/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tagbøjler
Fra : RISKOGER
Vist : 2809 gange
150 point
Dato : 12-11-03 20:20

Hej alle!!!

Min arbejds kollega har købt en SEAT CORDOBA VARIO (ST.CAR) ÅRG 2000
men han har turde køre den i vaskehal pga de fabriksmonterede TAGBØJLER,
disse tagbøjler kan han ikke få af!
Han har kontaktet sin SEAT FORHANDLER vedr tagbøjlerne men de kan ikke hjælpe

Men kan I ??????

PÅ FORHÅND TAK

VH Riskogeren

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 12-11-03 20:21

De fabriksmonterede tagbøjler falder ikke af, hvis det er det du mener. Han kan trygt køre den i vaskehal.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 12-11-03 20:26

Jeg kører i en Toyota Corolla stc. 2002 der også er født med tagbøjler.
Det er langsgående fastmonterede bøjler og der er ingen fare, for at køre i vaskehallen med dem.
Selvfølgelig, skal de tværgående lastbøjler afmonteres.

Gert

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 12-11-03 20:36

Ja he he det er de tværgående lastbøjler som HAN ikke kan få af.
og seat ved ingen ting

Riskogeren

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 12-11-03 20:39

Fabriksmonterede tagbøjler tværgående på en seat??????????

Hvor har han købt den? På et testlab.?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 12-11-03 20:40

Vores lastbøjler, skal først låses op med nøgle, derefterskal der bruges en unbracobøgle, til at løsne "grebet" omkring tagbøjlerne!!!

Gert

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 12-11-03 20:43

Det kan være et sæt uoriginale bøjler, der er monteret!
prøv at se, om ikke der er et skjold eller dæksel, der skjuler et låsebeslag eller anden fastgørelse!!

Gert

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 12-11-03 20:47

Seat fastmonterer if. min mekanikker ikke tværgående tagbøjler. Disse skal kunne tages af ved hjælp af den nøgle der hører til. Se desuden g-h 20:40

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 12-11-03 20:55

Hmm et hurtigt tjek på www.bilbasen.dk
viser 5 forskellige seat cordoba st.car`s.. På alle 5 biler med billeder er der tværgående lastbøjler,
så man skulle mene at de er monteret på fabrikken (altså orginale tværgående lastbøjler)

kh Riskogeren

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 12-11-03 21:10

Er de ikke nyere end 2000?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 12-11-03 21:21

Det ser ud til, at RISKOGER har ret!
Der er to tværgående bøjler, på billederne på bilbasen.
Tilsyneladende sidder de ikke på alm. tagbøjler, men derimod kan de glide frem og tilbage, i en skinne eller rende, så man kan samle dem til en bøjle bagpå!!!

Gert

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 12-11-03 21:28

OK, jeg tager fejl. Jeg var bare helt sikker. Men ok, jeg skal hjem og læse lidt mere på lektien.

Hilsen
Lars

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 01-03-05 19:01

Jeg har selvsamme problem. Jeg er den glade ejer af 1 stk. Seat Cordoba Vario. Jeg kan heller ikke afmontere de tværgående tagbøjler. Det er dog lykkedes mig, med umbracconøgle, at afmontere det tværgående "stænger", men jeg kan til stadighed ikke regne ud hvordan "holderne" skal tages af!!!!!!!!!. Hjælp!?!?!?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 01-03-05 19:49

Kom lige til at tænke på, at de sikkert er "skudt" ind på de langs gående bøjler inden montering, så løsningen må være, at løsne de langsgående bøjler og derefter tage de tværgående af

Gert

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 04-03-05 07:58

Så langt er jeg allerede nået. Problemet er at få selve "holderne", der sidder på skinnerne, af. De tværgående bøjler er simpelt afmonteret med en umbracco nøgle.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 04-03-05 12:42

Er der ingen monteringsskruer, der holder de langsgående bøjler, kan de evt. være skruet fast nedefra og så er det et større projekt!

Gert

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 05-03-05 09:38

Det er der sikkert, men det er ikke de langsgående skinner der er problemet. Det er de holdere der kan glide frem og tilbage på skinnerne der er problemet. De tværgående bøjler er nemme at afmontere, men "holderne" volder straks større problemer.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 05-03-05 09:42

Prøv lige at læse indlægget, jeg skrev 01-03-05 19:49
Udskift så ordet "tværgående" med "holderne"

Gert

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 05-03-05 10:58

Næh! Jeg tror ikke vi forstår hinanden ret. Har du nogensinde set omtalte tagbøjler (ikke at forveksle med andre typer)??