af en trediepart)
reelt er værd. Det kunne være interessant at spørge nogle
svenskere som rent faktisk har prøvet at hævde deres
"garanti".

Johan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-02-02 15:25

"Johan Wegener" <xjohan.xwegener@xgmx.xnet> skrev i en meddelelse
news:3c7b7ebc$0$69911$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Andreas Pedersen" <andreas@vagcars.dk> wrote in message
> > Tror nu nok at motoren skal holde i længden, måske problemet opstår i
den
> > lille turbolader... som jo også er forskellen på de to TT'ere, men ikke
> > mindst er der også en intercooler mere på den "store" TT'er! Køling er
godt
> > på en turbo bil!
>
> Fik dette tyske svar på spørgsmålet:
>
> "Die Motoren unterscheiden sich stärker als es von Außen den Anschein hat.
Der 225 PS-Motor hat z.B. fast kein Teil, das im 150
> PS-Motor drinsteckt: andere Nockenwellen, anderer Zylinderkopf, andere
Kolben, anderer Turbolader etc. etc.
>
> Die einzige Gemeinsamkeit: Beide Motoren haben den gleichen Hubraum.
>
> Es gibt Tuner, die holen aus dem 150 PS-Motor weit mehr als 200 PS heraus,
aber wie haltbar das Tuning auf Dauer ist, das ist
> fraglich. Nicht umsonst treibt Audi beim 225 PS-Motor so viel Aufwand."
>
> Jeg ville definitivt _ikke_ uden videre chippe en Passat 1.8T til 200 hk.

Det er muligt men hvad i h****** står der ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-02-02 16:50

"Johan Wegener" <xjohan.xwegener@xgmx.xnet> skrev i en meddelelse
news:3c7b95ab$0$208$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Gad vide hvor meget den nævnte garanti (som ikke er en
> garanti fra BSR men en forsikring købt af en trediepart)
> reelt er værd. Det kunne være interessant at spørge nogle
> svenskere som rent faktisk har prøvet at hævde deres
> "garanti".

Tja, Det svenske blad Bilsport (temmeligt velanset hos det svenske bilfolk)
har testet deres chips flere gange, alle med godt resultat. Ydermere er
adskillige af de i bladet viste biler chippet med BSR chips; vel og mærke
uden problemer for ejeren/bilen.
Jeg er stødt på BSR's chips så mange gange i Bilsport, at jeg slet ikke
ville være det mindste i tvivl om BSR's chips
Desværre er min bil uden turbo, så jeg er ikke i markedet for BSR chip -
desværre!
Men havde jeg turbo-bil ville jeg bestemt vælge lige netop BSR fremfor andre
mærker.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-02-02 17:40

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message

> > "Die Motoren unterscheiden sich stärker als es von Außen
den Anschein hat.
> Der 225 PS-Motor hat z.B. fast kein Teil, das im 150
> > PS-Motor drinsteckt: andere Nockenwellen, anderer
Zylinderkopf, andere
> Kolben, anderer Turbolader etc. etc.
> >
> > Die einzige Gemeinsamkeit: Beide Motoren haben den
gleichen Hubraum.
> >
> > Es gibt Tuner, die holen aus dem 150 PS-Motor weit mehr
als 200 PS heraus,
> aber wie haltbar das Tuning auf Dauer ist, das ist
> > fraglich. Nicht umsonst treibt Audi beim 225 PS-Motor so
viel Aufwand."

> Det er muligt men hvad i h****** står der ?

Sammenfattet står der at 225hk motoren er en fuldstændigt
anden motor selvom den ser ens ud.

Johan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-02-02 17:43

"Søren C. Fischer" <soren@SLETfischer-streton.dk> wrote in
message

> Tja, Det svenske blad Bilsport (temmeligt velanset hos det
svenske bilfolk)
> har testet deres chips flere gange, alle med godt
resultat. Ydermere er
> adskillige af de i bladet viste biler chippet med BSR
chips; vel og mærke
> uden problemer for ejeren/bilen.
> Jeg er stødt på BSR's chips så mange gange i Bilsport, at
jeg slet ikke
> ville være det mindste i tvivl om BSR's chips
> Desværre er min bil uden turbo, så jeg er ikke i markedet
for BSR chip -
> desværre!
> Men havde jeg turbo-bil ville jeg bestemt vælge lige netop
BSR fremfor andre
> mærker.

Jeg har overhovedet ikke nogen baggrund for at bestride at
BSR er et godt tuningsfirma. Jeg siger bare at når man hæver
ydelsen på en motor bliver levetiden kortere. Meget kortere
hvis det ikke gøres ordentligt.

Johan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-02-02 18:26

On Tue, 26 Feb 2002 17:40:18 +0100, "Johan Wegener"
<xjohan.xwegener@xgmx.xnet> wrote:

>> Det er muligt men hvad i h****** står der ?

>Sammenfattet står der at 225hk motoren er en fuldstændigt
>anden motor selvom den ser ens ud.

*LOL* - hvor svært ka' det være...

Mvh Mogens
Alfa Romeo V6 24V

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-02-02 19:35

"Johan Wegener" <xjohan.xwegener@xgmx.xnet> skrev i en meddelelse
news:sWOe8.8676$Rz2.329100@news010.worldonline.dk...

> Jeg har overhovedet ikke nogen baggrund for at bestride at
> BSR er et godt tuningsfirma. Jeg siger bare at når man hæver
> ydelsen på en motor bliver levetiden kortere. Meget kortere
> hvis det ikke gøres ordentligt.

Det som jo netop er interessant i VW sammenhæng er jo om man går fra
"ufattelig lang levetid" til "ufattelig lang levede minus 50.000 km"...
Naturligvis har du ret, men det bliver hurtigt ret teoretisk idet vi ikke
kender levetiden på f.eks. en VW 1.8

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-02-02 22:27

> Sammenfattet står der at 225hk motoren er en fuldstændigt
> anden motor selvom den ser ens ud.

Syntes ikke at man kan sige det er en fuldstændigt anden motor?!... Men de
dele som bliver nævn er da rigtig nok anderledes, men jeg syntes ikke jeg
vil definere det som fulstændig!

....og jeg ville stadig chippe min Passat (og skifte udstødning+evt
luftfilter), ligesom min egen 1.8T'er er chippet

Mvh
Andreas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-02-02 00:31

>Jeg kører rundt i en Passat 1.8 T fra 1997 med 114.000 km. på bagen...
>Og planlægger at tune den lidt motormæssigt. Men ved ikke
>rigtigt hvor jeg skal lede. Har I nogle gode råd og/eller links til mere
>information? .

Skal du op i mere end 200+ hk så husk at invester i en STOR
intercooler, en turbo kan aldrig få for meget kold luft.

EnTech (www.enginetech.dk) kan anbefales, som Andreas også har nævnt.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-02-02 08:42

"Søren C. Fischer" <soren@SLETfischer-streton.dk> wrote in
message
> Det som jo netop er interessant i VW sammenhæng er jo om
man går fra
> "ufattelig lang levetid" til "ufattelig lang levede minus
50.000 km"...
> Naturligvis har du ret, men det bliver hurtigt ret
teoretisk idet vi ikke
> kender levetiden på f.eks. en VW 1.8

Min pointe er, at Audi i 225hk TT'en netop har lavet en
masse konstruktive ændringer da de ikke mener at en std.
1.8T motor kan holde til denne ydelse. Om VW motorer
generelt har en "ufattelig lang levetid" vil jeg nok som
udgangspunkt stille et stort spørgsmålstegn ved...

Johan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-02-02 01:13

"Andreas Pedersen" <andreas@vagcars.dk> wrote
> Syntes ikke at man kan sige det er en fuldstændigt anden
motor?!...

Nej OK, der er tilsyneladende enkelte fælles dele. Men
omvendt kunne det tyde på at 180hk TT'en ikke er specielt
forstærket. Hm, det _kunne_ betyde at man faktisk kan chippe
motoren til 180hk uden de store problemer?

Johan