/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
INSTRUMENT BELYSNING- MITSUBISHI
Fra : RISKOGER
Vist : 869 gange
500 point
Dato : 12-11-03 20:33

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en MITSUBISHI LANCER 1,3 GLXI MIRAGE ÅRG. 10-95
Men jeg vil gerne ændre instrument belysningen fra hvid
til BLÅ enten med dioder eller med blå pærer.
er der nogle der har prøvet noget tilsvarende i en mitsubishi ?
Eller er der nogle som har nogle gode ideer ?
Jeg har kontaktet www.dioder.dk men de havde ikke erfaring med mitsubishi
Ser frem til et seriøst svar!!!

Hilsen Riskogeren

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-11-03 21:51

Det er jo bare om at skille instrumentbordet, og sætte blå indstikspærer ind hvor de andre sad?
Det sværeste er at løsne instrumentbordet, og du skal nok have omdrejningskabelet af, for at kunne komme ordentligt til.
Men belysningen i instrumenterne bliver noget svagere, på grund af den blå farve.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-11-03 22:49

Du kan købe noget blå "lampelak", prøv at farve pærene med dette. Virker det ikke, skraber du bare lakken af pærene igen.
Det er nok den billigste, og nemmeste måde at afprøve, med blåt lys.

MVH

Kommentar
Fra : Drott

Dato : 12-11-03 23:10

Hej der

NEMT: Skil dit instrument bræt ad, men det er svært. Ta en eller flere pære ud, kontroler om de er på samme antal volt og watt(kun ved pærer). ta der efter til brinck elektronik (ligger på lyngbyhovedgade og i københavn med dine pærer)
Hvis du gerne vil have dioder (klart flottest farve ikke lak det der) skal du blot fortælle hvor mange volt du har, så kan han give dig en dioede og en modstand der passer der til. Med hensyn til monterning findes der forskellige små holdere til dioder, så der finder du måske nogle der passer til dit formål.
Hvis du har dioder og ikke pærer i instrumentbrættet, så skal du lodde lidt. Kig godt efter hvis du ser ind i dioden (slukket) så kan man se forskel på højre og venstre ben. Afmonter de nuværende og køb blå istedet for og monter dem.

Held og lykke

Drott.

Kommentar
Fra : Drott

Dato : 12-11-03 23:11

Hej der

NEMT: Skil dit instrument bræt ad, men det er svært. Ta en eller flere pære ud, kontroler om de er på samme antal volt og watt(kun ved pærer). ta der efter til brinck elektronik (ligger på lyngbyhovedgade og i københavn med dine pærer)
Hvis du gerne vil have dioder (klart flottest farve ikke lak det der) skal du blot fortælle hvor mange volt du har, så kan han give dig en dioede og en modstand der passer der til. Med hensyn til monterning findes der forskellige små holdere til dioder, så der finder du måske nogle der passer til dit formål.
Hvis du har dioder og ikke pærer i instrumentbrættet, så skal du lodde lidt. Kig godt efter hvis du ser ind i dioden (slukket) så kan man se forskel på højre og venstre ben. Afmonter de nuværende og køb blå istedet for og monter dem.

Held og lykke

Drott.

Kommentar
Fra : Drott

Dato : 12-11-03 23:11

Hej der

NEMT: Skil dit instrument bræt ad, men det er svært. Ta en eller flere pære ud, kontroler om de er på samme antal volt og watt(kun ved pærer). ta der efter til brinck elektronik (ligger på lyngbyhovedgade og i københavn med dine pærer)
Hvis du gerne vil have dioder (klart flottest farve ikke lak det der) skal du blot fortælle hvor mange volt du har, så kan han give dig en dioede og en modstand der passer der til. Med hensyn til monterning findes der forskellige små holdere til dioder, så der finder du måske nogle der passer til dit formål.
Hvis du har dioder og ikke pærer i instrumentbrættet, så skal du lodde lidt. Kig godt efter hvis du ser ind i dioden (slukket) så kan man se forskel på højre og venstre ben. Afmonter de nuværende og køb blå istedet for og monter dem.

Held og lykke

Drott.

Kommentar
Fra : Drott

Dato : 12-11-03 23:11

Hej der

NEMT: Skil dit instrument bræt ad, men det er svært. Ta en eller flere pære ud, kontroler om de er på samme antal volt og watt(kun ved pærer). ta der efter til brinck elektronik (ligger på lyngbyhovedgade og i københavn med dine pærer)
Hvis du gerne vil have dioder (klart flottest farve ikke lak det der) skal du blot fortælle hvor mange volt du har, så kan han give dig en dioede og en modstand der passer der til. Med hensyn til monterning findes der forskellige små holdere til dioder, så der finder du måske nogle der passer til dit formål.
Hvis du har dioder og ikke pærer i instrumentbrættet, så skal du lodde lidt. Kig godt efter hvis du ser ind i dioden (slukket) så kan man se forskel på højre og venstre ben. Afmonter de nuværende og køb blå istedet for og monter dem.

Held og lykke

Drott.

Accepteret svar
Fra : Drott

Modtaget 500 point
Dato : 12-11-03 23:11

Hej der

NEMT: Skil dit instrument bræt ad, men det er svært. Ta en eller flere pære ud, kontroler om de er på samme antal volt og watt(kun ved pærer). ta der efter til brinck elektronik (ligger på lyngbyhovedgade og i københavn med dine pærer)
Hvis du gerne vil have dioder (klart flottest farve ikke lak det der) skal du blot fortælle hvor mange volt du har, så kan han give dig en dioede og en modstand der passer der til. Med hensyn til monterning findes der forskellige små holdere til dioder, så der finder du måske nogle der passer til dit formål.
Hvis du har dioder og ikke pærer i instrumentbrættet, så skal du lodde lidt. Kig godt efter hvis du ser ind i dioden (slukket) så kan man se forskel på højre og venstre ben. Afmonter de nuværende og køb blå istedet for og monter dem.

Held og lykke

Drott.

Godkendelse af svar
Fra : RISKOGER

Dato : 24-11-03 18:43

Tak for svaret Drott.