/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
samkvem med børn i ferie?
Fra : kbdut
Vist : 532 gange
200 point
Dato : 22-02-02 20:10

Jeg er skilt og har det problem at jeg er flyttet til nordjylland (det er ikke noget problem i sig selv). Jeg har ret til samkvem med børnene i vinter eller efterårsferien og nu kommer det store spørgsmål så:
Mine børn bor i østjylland og har altid vinterferie i uge 7. Min samlevers børn her i nordjylland har vinterferie i uge 8. Både mine børn og samleverens børn har efterårsferie i uge 42. Min ekskone vil ikke at jeg skal have børnene i efterårsferien men vil kun gå med til hvert andet år. Altså her i nordjylland er der aktiviteter for børn i vinterferien (uge 8) mens der er aktiviteter i østjylland uge 7. Altså har jeg ikke mulighed for at lave ret meget sammen med mine børn, de keder sig når der ikke forgår noget en hel uge, for der er samleverens børn jo i skole.

Kan jeg forlange kun at have dem i efterårsferien mod ekskonens ønsker eller er jeg tvunget til at mine børn skal kede sig en hel uge og tvinge mig til at holde 14 dages vinterferie hvis jeg vil være sammen med mine og hendes børn?

Problemet er også at min datter med ekskonen fylder år den 15 oktober så der kan blive noget med at hun for det meste er hos mig på hendes fødselsdag hvis jeg kun har dem i efterårsferien. (spiller det nogen rolle?) jeg har dem jo heller ikke på deres fødselsdage ellers.

Jeg håber at der nogen der hjælpe mig med dette spørgsmål da jeg ikke kan overbevise min ekskone at det er for børnenes skyld at jeg vil have dem i efterårsferien da jeg så kan lave noget med alle børnene, det er jo for deres skyld.

Hilsen
Kbdut

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 200 point
Dato : 22-02-02 23:23

Hej

Jeg kan på det kraftigste anbefale dig at at hente støtte og gode råd hos "Foreningen Far".
Min Bror blev skilt for 2 År siden i ægteskabet er der 3 Børn. Han følte sig totalt på Herrens mark mht. rettighederne overfor sine Børn --"udover det fast ansatte skema". Han henvendte sig i sidste ende til "FAR",-der fik han virkelig god støtte og hjælp til at tackle de forskellige ting. Han er idag selv en af de mange der sidder for at hjælpe andre.
Prøv at gå ind på deres Hjemmeside : http://www.foreningenfar.dk/

Held og ykke

Parkenss

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 23-02-02 06:59

Hej kbdut

Det eneste problem jeg kan finde i alt det her er, at det kan komme til at gå
ud over deres skolegang. Især når man går i de store klasser, for så kan det godt
være svært at være væk i en hel uge mere.

Jeg vil lige fortælle dig, at jeg er en af de der "såkaldte dårlige mødre", for da jeg blev skilt, tænk så gav jeg min eks. forældremyndigheden over min datter. Og det har jeg så sandelig også måttet høre for maaaaaaange gange, for da kan man da VIRKELIG IKKE, sådan FORLADE sit barn. Vi fik dog efter et par år ændret det til fælles forældremyndighed, fordi min datter selv valgte at flytte hjem til mig. Men jeg har ved gud aldriiiiig kunnet forstå hvorfor en mor skulle være en bedre forældre end en far.
Jeg kender i hvertfald maaaaange tilfælde, hvor det aldrig skulle have været sådan.
Nå, jeg ville sådan set bare lige fortælle, at jeg forstår din fustration så udmærket.

Egentlig ville jeg faktisk have skrevet det samme til dig som Parkenss har skrevet, for det tror jeg også du vil være bedst tjent med.

Jeg håber at det hele vil ordne sig for dig og dine. Så held og lykke med det.

De venligste hilsner
og tanker
Mone

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 02:06

"kbdut" <kbdut.news@kandu.dk> skrev

> Kan jeg forlange kun at have dem i efterårsferien mod ekskonens ønsker

I må blive enige, evt med Statsamtets mellemkomst. Jeg tror dog
ikke Statsamtet giver dig efterårsferien fast, med den begrundelse du
angiver.

Personligt vil jeg fraråde, at du optrapper en konflikt på det skitserede
grundlag. Det er langt bedre - især for børnene - at du lærer at være
sammen med dem, så du ikke har brug for at aktivere dem med købte
oplevelser. Dine børn kommer for at opleve "far" - ikke Tivoli, Zoo osv.
Eventuelt kan du vælge at køre til østjylland en dag eller to, for at
benytte aktiviteterne der - en togtur med far kan være en oplevelse i
sig selv.

> eller er jeg tvunget til at mine børn skal kede sig en hel uge og tvinge
> mig til at holde 14 dages vinterferie hvis jeg vil være sammen med mine
> og hendes børn?

I den situation er /dine/ børn det vigtigste - det er dem du har sat i verden
og har forpligtelser overfor. Det kan godt være det er ubelejligt, i
forhold til din nye familie, men livet bliver altså lidt besværligt, når man
vælger at have flere familier.

> Jeg håber at der nogen der hjælpe mig med dette spørgsmål da jeg ikke
> kan overbevise min ekskone

Du får angiveligt lige så svært ved at overbevise en rådgiver i Statsamtet
og mig har du i hvert fald ikke overbevist.

> at det er for børnenes skyld at jeg vil have
> dem i efterårsferien da jeg så kan lave noget med alle børnene, det er
> jo for deres skyld.

Din argumentation handler om _dit_ behov - måske dit behov for at
undgå en konflikt med din samlever? Der er masser af ting forældre
kan lave sammen med både små og store børn, også indenfor
hjemmets 4 vægge. Det kan godt være børnene keder sig i et
par timer, men det er jo en del af det hverdagsliv børnene helst skal
opleve, når du har samvær med dem.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 16:49

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
news:a56pva$ma5$1@sunsite.dk...
> "kbdut" <kbdut.news@kandu.dk> skrev
[klip]
> Personligt vil jeg fraråde, at du optrapper en konflikt på det skitserede
> grundlag.

Er det en optrapning at have nogle ønsker omkring samkvem med sine børn?

> Det kan godt være det er ubelejligt, i
> forhold til din nye familie, men livet bliver altså lidt besværligt, når
man
> vælger at have flere familier.

Hvor ved du fra at han selv har valgt at have flere familier?

Du
> Du får angiveligt lige så svært ved at overbevise en rådgiver i Statsamtet
> og mig har du i hvert fald ikke overbevist.

Neejj, det er ikke svært at høre hvilket køn du holder med samt tilhører.

> Din argumentation handler om _dit_ behov - måske dit behov for at
> undgå en konflikt med din samlever?

Det var jo så også lige det du skrev længere oppe at han netop skal undgå,
så det er vel fint nok.

>Det kan godt være børnene keder sig i et
> par timer, men det er jo en del af det hverdagsliv børnene helst skal
> opleve, når du har samvær med dem.

Jeg kan godt forstå at Kbdut vil det bedste for sine børn.

Mvh
OveK.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 17:02

[KLIP]
> Personligt vil jeg fraråde, at du optrapper en konflikt på det skitserede
> grundlag. Det er langt bedre - især for børnene - at du lærer at være
> sammen med dem, så du ikke har brug for at aktivere dem med købte
> oplevelser. Dine børn kommer for at opleve "far" - ikke Tivoli, Zoo osv.
> Eventuelt kan du vælge at køre til østjylland en dag eller to, for at
> benytte aktiviteterne der - en togtur med far kan være en oplevelse i
> sig selv.

[KLIP]

> I den situation er /dine/ børn det vigtigste - det er dem du har sat i
verden
> og har forpligtelser overfor. Det kan godt være det er ubelejligt, i
> forhold til din nye familie, men livet bliver altså lidt besværligt, når
man
> vælger at have flere familier.

[KLIP]

> Din argumentation handler om _dit_ behov - måske dit behov for at
> undgå en konflikt med din samlever?

For en måneds tid siden havde vi en diskussion herinde om moralske domme
over andres (påtænkte) handlinger i vore indlæg (kan _desværre_ ikke finde
tråden), og jeg tror nok, at der var almindelig enighed om, at vi _herinde_
burde afholde os fra at afsige moralske domme over andres handlinger, og
alene holde os til de juridiske aspekter.

Med venlig hilsen
Rasmus Mandøe Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 17:14

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> wrote in message
news:3c77b9ff$0$46209$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
[klip]
> > Personligt vil jeg fraråde, at du optrapper en konflikt på det
skitserede
> > grundlag.
>
> Er det en optrapning at have nogle ønsker omkring samkvem med sine børn?

det kan det sagtens gå hen og blive ud fra hans egen skitse af
situationen....

> > Det kan godt være det er ubelejligt, i
> > forhold til din nye familie, men livet bliver altså lidt besværligt, når
> man
> > vælger at have flere familier.
>
> Hvor ved du fra at han selv har valgt at have flere familier?

det har han i det han selv vælger at flytte sammen med en ny kvinde.... det
er meget muligt han måske ikke har valgt at forlade hans børns mor.... men
an har ved gud selv valgt at flytte sammen med en anden kvinde med børn....

> Du
> > Du får angiveligt lige så svært ved at overbevise en rådgiver i
Statsamtet
> > og mig har du i hvert fald ikke overbevist.
>
> Neejj, det er ikke svært at høre hvilket køn du holder med samt tilhører.

det er en gang BS... denne debat handler ikke om køn.. men om meninger....
hold op med at kaste med sten....

> > Din argumentation handler om _dit_ behov - måske dit behov for at
> > undgå en konflikt med din samlever?
>
> Det var jo så også lige det du skrev længere oppe at han netop skal undgå,
> så det er vel fint nok.

han bør undgå en konflikt med børnenes mor... idet det er børnene der
lider..... og finde en løsning med den nye kæreste....

> >Det kan godt være børnene keder sig i et
> > par timer, men det er jo en del af det hverdagsliv børnene helst skal
> > opleve, når du har samvær med dem.
>
> Jeg kan godt forstå at Kbdut vil det bedste for sine børn.

det er der ingen tvivl om at han vil..... men så er det et skøns spørgsmål
om hvilke behov børnene har??
personligt ser jeg hellere mit barn har en hverdag med sin far når han er
der i stedet for at de skal suse fra det ene til det andet så ungen er så
snotforvirret af alle indtrykkene når det kommer hjem at det ikke kan falde
ned igen....

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 17:27

"kbdut" <kbdut.news@kandu.dk> wrote in message
news:2zwd8.4917$PE.161088@news000.worldonline.dk...
> Jeg er skilt og har det problem at jeg er flyttet til nordjylland (det
> er ikke noget problem i sig selv). Jeg har ret til samkvem med børnene i
> vinter eller efterårsferien og nu kommer det store spørgsmål så:
> Mine børn bor i østjylland og har altid vinterferie i uge 7. Min
> samlevers børn her i nordjylland har vinterferie i uge 8. Både mine børn
> og samleverens børn har efterårsferie i uge 42. Min ekskone vil ikke at
> jeg skal have børnene i efterårsferien men vil kun gå med til hvert
> andet år. Altså her i nordjylland er der aktiviteter for børn i
> vinterferien (uge 8) mens der er aktiviteter i østjylland uge 7. Altså
> har jeg ikke mulighed for at lave ret meget sammen med mine børn, de
> keder sig når der ikke forgår noget en hel uge, for der er samleverens
> børn jo i skole.

er der noget der forhindrer dig i at hygge dig alene med dine børn når
kærestens er i skole??
og hvad er det for ting der absolut skal opleves? er det ikke en oplevelse i
sig selv at have far HELT for sig selv i flere timer om dagen??
børn er taknemmelige væsner der nyder samvær med forældrene uden de vilde
oplevelser mere end man lige tror...
en oplevelse kan også være bare at køre en tur til stranden ( også om
vinteren).. det kan være en tur i svømmehallen..... det kan være et besøg
hos farmor og farfar.....
det behøver ikke fyldes op af forskellige arrangementer.......

> Kan jeg forlange kun at have dem i efterårsferien mod ekskonens ønsker
> eller er jeg tvunget til at mine børn skal kede sig en hel uge og tvinge
> mig til at holde 14 dages vinterferie hvis jeg vil være sammen med mine
> og hendes børn?

jeg synes ikke det er fair at forlange noget mod exkonens ønsker....
jeg mener ikke du tvivnger dine børn til at kede sig..... det gør du kun
hvis du ikke gør en indsats for at være sammen med dem....... og du vælger
helt selv hvis du vil holde 14 dages ferie....
et alternativ kunne være at få dine egne unger halvdelen af begge ferier....

> Problemet er også at min datter med ekskonen fylder år den 15 oktober
> så der kan blive noget med at hun for det meste er hos mig på hendes
> fødselsdag hvis jeg kun har dem i efterårsferien. (spiller det nogen
> rolle?) jeg har dem jo heller ikke på deres fødselsdage ellers.

det gør det måske ikke for dig eller konen... men det kunne betyde noget for
din datter... du er nødt til at indse at din datters liv foregår hos hendes
mor... og hvis du kræver at have hende hver gang til hendes fødselsdag så
forhindrer du hende i at have nære venner på besøg på denne dag.....
det mest fair ville i mine øjne være din ex's forslag... med det ene år
vinterferie det næste år efterårsferie....... eller som jeg har foreslået..
halvdelen af hver.....

> Jeg håber at der nogen der hjælpe mig med dette spørgsmål da jeg ikke
> kan overbevise min ekskone at det er for børnenes skyld at jeg vil have
> dem i efterårsferien da jeg så kan lave noget med alle børnene, det er
> jo for deres skyld.

på mig lyder det desværre lidt som om du hytter din egen røv her...... er du
bange for at du ikke kan være sammen med dine børn uden at aktivere dem??
det lyder på mig som om du hellere vil have dem sammen med de andre for at
undgå ansvaret i at skulle håndtere dem som de nu er..... det er klart at
aktiverede børn fylder mindre..... men er det fair for børnene ikke at få
lov at opleve hvordan jeres liv former sig??
er det fair at dine børn konsekvent kommer "på besøg" og nemt kommer til at
føle sig som noget ingen vil tage stilling til?

ok ok.. jeg ved jeg måske er lidt langt ude...... men det er IMO
tankevækkende....

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 17:50

[KLIP]
> jeg synes ikke det er fair at forlange noget mod exkonens ønsker....
> jeg mener ikke du tvivnger dine børn til at kede sig..... det gør du kun
> hvis du ikke gør en indsats for at være sammen med dem....... og du vælger
> helt selv hvis du vil holde 14 dages ferie....
> et alternativ kunne være at få dine egne unger halvdelen af begge
ferier....

Hold dig til juraen og hold dine personlige meninger for dig selv.

[KLIP]

> det gør det måske ikke for dig eller konen... men det kunne betyde noget
for
> din datter... du er nødt til at indse at din datters liv foregår hos
hendes
> mor... og hvis du kræver at have hende hver gang til hendes fødselsdag så
> forhindrer du hende i at have nære venner på besøg på denne dag.....
> det mest fair ville i mine øjne være din ex's forslag... med det ene år
> vinterferie det næste år efterårsferie....... eller som jeg har
foreslået..
> halvdelen af hver.....

Hold dig til juraen og hold dine personlige meninger for dig selv.

[KLIP]

> på mig lyder det desværre lidt som om du hytter din egen røv her...... er
du
> bange for at du ikke kan være sammen med dine børn uden at aktivere dem??
> det lyder på mig som om du hellere vil have dem sammen med de andre for at
> undgå ansvaret i at skulle håndtere dem som de nu er..... det er klart at
> aktiverede børn fylder mindre..... men er det fair for børnene ikke at få
> lov at opleve hvordan jeres liv former sig??
> er det fair at dine børn konsekvent kommer "på besøg" og nemt kommer til
at
> føle sig som noget ingen vil tage stilling til?

Hold dig til juraen og hold dine personlige meninger for dig selv.

> ok ok.. jeg ved jeg måske er lidt langt ude...... men det er IMO
> tankevækkende....

Nej, du er "way out of line"! Hold dig til juraen og hold dine personlige
meninger for dig selv.

Med venlig hilsen
Rasmus Mandøe Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 18:04

Rasmus Mandøe Jensen skrev:

>tråden), og jeg tror nok, at der var almindelig enighed om, at vi _herinde_
>burde afholde os fra at afsige moralske domme over andres handlinger, og
>alene holde os til de juridiske aspekter.

Det er der nu ikke, og jeg erindrer ikke at der skulle være
opnået en sådan enighed.

Det er klart at gruppen drejer sig om jura, og det er også klart
at man som regel skal afholde sig fra at snakke moral. Men det er
uundgåeligt at berøre det i forbindelse med visse problemer hvis
man skal rådgive fornuftigt.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 18:09

"Rasmus Mandøe Jensen" <v3412@groenjord.dk> wrote in message
news:newscache$i3wzrg$2te$1@kalvebod.groenjord.dk...
> [KLIP]
> > jeg synes ikke det er fair at forlange noget mod exkonens ønsker....
> > jeg mener ikke du tvivnger dine børn til at kede sig..... det gør du kun
> > hvis du ikke gør en indsats for at være sammen med dem....... og du
vælger
> > helt selv hvis du vil holde 14 dages ferie....
> > et alternativ kunne være at få dine egne unger halvdelen af begge
> ferier....
>
> Hold dig til juraen og hold dine personlige meninger for dig selv.

jamen hvorfor? handler det ikke om hvad der er bedst for børnene??
ellers kom med et juridisk svar selv i stedet for at plonke mig for ikke at
gøre det....

> [KLIP]
>
> > det gør det måske ikke for dig eller konen... men det kunne betyde noget
> for
> > din datter... du er nødt til at indse at din datters liv foregår hos
> hendes
> > mor... og hvis du kræver at have hende hver gang til hendes fødselsdag

> > forhindrer du hende i at have nære venner på besøg på denne dag.....
> > det mest fair ville i mine øjne være din ex's forslag... med det ene år
> > vinterferie det næste år efterårsferie....... eller som jeg har
> foreslået..
> > halvdelen af hver.....
>
> Hold dig til juraen og hold dine personlige meninger for dig selv.

det er stadig ikke et juridisk spørgsmål jeg svarer på.....
ellers kom med et juridisk svar selv i stedet for at plonke mig for ikke at
gøre det....

> [KLIP]
>
> > på mig lyder det desværre lidt som om du hytter din egen røv her......
er
> du
> > bange for at du ikke kan være sammen med dine børn uden at aktivere
dem??
> > det lyder på mig som om du hellere vil have dem sammen med de andre for
at
> > undgå ansvaret i at skulle håndtere dem som de nu er..... det er klart
at
> > aktiverede børn fylder mindre..... men er det fair for børnene ikke at

> > lov at opleve hvordan jeres liv former sig??
> > er det fair at dine børn konsekvent kommer "på besøg" og nemt kommer til
> at
> > føle sig som noget ingen vil tage stilling til?
>
> Hold dig til juraen og hold dine personlige meninger for dig selv.

det er ikke nemt at holde sig til jura når vi snakker om børns velfærd...
ellers kom med et juridisk svar selv i stedet for at plonke mig for ikke at
gøre det.....

> > ok ok.. jeg ved jeg måske er lidt langt ude...... men det er IMO
> > tankevækkende....
>
> Nej, du er "way out of line"! Hold dig til juraen og hold dine personlige
> meninger for dig selv.

om jeg er out of line lader jeg kbdut om at afgøre... jeg prøve i det
mindste at hjælpe via de erfaringer jeg har erhvervet mig i mine år som mor
og delemor....

FUT: dk.familie.barn
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 18:33

> > Hold dig til juraen og hold dine personlige meninger for dig selv.
>
> jamen hvorfor? handler det ikke om hvad der er bedst for børnene??

Nej det gør ej. Du forveksler denne NG med den du FUT'er til. Det
handler om, at manden kommer med nogle konkrete spørgsmål som han har ret
til at forvente konkrete, _juridiske_ svar på. Det er så rigtigt, at dette
juridiske svar vil være baseret på regler, hvis hovedsigte er børnenes
bedste, men det mindste man så kan gøre er da, at anføre reglerne samt
opremse, hvilke hensyn de lægger vægt på.

> ellers kom med et juridisk svar selv i stedet for at plonke mig for ikke
at
> gøre det....

Jeg udtaler mig ikke om det juridiske i denne sag for det aner jen intet
om - familieret har altid kedet mig usigeligt. Men det må ikke desto mindre
være enhver deltager i NG'en tilladt at kommentere den generelle debatform i
NG'en - også selv om man ikke selv ved noget om det materielle spørgsmål der
drøftes; bare fordi man ikke har en løsning, må man godt påpege et problem.

[KLIP]

> > Nej, du er "way out of line"! Hold dig til juraen og hold dine
personlige
> > meninger for dig selv.
>
> om jeg er out of line lader jeg kbdut om at afgøre... jeg prøve i det
> mindste at hjælpe via de erfaringer jeg har erhvervet mig i mine år som
mor
> og delemor....

Og det er sikkert erfaringer, som er guld værd, og helt vildt relevante
i dk.familie.barn, men med mindre dine erfaringer drejer sig om
samværsreglerne, er de af mindre relevans hér.

Med venlig hilsen
Rasmus Mandøe Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 18:20

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev

> Hvor ved du fra at han selv har valgt at have flere familier?

At etablere en ny familie er et valg.

> Neejj, det er ikke svært at høre hvilket køn du holder med samt
> tilhører.

Jeg holder med børnene, uanset hvilket køn de har. Børnene har
næppe valgt at far og mor skulle skilles, ejheller at skulle være en
del af en ny familie.

> Jeg kan godt forstå at Kbdut vil det bedste for sine børn.

De fleste forældre, selv forældre der omsorgssvigter deres børn, vil
det bedste for børnene. Et er gerne at ville, noget andet er at gøre.

Dette har ikke noget med jura at gøre, så EOD.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 18:24

> Det er der nu ikke, og jeg erindrer ikke at der skulle være
> opnået en sådan enighed.

Diskussionen var der - det kan så være, at du ikke deltog i den. Hvis
det er rigtigt, at jeg husker resultatet forkert beklager jeg naturligvis.

> Det er klart at gruppen drejer sig om jura, og det er også klart
> at man som regel skal afholde sig fra at snakke moral. Men det er
> uundgåeligt at berøre det i forbindelse med visse problemer hvis
> man skal rådgive fornuftigt.

Nej, det er vi uenige om. For nu at citere et indlæg i ovenomtalte tråd,
som jeg bed mærke i, så må det her i NG'en være rimeligt at bede om, at man
holder sig til at svare "nej", hvis en mand spørger, om han må slå sin kone
ihjel, og ikke i stedet forsyner ham med en liste på adfærdspsykologer.
Hvis folks personlige meninger pludselig bliver relevante herinde, vil
det blive umuligt, at holde diskussionen bare nogenlunde saglig.

Med venlig hilsen
Rasmus Mandøe Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 19:13

"Rasmus Mandøe Jensen" wrote:
>
> > > Hold dig til juraen og hold dine personlige meninger for dig selv.

Og hvor er din juridiske vejledning ?

Hvilken erfaring har du, i løsning af menneskelige problemer,
der opfattes som juridiske ?

Har vist ikke set indlæg fra dig før ?

(hvis du vil rense denne ng for relevant rådgivning, uanset om
den er stringent juridisk, så er dit felttog slået fejl, efter
min bedste overbevisning, og jeg prøver da efter bedste evne
at leve op til det, selvom jeg holdes i kort snor af Peter G C
og andre, og det er fint sådan, og jeg blander mig ikke, når de
samme udvikler en peditesse jura tråd, sådan skal det være, for
et offentlig forum (ng) bør ikke afvise ikke klart OT indlæg.
Hvordan skulle nye grupper ellers kunne oprettes, når det
vigtigste er trafik, og du afviser trafik, uden anvisning af
igangværende gruppe ?)

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - allways hope for the best

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 19:09

"Rasmus Mandøe Jensen" <v3412@groenjord.dk> skrev i en meddelelse news:newscache$g3yzrg$jjg$1@kalvebod.groenjord.dk...
> > > Hold dig til juraen og hold dine personlige meninger for dig selv.
> >
> Jeg udtaler mig ikke om det juridiske i denne sag for det aner jen intet
> om - familieret har altid kedet mig usigeligt. Men det må ikke desto mindre
> være enhver deltager i NG'en tilladt at kommentere den generelle debatform i
> NG'en - også selv om man ikke selv ved noget om det materielle spørgsmål der
> drøftes; bare fordi man ikke har en løsning, må man godt påpege et problem.

Nu har du brugt 4 indlæg til at sige det samme. Hvis du ikke har en juridisk kommentar burde du kunne nøjes med et indlæg!
Hanne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-02 19:41

"Rasmus Mandøe Jensen" <v3412@groenjord.dk> wrote in message
news:newscache$g3yzrg$jjg$1@kalvebod.groenjord.dk...
> Nej det gør ej. Du forveksler denne NG med den du FUT'er til. Det
> handler om, at manden kommer med nogle konkrete spørgsmål som han har ret
> til at forvente konkrete, _juridiske_ svar på. Det er så rigtigt, at dette
> juridiske svar vil være baseret på regler, hvis hovedsigte er børnenes
> bedste, men det mindste man så kan gøre er da, at anføre reglerne samt
> opremse, hvilke hensyn de lægger vægt på.

eftersom jeg kender det juridiske system ud fra min egen sag og ikke er
hverken advokat eller lignende så udtaler jeg mig som privat person...
hvilket også er grundlaget for mit fut.... jeg var faktisk godt klar over at
det var juragruppen men spørgsmålene var formuleret på en måde så han gav
indtryk af at ville børnenes bedste men det for mig virkede på en anden
måde.....

> Jeg udtaler mig ikke om det juridiske i denne sag for det aner jen
intet
> om - familieret har altid kedet mig usigeligt. Men det må ikke desto
mindre
> være enhver deltager i NG'en tilladt at kommentere den generelle debatform
i
> NG'en - også selv om man ikke selv ved noget om det materielle spørgsmål
der
> drøftes; bare fordi man ikke har en løsning, må man godt påpege et
problem.

ja men den gængse metode at påpeje det problem du nævner her, foregår ved at
futte til en anden og mere relevant gruppe.... det kunne du feks have gjort
istedet for at skabe mere støj i gruppen.....

> >> > om jeg er out of line lader jeg kbdut om at afgøre... jeg prøve i det
> > mindste at hjælpe via de erfaringer jeg har erhvervet mig i mine år som
> mor
> > og delemor....
>
> Og det er sikkert erfaringer, som er guld værd, og helt vildt
relevante
> i dk.familie.barn, men med mindre dine erfaringer drejer sig om
> samværsreglerne, er de af mindre relevans hér.

de samværs regler han efterlyser bliver oftest fastsat af statsamtet... han
spurgte om han kunne tillade sig at kræve det og det mener jeg faktisk ikke
han kan når grundlaget er ren og skær bekvemmelighed.....
hvis han vil have en afgørelse på det må¨han jo kontakte statsamtet og søge
om det..... han er i sig selv priviligeret i at kunne få dem i disse
ferier... de hører nemlig ikke under normal samkvems ordning......

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 23-02-02 20:08

Undskyld jeg lige blander mig, men hvordan tror I
kbdut har det?????????

For jeg syntes helt ærligt, at det der foregår her nu,
er under al kretik, I sidder jo nærmest og skændes.
Jeg er HELLER IKKE hverken JURIST eller noget andet
fint. Men jeg og alle andre har da lov at have vores
mening om tingene, UDEN at man får EN OVER NAKKEN.
Jeg er da glad for at børnene IKKE også skal være vidne
til det her.

Jeg håber ved gud at kbdut nu SELV kan finde en
løsning på sit problem (som jeg syntes er gjort meget
større end det er), for hvis kbdut og hans eks. er voksne
mennesker (og det går jeg ud fra når de har børn) så
burde de kunne tale sig til rette om tingene. Jeg ved godt
at, der desværre er folk, som når de bliver skilt, ikke kan
tale sammen. Men det er altså jer der er de voksne, og
børnene, er fuldstændig uskyldige i det spil, de har ikke bedt
om at komme til verden. Jeg er nok meget naiv i den retning,
men jeg kunne aldrig drømme om at lave det til et KÆMPE problem
fordi jeg ikke kunne have mit barn samtidig med en evt. ny sambo's,
fordi de keder sig. Det er jo ikke hverken samboen eller dennes børn
de skal være sammen med. Men deres FAR!!!!!!!!!! KBDUT. Så det
er jo i sidste ende dig og kun dig, der kan få afgjort dette spørgsmål.

Venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : kbdut

Dato : 23-02-02 20:56

til MONE
det vil være for problemmatisk og langt at komme ind på her, men det er altså ikke for min skyld men for BØRNENES skyld og her mener jeg alles ( samleveres og mine børns) skyld.
Og sabine det er faktisk ud fra de gældende regler at jeg har samkvem med mine børn ( har dog fælles forældremyndighed), og opfylder mere end jeg er forpligtet til. men som så ofte starter det med at man kan snakke sammen men så begynder den ene at for nøkker og nu vil jeg ikke finde mig i mere fra hendes side. Det er squ for børnenes skyld jeg vil have dem i ferien da jeg sélv går i skole de næste år og så lægger ferien squ fast for mit vedkommende og det hedder ferie i uge 8, så hvordan kan jeg være sammen med børnene når jeg skal være i skole?

undskyld mit sprog
kbdut

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 23-02-02 22:25

Hej igen kbdut

Efter at fulgt den Debat dit spørgsmål har medført, kan jeg endnu enngang kun opfordre dig til at kontakte
Foreningen Far.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 23-02-02 23:18

Hej kbdut

Jeg tror du misforstår mig lidt, og det er jeg ked af.For jeg er jo faktisk på din side.
(se mit første inlæg)

Men jeg tror at det er den måde du har fået skrevet tingene på i dit indlæg, der har
gjort at det udviklede sig på den måde som det gjorde. For det kan godt opfattes som om at du ikke kan have børnene alene. Og når jeg skriver at jeg aldrig ville have gjort det til et problem, så er det jo lige så meget fra din eks.'s side, for det er jo hende der spænder ben for dig. For havde det været mig, så havde du fået børnene, hun har dem jo til daglig + de andre ferier. Og nu hvor du ovenikøbet fortæller, at du selv går i skole, så burde hun jo kunne indse fornuften i at du gerne vil have dem på det tidspunkt. Og jeg skrev også kun det sidste indlæg, fordi jeg syntes folk var ved at blive meeeeeget grove overfor hinanden. Og det er da ikke rart.

Men nu skal der ikke vades mere i det.

Jeg håber stadig, både for dig og dine børn's skyld, at I finder en løsning, hvor alle parter bliver tilgodeset.

De venligste hilsner
Mone

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 17:55

> Og hvor er din juridiske vejledning ?

Een gang til: Det må være enhver deltager i NG'en tilladt at kommentere,
når man mener debatten er OT, uanset man ikke aner noget om trådens
materielle diskussion.

> Hvilken erfaring har du, i løsning af menneskelige problemer,
> der opfattes som juridiske ?

Hvis du tænker på min faglige erfaring, så begrænser den sig til, at jeg
har haft familieret. Hvis du tænker på min menneskelige erfaring, så er den
vel omtrent den samme som alle mulig andre studerendes - men så er det jo
heldigt, at argumenternes vægt indenfor _juraen_ ikke afgøres af personens
alder!

> Har vist ikke set indlæg fra dig før ?

Og så har jeg ikke lov til at kommentere debatformen, eller hvad? (det
er i øvrigt ikke sandt - jeg holder mig bare sædvanligvis til formueretlige
spørgsmål)

> (hvis du vil rense denne ng for relevant rådgivning, uanset om
> den er stringent juridisk,

Relevant rådgivning??? Citerer fra Lotte Ms og Sabina Hertzums indlæg:

"Personligt vil jeg fraråde, at du optrapper en konflikt på det
skitserede grundlag. Det er langt bedre - især for børnene - at du lærer at
være sammen med dem, så du ikke har brug for at aktivere dem med købte
oplevelser."

"Det kan godt være det er ubelejligt, i forhold til din nye familie, men
livet bliver altså lidt besværligt, når man vælger at have flere familier"

"Din argumentation handler om _dit_ behov - måske dit behov for at undgå
en konflikt med din samlever?"

"det er meget muligt han måske ikke har valgt at forlade hans børns
mor.... men han har ved gud selv valgt at flytte sammen med en anden kvinde
med børn...."

"er der noget der forhindrer dig i at hygge dig alene med dine børn når
kærestens er i skole?? og hvad er det for ting der absolut skal opleves?"

"jeg synes ikke det er fair at forlange noget mod exkonens ønsker...."

"du er nødt til at indse at din datters liv foregår hos hendes mor... og
hvis du kræver at have hende hver gang til hendes fødselsdag så
forhindrer du hende i at have nære venner på besøg på denne dag..... det
mest fair ville i mine øjne være din ex's forslag... "

"på mig lyder det desværre lidt som om du hytter din egen røv her......
er du bange for at du ikke kan være sammen med dine børn uden at aktivere
dem?? det lyder på mig som om du hellere vil have dem sammen med de andre
for at undgå ansvaret i at skulle håndtere dem som de nu er..... det er
klart at aktiverede børn fylder mindre..... men er det fair for børnene ikke
at få lov at opleve hvordan jeres liv former sig??"

[KLIP]

> et offentlig forum (ng) bør ikke afvise ikke klart OT indlæg.
> Hvordan skulle nye grupper ellers kunne oprettes, når det
> vigtigste er trafik, og du afviser trafik, uden anvisning af
> igangværende gruppe ?)

Vi må jo så bare være helt uenige om det med at afvise OT-indlæg.
Hvornår er det vigtigste blevet trafik? - hvilken trafik? - hvad betyder de
sidste 3 linier?

Med venlig hilsen
Rasmus Mandøe Jensen

Godkendelse af svar
Fra : kbdut

Dato : 24-02-02 21:19

Tak for svaret PARKENSS.

Og så vil jeg gerne rette en henvendelse til alle i andre der har deltaget i debatten.
Jeg er meget overrasket over det postyr mit indlæg har lavet, men det er da blevet vendt og drejet på mange måder. det var helt overvældende og jeg håber da stadig at alle er venner herinde , trods de hårde ord.

Og mones jeg er ret sikker på at du er en MEGET god mor, trods hvad andre må have sagt om dig.

endnu engang tak
hilsen
kbdut

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 21:38

"Rasmus Mandøe Jensen" <v3412@groenjord.dk> skrev i en meddelelse news:newscache$2zq1sg$k9k$1@kalvebod.groenjord.dk...
> Hvis du tænker på min faglige erfaring, så begrænser den sig til, at jeg
> har haft familieret. Hvis du tænker på min menneskelige erfaring, så er den
> vel omtrent den samme som alle mulig andre studerendes - men så er det jo
> heldigt, at argumenternes vægt indenfor _juraen_ ikke afgøres af personens
> alder!
> Med venlig hilsen
> Rasmus Mandøe Jensen

Du brokker dig kun, istedet for at komme med brugbare løsninger. Andre indlæg har forsøgt at rådgive. Er konfliktmægling - mediation - ikke et juridisk kursusfag?
Hanne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 22:48

"Rasmus Mandøe Jensen" <v3412@groenjord.dk> skrev

[snip]
> Hvis du tænker på min faglige erfaring, så begrænser den sig til, at jeg
> har haft familieret. Hvis du tænker på min menneskelige erfaring, så er den
> vel omtrent den samme som alle mulig andre studerendes - men så er det jo
> heldigt, at argumenternes vægt indenfor _juraen_ ikke afgøres af personens
> alder!
[snip]

> Relevant rådgivning??? Citerer fra Lotte Ms og
[snip]

I den pågældende situation vurderer jeg, at spørgeren har mere brug
for et råd "i øjenhøjde", end en henvisning til §§. Det kan du være
uenig i, men det er altså min /socialfaglige*/ vurdering.

Det stillede spørgsmål og så mange andre spørgsmål indenfor det
sociale område, er ikke velegnede til besvarelse i denne gruppe, men
hidtil har det været ok, at besvare disse spørgsmål alligevel. Når jeg
besvarer sådanne spørgsmål er det forskelligt, om jeg svarer med en
henvisning til §§, eller jeg vælger en mere praktisk besvarelse.

(*Socialrådgiver, med praktik og speciale indenfor børnefamilieområdet,
senere specialiseret indenfor voksenhandicap.)
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-04 18:51

Diverse "regler" og især retningslinier findes her:
www.alanius.dk/far/links.php
Der er en god håndfuld stikord, så det burde være muligt at klikke sig
frem til det, som har personlig interesse.

Med venlig hilsen
Allan Ødum