/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
206 HDI begrænsning
Fra : Orsted_banden
Vist : 438 gange
133 point
Dato : 11-11-03 18:54

Er der nogen der ved om der er begrænsning på en peugeot 206 HDI, jeg har chip-tunet den og selv bygget intercooler på, den har omkring 150 HK. Men lige så snart den når 4000 omdrejninger i 5. gear, så vil den bare ikke mere, og så køre den lige omkring 180-200 km/t?????????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-11-03 20:05

Det kan måske være benzinpumpen ikke kan følge med eller filteret er lidt tilstoppet. Bare et lille gæt.
Emesen.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 11-11-03 21:50

Den er fart begrænset til det..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-11-03 22:01

Husk lige at dine dæk bør være mærket til den hastighed.
Sidste bogstav på dækket efter eks. 185/70R13 (bogstav)
Q=160 ; R=170 ; S=180 ; T=190 ; U=200
Emesen.

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 11-11-03 22:49

Hvordan får man så den begrænsning væk, oghvor sidder den???? det er da lige meget hvad for nogen dæk der sidder på???

Kommentar
Fra : geu

Dato : 11-11-03 23:36

Det er din computer der afgør hvornår den ikke skal køre hurtiger. Og det er IKKE lige meget hvilken dæk du har på, de skal være mærket til den rigtige hastighed.

Kommentar
Fra : carstenLM

Dato : 12-11-03 04:30

Husk at en Dieselmotor ikke er bygget til høje omdrejninger, de trækker heller ikke så godt i høje omdrejninger som en benzinmotor! Måske du skulle skifte til benzin?!

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 12-11-03 13:42

Nej, aldrig, diesel har jeg altid synes var det bedste........ Men en af mine kammeraters fiat, det er kun en 1800 cc med chip, og den går 220 og den løber bare helt ud........ kan man så fjerne den begrænsning på en eller anden måde????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-11-03 16:38

Dine dæk - det må du jo selv om - det var en venlig oplysning. Men det er svært at styre med et sprængt dæk, på grund af for høj hastighed.
Emesen.

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 12-11-03 18:20

Ja, men selvom der nu f.eks står S på, så burde en anden bil da godt kunne køre 200, hvis den altså kan med dæk hvor der står U på????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-11-03 18:29

Det er ikke et spørgsmål om en bil kan køre stærkt med dækket, men om dækket kan tåle denne hastighed. Eks. S=180 betyder at dækket ikke er beregnet til hastighedder over 180 km/h
Emesen.

Kommentar
Fra : carstenLM

Dato : 12-11-03 21:42

Hvor er det egentlig at du vil tordne afsted med 200+ kmt henne og hvorfor??

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 13-11-03 15:48

Jamen det er da irriterende, at jeg tar alle gti´erne men så når vi når 190 kan jeg ikke følge med

Kommentar
Fra : muggen_uld

Dato : 24-03-04 12:02

Jeg ville kontakte et peugeot værksted og bede dem om at ophæve begrænsningen, "hvis det altså kan lade sig gøre", men du skal da vide at ALT GARANTI BORTFALDER FULDSTÆNDIG SELV OM BILEN KUN HAR KØRT " METER OG ER 3 SEK GAMMEL. Jeg vil i øvrigt ikke anbefale dig at ophæve den begrænsning, da motoren ikke har pissegodt af det, men derimod se om du ikke kan få fat i en gearkasse med et andet udvekslingsforhold i stedet, da 150 diesel heste og du har sikkert osse et helt hjernedødt moment, er mere end rigeligt til at trække en gearkasse med større udveksling.

"Diesel-mekanikeren"