/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Knækket ben på kortlæser...Virker endnu,~
Fra : sredna2210
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 12-11-03 12:52

Hej alle
Jeg har en kortlæser til Compackt Flash kort, men der er desværre knækket et ben inde i kortlæseren, som skal ind i hullerne på CF kortet.
Egentlig er det ikke noget problem, da den sagtens kan læse CF kortene og ligge filerne ind på PC'en, men det undrer mig alligevel at den kan læse CF kortet selvom den har brækket et ben.

Er det fordi CF kort ikke bruger alle dens huller???? ....og hvis den ikke bruger dem alle hvorfor i al verden er de der så??????

(jeg har taget benet ud af kortlæseren så der ikke skulle komme fejlforbindelse mellem benene)

Håber I kan svare på spørgsmålet da det gruer mig lidt
hilsen
anders

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 12-11-03 13:09

Hej

Jeg tror du skla være glad og godt tilfredst
Du har være heldig at benet ikke benyttes til noget.
Det er ikke unormalt, at elektronikkomponenter levers med flere ben end der er behov for, så i dette tilfælde kan det derfor også handele om standaardisering. Det kan også være at det i den spæde udviklingsbarndom var nogen der så et behov for dette ekslta ben eller en udvidelse mulighed.
Det lyder også som om de har tænkt sig om under udviklingen, da det udstate ben var det der knækkede først.

en lille thø hø...
Nogle biler har også 12 cylinder trods de under danskeforhold burde kunne nøjes med 4 - men sådan er der jo også så meget.

mvh
Benjamin.hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-11-03 14:51

Din kortlæser er nok også til CF2 (microdrive) og det er sikkert der benet bruges.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : sredna2210

Dato : 19-11-03 01:44

Tjaaa... det er nok sådan noget!!! Har hørt om at elektriske komponenter ikke altid "bruger alle ben".

Hørt, hørt ....det med bilen....hæhæ