/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Hvad er nemest?
Fra : FreakOfNature
Vist : 798 gange
5 point
Dato : 23-02-02 00:40

Hvad er nemmest PHP eller ASP og hvilket af de to sprog er bedst?

Accepteret svar
Fra : leifnel

Modtaget 5 point
Dato : 23-02-02 09:01

PHP er nemmere, synes jeg.
Det er mere i familie med sprog som C, Perl og Javascript.

PHP kan (hvis det er valgt under installationen) interfaces med mange forskellige databaser, der er mulighed for billedmanipulation, du kan læse pop3 og imap mail, du kan en masse...
En del af det kan du måske købe dig til til ASP

Og så er PHP gratis og open source.

Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 09:43

FreakOfNature wrote:
> Hvad er nemmest PHP eller ASP og hvilket af de to sprog er bedst?

Hvad smager bedst, æbler eller bananer?
Så kan du selv vælge om det er PHP eller ASP der er æblerne.

ASP skrives (typisk) i Visual Basic.
PHP har sit eget sprog, meget inspireret af C.

ASP er en Microsoft-ting.
PHP er en unix-ting, som kører fint i Windows.

Måske kan det hjælpe dig lidt på vej, til at fornemme hvordan de smager,
inden du har smagt dem.

--
Mvh.

Niels Andersen

Godkendelse af svar
Fra : FreakOfNature

Dato : 23-02-02 11:36

tak for det begge to. det var meget overbevisende:) Jeg tror jeg vælger PHP, fordi det er open source og lidt i familie med c, som jeg programmere i (he he):) TAK FOR DET!