/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke sende filer med Outlook
Fra : niss45
Vist : 1028 gange
120 point
Dato : 11-11-03 22:07

Hvad skyldes det at jeg ikke kan sende filer i outlook, det er såvel Microsoft outlook som outlook ekspress, der spærre for mine filer af sikkerheds hensyn.
Det drejer sig om nogle exe filer
Dog kan jeg sende i MSN messenger, men den er noget langsom.
Jeg bruger Win xp pro og bruger den indbyggede firewall, samt AVG virusscan
Har nogen et forslag til hvad jeg kan gøre ??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-11-03 22:19

Det er endda højst tænkeligt at der din firewall der spærrer for at sende nogle vedhæftede filer. Hvis der er virus i filen du prøver at sende vil det være antivirusprogrammet der stopper "forsendelsen". I øvrigt kan du altid lige scanne en fil før du prøver at sende den.

Når du skal det, kan du prøve at deaktivere din firewall mens du sender filen, og aktivere firewallen igen bagefter.

Hvorfor den kan i messenger må være fordi firewallen ikke fungere på samme måde som i outlook.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 11-11-03 22:34

Jeg har nu prøvet at deaktivere firewall og dernæst mit antivirus, samt scannet filen for virus, men får samme besked om at den ikke kan sende filen og modtageren ikke kan åbne den hvis jeg alligevel vil sende den .
Beskeden siger:
Denne meddelse er ikke blevet sendt.
Outlook har blokeret adgangen til følgende potentielt usikre filer ...og så filernes navne.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-11-03 22:47

I outlook express kan du gå ind under funktioner > indstillinger >> og sikkerhed og fjerne flueben i Tillad ikke at vedhæftede filer, der muligvis osv.

Jeg vil tro at Outlook har en lignende funktion under sikkerhed!

Kommentar
Fra : behzad

Dato : 12-11-03 10:24

Du skal ind i din registeringsdatabase "regedit" og se på denne her: (Kun for MS Outlook)
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security]
"level1remove"=".exe;.dll;.com;.reg;.Lnk;.bat"
Her kan du vælge at hvilke filer skal få lov til at sendes eller modtages.
For Outlook Express skal du ind i :
- Instillinger
- Sikkerhed
og her kan du lave din sikkerhed vedr. vedhæfte filer.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 12-11-03 12:06

Til behzad.
Det er jo meget godt, men når jeg går ind i regedit er der ikke noget med 10.0 men kun 8.0 eller 9.0 og der står ikke noget med level1remove , måske fordi jeg bruger office 2000??

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-11-03 12:15

Har du prøvet at "zippe" filerne og se om de så kan sendes??
Hvor store er filerne (over eller under 2 mb) ?

Kommentar
Fra : behzad

Dato : 12-11-03 12:18

Hej
jeg skal nok tilbage til dig senere, fordi jeg selv bruger office xp.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 12-11-03 12:22

Har ikke zippet filerne da vedkommende ikke kan pakke dem ud og så hjælper det ikke at jeg pakker til en selvudpakkende exe fil. størrelsen er 73. kb og 3,5 mb samt en på 13 mb

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-11-03 12:25

de store på 3,5 mb og 13 mb kan jeg godt forstå ikke kan sendes, da de fleste udbydere sætter en begrænsning på 2 mb og afviser alt over.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-11-03 12:29

Derudover er der jo også det "problem" at mange modtagere har indstillet deres mail-program til IKKE af acceptere exe-filer.
Ang *.zip : der findes adskillige "pakkeprogrammer" til fri download. Og bliver filen for stor, findes der også programmer som kan splitte den op i mindre bidder.

Kommentar
Fra : behzad

Dato : 12-11-03 12:29

Der er kun din ISP/mail udbyder kan besteme om hvor meget du kan sende eller modtage.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-11-03 22:37

Prøv og tjekke dette, sikkerheds indstillinger>

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;291387
Er det denne besked du får(den står nede i bunden af ovenstående link>
Sådan afgør du, om Outlook Express har blokeret en vedhæftet fil
Når Outlook Express blokerer en vedhæftet fil, vises følgende besked i beskedbjælken øverst i e-mail-meddelelsen:
Outlook Express fjernede adgangen til følgende usikre filer, der er vedhæftet e-mailen: fil_navn1, fil_navn2 og så videre.
Prøv og se om du kan fin justere sikkerheds indstillingerne.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-11-03 22:42
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-11-03 22:45

il gigante link virkede,held og lykke med opgaven

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-11-03 22:52

Nu har du vel ikke nogle af disse symtomer
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;221486

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 13-11-03 16:27

Nej jeg har ikke nogen former for virus, men hvilken skal jeg vælge under sikkerheds indstillinger , internet eller klassificerede websteder, de stå nu til mellem indstilinger.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-11-03 18:45

Lad os lige slå det fast een gang for alle: problemet er at der ikke kan SENDES ....
eller er der noget jeg totalt har misforstået??

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 13-11-03 22:29

Korrekt ...jeg kan sagtens sende alm. mail, men ikke med vedhæftede filer som exe. filer uanset fil størrelser..

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-11-03 23:00

Kan man ikke "drille" systemet og omdøbe en .exe fil til eks. .old og samtidig meddele modtager at filen skal omdøbes til .exe ??

Det er da værd at prøve.

ellebye

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-03 07:25

Du kan prøve at gendindstallere outlook,husk at gemme dine e-mail adresser
under Metode 2:Du kan nøjes med kun at geninstallere Outlook Express 6 i Windows XP ved at bruge følgende nøgle i registreringsdatabasen:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;318378

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-03 07:44

Der er også en reg nøgle som gør det samme, sætter OE's reg nøgle fra 1 til 0 her,du skal kun hente OE delen af af teksten klik på OE>

linie 114:Enable Reinstallation of Internet Explorer or OE,
Læs hvad der står i toppen af siden.
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Og gå så direkte ind og dawnloade IE service pack 1,så indstallere den kun
OE,husk at vælge sprog>
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/ie6sp1/default.asp
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-03 07:46

og så skal du ind og hente service pack's til OE igen på Winupdate

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-11-03 11:11

Bare for at få det "pindet ud":
Er det kun *.exe filer der ikke kan sendes?
Og er det uanset størrelse??
Og det gælder måde MS Outlook og Outlook Express??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-03 15:04

har du slået xp's egen firewall til,vis kan det forringe forskællige services
kan indstilles under indstillinger,vis du ikke vil slå den fra.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-03 15:05

så som fil deling og andre gode sager

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 14-11-03 16:42

Ja det er exe filer, dll. fungere fint, men har læst et sted at der kan være begrænsninger med exe. , com. og bat. filer
Og det er i begge outlook problemer opstår uanset størrelsen på exe.filen
har prøvet at koble den indbyggede firewall frea og samtidig disablet min AVG virus scan uden noget hjalp på det..
Har også kørt div update i XP og office
Der må da være en eller anden klog hoved hernde som kan hjælpe

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 16-11-03 12:37

prøv at zippe en af exe-filer og se om den så kan sendes og modtages.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-11-03 12:50

vis det er i Microsoft Outlook 2002
Blokerede filer i Microsoft Outlook 2002
http://www.riversen.dk/?id=tips#outlook
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-11-03 12:53

i bunden af siden er der også et "Registry hack" til Outlook 2002

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 16-11-03 13:20

Manse9933>>> er "riversens" anvisning ikke på blokkering af modtagne filer???
Det der spørges om er "blokkering ved afsendelse"

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-11-03 13:32

Har du prøvet at omdøbe en .exe fil til f.eks. .old og sende den, for bagefter at omdøbe .old til .exe ???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-11-03 13:41

catbody,jooooooooooooooooooooooo,men blockeringen må da ligge et eller andet
sted,korupt reg nøgle,for det lyder mystiskt,det kunne være en koruption af
en af disse nøgler,jeg er spændt på at finde/se løsningen.

Manse9933

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 16-11-03 13:49

Manse9933>>> åhhhh, point taken, havde ikke lige tænkt i de baner

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-11-03 13:51

jeg har prøvet at søge outlook i reg data basen,og det er det eneste sted
jeg kan finde outlook nøgler med fil forlængelser,min kæreste har outlook

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 16-11-03 14:03

Nu har jeg forsøgt flere ting, og sidst at zippe filen den kan sendes og modtages, men laver jeg en selv udpakkende zip , altså med exe vil den ikke.
Stadig ingen der kan komme med et godt råd det er jo ikke alle der har en pakke program eller som kan finde ud af at bruge den, og derfor har brud for en selvudpakkende fil .

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-11-03 18:27

>niss45
Har du prøvet at omdøbe exe. filen til noget andet eks. .old og sende den??

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 16-11-03 19:03

Til ellebye
nej jeg har ikke forsøgt at omdøbe den til old eller ligende, men hvordan kan modtager så åbne den ?? hvis det er en tidligere exe fil ?

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 120 point
Dato : 16-11-03 19:34

Modtager omdøber den blot til .exe igen.

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 20-11-03 14:53

Tak for svaret ellebye.