/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Beocom og Beosound
Fra : ture
Vist : 1010 gange
300 point
Dato : 11-11-03 23:54

Jeg har en Beocom 6000 og en Beosound 3000
Når Beocom´en modtager opkald, skal min Beosound skrue ned for voloumen. Jeg ved at dette skulle kunne lade sig gøre, og jeg har da kigget lidt på manualen, men stadig uden held! Håber nogen ved hvordan det evt programeres ind, eller hvordan man i så fald betjener det.

Et godt svar, gir en ok sum points :P

Accepteret svar
Fra : Tonight

Modtaget 300 point
Dato : 12-11-03 10:13

Hej Ture.

Du kan ikke programmere dit Bang & Olufsen system til at skrue ned for lyden automatisk. Fjernbetjeningsfunktionen i BeoCom 6000 fungerer kun manuelt. Hvis du vil skrue ned for din BeoSound 3000 når telefonen ringer, er du nød til at trykke på A (Audio) og dernæst dreje hjulet venstre om for at skrue ned for lyden. V (Video) betjener lydstyrken på samme vis for et Bang & Olufsen TV.

Vh.
Tonight

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-11-03 12:45
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-11-03 12:52
Godkendelse af svar
Fra : ture

Dato : 12-11-03 20:15

Tak for svaret alle sammen.
Selvfølgelig specielt mange tak til Tonight.
taktak. taktak

Kommentar
Fra : aj73

Dato : 11-03-04 09:14

Hej Ture

Kan man afspille kopi-CD'er på BeoSound 3000??

vh
aj73

Kommentar
Fra : Tonight

Dato : 11-03-04 19:16

Hej aj73.

Når du skriver kopi-Cd'er mener du så selvgjorte eller cd'er forsynet med kopisikring fra pladeselskabet ?

Vh.
Tonight

Kommentar
Fra : aj73

Dato : 11-03-04 20:44

Hej Tonight

Det er de selvgjorte jeg tænker på. Men der er åbenbart forskel på dem og dem med kopisikring?

Vh.
aj73

Kommentar
Fra : Tonight

Dato : 11-03-04 21:29

Hej igen aj73.

Ja der er forskel. De selvgjorte kan i mange tilfælde afspilles i BeoSound 3000, dette kommer lidt an på software versionen i produktet. BeoSound 3000 kan dog altid opdateres til nyeste version. I de versioner jeg har kendskab til, er der ingen problemer med "brændte" cd'ere.

Hvad angår kopisikrede cd'ere gælder der stort set det samme. Dog er der nogle cd'ere der ikke kan afspilles fordi pladeselskaberne har valgt en kopisikring der ligger langt fra cd-standarden (den såkalde redbook standard fra 1983). Dette er også grunden til at især DVD afspillere fra DVD'ens barndom ikke kan afspille disse samt "brændte" plader. Dette var der jo ikke tænkt på den gang !! Afspillere bliver i dag ofte produceret med en forholdsvis høj tolerancegrænse, som sikrer en vis alsidighed, men det går desværre ud over kvaliteten. Med andre ord vil en billig spilledåse til priser under kr. 400,- ofte kunne afspille alle formater, mens en afspiller af høj kvalitet ligger tættere på standarden og dermed sikrer en højere kvalitetsgengivelse.

Hvis du påtænker dig at anskaffe dig en BeoSound 3000, er der intet galt i at tage et par discs med i forretningen og prøve - tror jeg da ikke !!!

Håber du kan bruge dette til noget....

Vh.
Tonight

Kommentar
Fra : aj73

Dato : 11-03-04 21:50

Hej!

Tak for hurtigt svar

Jamen det tror jeg da godt jeg kan bruge. Jeg har faktisk tænkt og anskaffe en BS3000, men brugt. Fra nyt koster det for meget Men jeg kan jo så forhøre mig om det er muligt og afspille kopier. Har jeg forstået dig ret, at jeg skal sørge for at få et så nyt anlæg som muligt? Du siger: kan i mange tilfælde. Hvilke årgange skal softwaren opdateres? Hvordan får man det opdateret, hvis det skulle blive nødvendigt?

På forhånd tak for hjælpen - igen

Vh
aj73