/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Qhosts
Fra : Don_m
Vist : 293 gange
200 point
Dato : 12-11-03 22:17

Min brors pc kan ikke komme på nettet. Da han ringede ind til teledk for at høre om det var dem der havde problemer, fandt teleoperatøren ud af (via komandopromten) at han havde en virus kaldt qhosts!! Jeg har derfor downloaded et program fra symantec der skulle fjerne denne. jeg sendte programmet til ham på en skive, og han installerede det og kørte det - men programmet meldte blot at der ikke var virus på pc´en........HVAD GØR VI??????
På forhånd tak

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 12-11-03 22:21

Du skal hente og køre Lspfix http://www.cexx.org/LSPFix.exe, starte det, klik til fuld skærm, markere I know what I am doing og klikke på finish, genstart

Så er han måske på nettet igen

Ellers vender du tilbage, så finder vi noget andet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-11-03 22:35

Hvis du vil læse om virusen:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.qhosts.removal.tool.html
Hvis du vil hente rensefilen:
http://www.symantec.com/avcenter/FixQhost.exe
Filen køres på comp., efter genstart køres den igen.
Den eneste skade qhosts gør er at ændre indstillingen til internetudbyderen.
Men jeg kanjo ikke garantere at det er den han har. Hvis denne rensefil Fixqhost ikke finder den, så er den der ikke, og harddisken bør tages ud og tjekkes på en anden comp. med opdateret antivirus.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 13-11-03 08:17

Hvordan kan han vide at du har en virus ved navn qhost???

Man har virussen , hvis man ikke kan gå ind på www.google.com og alle andre google og kun dem, så kan man sagtent komme rundt på nettet.

Hvis du har de symtomer, så har du virussen, ellers ikke.

Her kan du læse lidt om den http://www.spywarefri.dk/virus.htm#qhosts

Hvis du ikke har de symtomer, så prøv først det lspfix, hvis det ikke virker, kan vi forsøge med en hijackthis

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-04 14:56

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 23:35

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 13:35

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-04 20:08

Jeg står af her, og besvarer ikke dine spørgsmål mere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-08-04 09:37

Tillykke du er banned.
VH Palle Hansen