/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VW Golf 4 1.8i. Støjende motor ?.
Fra : hasfeldt_dk
Vist : 2198 gange
20 point
Dato : 11-11-03 22:37

Hjælp, jeg har lige købt en lækker Golf 4 1.8i, men med en meget støjende motor. Da jeg prøvede bilen havde den en defekt udstødning og jeg lagde ikke noget i den rungende resonans der var i kabinen. Nu når udstødningen er ok, er der stadig meget støj, den gamle Golf 2 1.8 Manhattan, som den nye har erstattet larmer mindre.
Er der her nogen hjælp at hente ?.
Venligst Ole H.

Kommentar
Fra : carstenLM

Dato : 12-11-03 04:24

Da jeg i sin tid prøvekørte en Seat Toledo 1.8i, spurgte jeg hvorfor en så ny bil larmer sådan når man kører stærkt. Han forklarede mig, at det var en svaghed ved den nye 1.8i motor og at VW var gået tilbage til deres gamle 2.0 motor netop pga. resonanser. Jeg ved ikke om du har lagt mærke til, at der er rigtig mange Golf 2.0, men næsten ingen Golf 1.8 i de nyere modeller!? 1.8i 16V motoren yder mere end den gamle 2.0 motor med 8V, men FOLKET ville hellere ha´ en mindre støjende bil!

mvh.
Carsten

Kommentar
Fra : Henrik10

Dato : 12-11-03 16:29

Er det den 20V 1,8'er ? - For fdm bilmagasinet osv. har været fremme med at denne motor støjede ganske meget hvilket også er årsagen til at den ikke kan erhverves mere

Kommentar
Fra : Henrik10

Dato : 12-11-03 16:29

Er det den 20V 1,8'er ? - For fdm bilmagasinet osv. har været fremme med at denne motor støjede ganske meget hvilket også er årsagen til at den ikke kan erhverves mere

Kommentar
Fra : carstenLM

Dato : 12-11-03 21:49

Nå ja det kan da godt være den har 20V. Jo flere ventiler jo mere støj

Kommentar
Fra : hasfeldt_dk

Dato : 13-11-03 11:58

Hej og tak diverse svar.

Ja, det er 20v udgaven, men det er som om der er hul i udstødningen uden er det. Motoren bruges stadig i turbo modellen og af Seat, så dårlig kan den da ikke være. Hvis jeg havde valgt 2.0 udgaven ville der være et andet problem med olie forbrug. Det er underligt, at køre i sådan en flot, gedigen og veludført vogn og så være nødt til at skaffe en kraftig radio for at kunne holde ud at køre i den.
Er der noget man kan gøre ved støjen ?

Venligst Ole.

Kommentar
Fra : Michael.K

Dato : 25-11-03 18:10

Udgaven med turbo støjer ikke så meget, da turbinehjulet dæmper støjen. Men jeg mener også at det er korrekt at den blev pillet ud af programmet pga. støjniveau og stort forbrug.

Michael K

Kommentar
Fra : carstenLM

Dato : 25-11-03 19:39

Jeg mener at det er samme motor (måske med en andet topstykke) der sidder i Audi A4, men her har de formået, at dæmpe støjen (resonanserne) så de ikke er til gene i kabinen.