/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hvad er en RedSherif Tracking cookie?
Fra : martin.borre
Vist : 499 gange
20 point
Dato : 11-11-03 23:18

Jeg har installeret noget software på min computer der skal fjerne spyware, og forhindre at det kommer ind. Imidlertid kommer der alligevel konstant en bug ind der hedder en RedSherif Tracking Cookie. Hvad er det, er den farlig og hvordan forhindrer jeg at der kommer tilbage?
Endvidere får jeg pop-op-skærme ind via internet browseren selv om jeg har installeret en popop-killer. Kan man indstille browseren så den selv fjerner dem eller ignorerer dem? Og i så fald hvor?

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 20 point
Dato : 12-11-03 01:25

Nederst på denne side http://www.spywarefri.dk/artikler.htm finder du
en udførlig forklaring på, hvad Red Sherrif Tracking Cookie er for noget.
Sammesteds er der et link til programmet IE-Spyad, som sørger for, at
du ikke får den pågældende cookie på computeren igen.
Endvidere finder du en udførlig dansksproget vejledning i, hvordan du
installerer og bruger IE-Spyad.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-11-03 02:10

Hvad angår manualen for installation og brug af IE-Spyad, huskede jeg forkert.
Men her er den: http://www.spywarefri.dk/iespyad.manual.htm

IE-Spyad er noget anderledes at installere end andre programmer, så det vil
nok være en god idé at printe manualen ud og have den ved hånden
under installationen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-11-03 07:04

Hej Martin
Ingen tvivl om at Rellom fortjener dine points for dette spørgsmål. Jeg har bare en lille tilføjelse...
Siden du har "besøg" af Red Sherif, så har du med GARANTI også 117 andre "gæster". Jeg vil foreslå du også henter og installere Hijack This - et lille råd når du installere, opret en mappe og udpak i/fra denne, ellers bliver filerne smidt til højre og venstre.
Herefter laver du en log (slet ENDELIG ikke selv noget). Kopier loggen og send den i Spywarefri's forum. De vil så hjælpe dig af med alt dit "snavs". Spywarefri's forum http://www.hostedstuff.com/services/forum/?id=1903
Hygge...
Søren

NB: Kør evt. også X-block fra http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 12-11-03 10:12

Hej,

En lille tilføjelse mht. popup killere.

Jeg har selv installeret google toolbar som indeholder en popup killer. Siden jeg har fået den er jeg ikke blevet generet af en eneste popup. Bonus : Google søgefelt i værktøjslinien på de hjemmesider du besøger.
Men HUSK det skal være den engelske version du installerer. Den danske har endnu ikke popupkiller.

Toolbaren er forresten gratis. Hvilket jo ikke en helt uvæsentlig ting

Du finder toolbaren ved at besøge www.google.com og skrive google toolbar i søgefentet.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-11-03 10:17

Hej CLAN

Jeg tror nu ikke, at martin.borre med GARANTI også har 117 andre gæster.
I sit spørgsmål skriver han, at han har installeret noget software, som skal fjerne spyware.
Her er der antagelig tale om Ad-aware, eftersom den finder Red Sherrif - for fx Spybot
finder den ikke.
Så Red Sherrif er nok ikke en af de slemme. Ad-aware kvalificerer den som "lavrisiko".
Blot er det ret irriterende, at den dukker op, hvergang man har genstartet computeren.
Jeg har nemlig selv haft den.
Hvis martin.borres computer ellers kører uproblematisk, er jeg derfor ret sikker på, at
han ikke er blevet hijacked el. lign.

PS! Dermed ikke sagt, at det er en dårlig idé at køre Hijack This.

Godkendelse af svar
Fra : martin.borre

Dato : 12-11-03 11:28

Tak for svaret Rellom.