/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mine ikoner har ændret sig - Hvad gør je~
Fra : Franksp
Vist : 1267 gange
50 point
Dato : 11-11-03 21:16

Jeg kan starte med, at oplyse, at mit styresystem er Windows ME

Nogle af mine ikoner har pludselig ændret sig. (I stifinder/denne computer). Det synes jeg er irriterende. Det drejer som mit C-drev, L-drev [CD-rom/Brænder], R-drev. Disse ikoner er nu, et ikon som viser en mappe, et stykke brevpapir og en pensel. Mit O-drev har fået et ikon, som stammer fra Microft Publisher.

Er der nogen der kan hjælpe mig med, at få dem rettet tilbage til de oprindelige.

De venligste hilsener
Franksp

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 11-11-03 21:25

Hent tweakui, det her en funktion der hedder- repair- rebuild icons:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 11-11-03 21:32

hejsa Franksp
jeg har selv været ude for det på min (har Windows xp)om det virker på din vil jo så vise sig. jeg gik ind i system gendanelse hvor du finder en dato på hvordan din compurter så ud for f.eks 14 dage siden, den skal du så aktiver og compurten finder selv ud af det
system gendanelse fandt jeg under noget der er på min PCer som heder hjælp og support
H Tom Ped.......

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-11-03 21:38

Til tom34

Jeg har, desværre ikke, aktiveret systemgendannelse, efter jeg har fjernet nogle BACKDOOR vira, som jeg har haft 3 gange, mens systemgendannelse var aktiveret. Efter jeg har deaktiveret den, får jeg ikke den SKI.. backdoor

Mvh Frank

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-11-03 21:48

>Franksp

At du har deaktiveret systemgendannelse er IKKE det samme som, at du ikke kan blive inficeret igen.

Har du installeret firewall?, det er et rimeligt godt program til imødegåelse af backdoor vira.

Du kan også gå den slagne vej, marker genvejen og erstat ikonet med et andet.
Så undgår du at bruge systemgendannelse, men hvorfor det er sket ???

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-11-03 21:49

lengberg. Det link du opgiver er til XP.
Jeg startede med at oplyse, at mit styresystem er Windows ME

mvh Franksp

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 11-11-03 21:52

til Franksp
nå for pokker, jeg tror så at det kan blive svært at gør det godt igen Frank med minder at du så skal køre compurten ned og den starte op på ny igen og er sur ræv.
Det har jeg prøvet tre gange og det er ikke spor sjov nej
men vent da lidt det kun jo være at der kom en med det der skal til
H Tom

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-11-03 21:57

ellebye

Nej jeg ved godt det ikke er nogen garanti, for ikke at få den igen. Jeg har installeret firewall, men alligevel har jeg haft den nu 3 gange, og jeg kan kun fjerne den, når systemgendannelsen er deaktiveret. Og jeg har ikke fået den aktiveret igen.
Hvorfor det er sket aner jeg ikke.
Du skriver: Du kan også gå den slagne vej, marker genvejen og erstat ikonet med et andet. Så undgår du at bruge systemgendannelse.....
Det er jo ikke en genvej, men selve ikonerne i stifinder/denne computer.

mvh frank

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-11-03 21:59

Frank, du kan hente TweakUI til WinME her:
http://www.systemsmedic.com/TweakUI.htm

Men vær endelig omhyggelig med, hvordan du bruger programmet.
Brugt forkert kan det lave temmelig megen ravage.

PS! Husk nu, at det var lengbergs forslag.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-11-03 22:00

Hej rellom

Nu gør du mig bange for at bruge det. Hvad mener du med at det er FARLIGT

mvh Frank

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 11-11-03 22:07

rellom>tak

Franksp>> sorry, så det ikke lige i farten

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 11-11-03 22:07

til Frank
Frank der er noget hvis du går ind i www.googel.dk og søger under Windows ME, har lide været der inde og der er en del til windows me
H Tom ped......

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-11-03 22:11

Programmet indeholdet et utal af ændringsmuligheder.
Hvis man for ofte vælger de forkerte, kan resultatet blive
at man kører hele styresystemet rabundus.

Men hvis du kun foretager de ændringer, du er sikker på,
og ikke eksperimenterer dig frem, er der ingen fare.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 11-11-03 22:12

Repair icons funktionen er _ikke_ farlig, men nogen funktioner i tweakui kan ændre på vitale ting i systemet.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 11-11-03 22:17

rellom>>Yes:)

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 11-11-03 22:21

Prøv lige h-klik på skrivebord>opdater
ellers som der står ovenover
Installerer TweakUI og vælger "Repair Icons".
Jeg har ikke prøvet det.
Emesen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-11-03 22:33

Til rellom

Ja, det var sgu et godt råd du gav mig. Nu er alle mine ikoner på skrivebordet "smadret". Nu er der lagt et ikon med et stykke brevpapir med et A nede i højre hjørne over alle de oprindelige ikoner.
Jeg har kun downloaded programmet og installeret det. Ikke andet. Jeg har ikke engang åbnet det. Og nu kan jeg ikke slette programmet. selvom jeg godt kan finde det inde i kontrolpanel og det står i tilføj/fjern programmer. Jeg kan heller ikke vi genvej skifte ikon. Sikke noget lort

frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-11-03 22:43

Hov ligger alle ikonerne i en bunke - hvis så> h-klik>arranger ikoner>efter navn>så sprederde de sig igen.
og så prøv lige h-klik på skrivebord>opdater
Emesen.

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 11-11-03 22:44

til Frank
jeg føler med mig Frank, øøhhh der fuldte nogle CDer med til min PCer den gang jeg købte den, de var til at køre compurten i nul med og sammen tidlig starte den op igen på ny, har du sådan nogle hvis så er de guld vær når sådanne ting er sket
H Tom34

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-11-03 22:46

Ret beset var det nu lengbergs forslag og ikke mit.
Men bortset fra det så har jeg selv haft downloadet UITweak
til WinME uden problemer.

Så jeg vil foreslå, at du åbner programmet og kører
funktionen repair/rebuild icons.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-11-03 22:48

Kan du> h-klik på et ikon>egenskaber>her skulle du kunne se filtypen og med "skift" ændre det program og dermed ikon programmet skal åbnes med.
Emesen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-11-03 23:07

Hvis nogen vil se hvordan mit skrivebord ser ud nu, så gå venligst ind på min hjemmeside, og klik på SKÆRMKOPI over til venster. Billedet er ikke så tydeligt, men nedenunder ligger det oprindelige ikon

http://www.franksp.k-nettet.dk/main/frontpage.asp?wid=3256

emesen, når jeg gør som du skriver, sker der ingenting. Ikonet ændres ikke

Til rellom. Jeg ved egentlig ikke rigtigt hvordan jeg åbner programmet. Ikonet er forsvundet fra kontrolpanelet

mvh Frank

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-11-03 23:47

Prøv at gå ind i Start > Søg og se om du kan finde programmet ad den vej.

Men det lyder godtnok temmelig mystisk.

Er du sikker på, at du ikke har virus på computeren?

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 12-11-03 00:14

Til emesen

Det lykkedes!!!!!!!! HURRA

Jeg fjernede først alt manuelt, også i registreringsbasen. Installerede programmet igen, og gjorde som du sagde, valgte repair icons. Nu er der kun O:drevet, der stadig har sit Publisher-icon. Det lever jeg med.

1000 tak for hjælpen og go'nat
Jeg gi'r dig lige 100 point mere. Jeg opretter et spørgsmål nu der hedder "Tak emesen". gå lige ind og skriv en lille hilsen til mig, så får du de 100 ekstra point. Jeg er glad nu, og vil gå i seng og sove roligt.

mvh Frank

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 12-11-03 00:16

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-11-03 01:37

Vil det sige, at det program, Lengberg foreslog, rent faktisk fungerede
udmærket, efter at det var blevet installeret rigtigt?

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 12-11-03 06:30

Jeg er sør´me glad for at jeg kunne hjælpe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-11-03 08:24

lengberg,velkommen i klubben,det har jeg selv prøvet flere gange,sur røv.

Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-11-03 08:42

Lengberg - det rettes op senere - er på arbejde nu.
Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-11-03 10:31

Lengberg, du er faktisk den eneste, der ikkke er blevet takket,
selv om det var dig, der kom med forslaget.

Jeg blev jo også takket - omend ironisk og meget rasende - fordi
installationen i første omgang gik i kage.

For det var da selvfølgelig min skyld. Klart!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-11-03 07:43

Til lengberg

Se her:

http://www.kandu.dk/dk/spg/26058

Med venlig hilsen
Frank