/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mappeindstillinger
Fra : Better_Performance
Vist : 488 gange
50 point
Dato : 12-11-03 11:28

Når jeg åbner min mappe med billeder har alle ikoner (thumbnails) en grå film henover sig, dette gør det jo lidt svært at se hvilket billede der er tale om, omend den er en smule transparent, men spørgsmålet er.... Hvilken indstilling har jeg pillet ved???

Jeg bruger Windows XP Pro

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-11-03 12:20

Ved ikke hvilke indstillinger du har pillet ved.'
Har du prøvet en scanning: Start -> Kør -> sfc /scannow (husk mellemrum efter sfc )
Du skal have din WinXP CD klar, da den skal bruges under scanningen og rep.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-11-03 12:22

hvis det ikke hjælper kan du prøve en Repair:
vejledning her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair hvorefter der nok kræves en ny Windows Update.
Du kan også før du kører Repair, downloade alle de updates du ønsker og gemme dem på HD eller CD.
Vejledning her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#gem_updates

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-11-03 13:48

dette kan måske hjælpe dig,det første er en lille exe fil de andre er reg filer>
linie 17:Restore Thumbnail Views in XP

linie:277. Enable or Disable Thumbnail View
Det er to reg filer til og fra
Klik på tekstet gem og klik på filerne når du har dawnloadet dem.
læs hvad der står i toppen af siden>
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 14-11-03 11:07

Hej -

Det kunne jo også være noget ganske simpelt som dette, der i hvert fald laver en transparent film over mappe og billeder:

Stifinder: Markér og højreklik på din billedmappe - vælg egenskaber - sørg for at der ikke er flueben i boksen "skjult" nederst i vinduet. Dette skal naturligvis også gælde for dine undermapper og filer, når den spørger om dét.

Håber det hjælper, det ville da være det nemmeste...

Rosekamp

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 14-11-03 11:11

rosekamp-->

Jeg er med på hvad du mener, men det er ikke en grå film på den måde at de er inaktive, Det er en mørkgrå film, i modsætning til når et emne er "grået" ud hvor det antager en lysere farve

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 14-11-03 21:49

Det var da ærgerligt. Jeg håber du får løst dit problem så

Accepteret svar
Fra : Betterp

Modtaget 50 point
Dato : 19-01-04 13:17

Sådan er der så meget man ikke kan, men jeg tager mine point igen

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-01-04 13:18

Tak for svaret Betterp.