/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
fælderi
Fra : ela
Vist : 551 gange
59 point
Dato : 11-11-03 17:16

Jeg har et problem med min hund cavelier king charles
den fælder hele året mere eller mindre er der en af jer
der har et godt råd mod dette.

Accepteret svar
Fra : 25

Modtaget 69 point
Dato : 11-11-03 17:24

Er du sikker på den får olie nok til sin pels? Nok med vitaminer? fo rhvis ikke, så vil den fælde meget.

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 11-11-03 17:27

Du skal give den et godt foder samt Hokamix30 og Velcote
www.skyescot.dk

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 11-11-03 17:43

Da vi havde en "fældehund" gav vi den altid flydende b-vitamin i drikkevandet, det hjalp så Nicki kun fældede i de normale "sæsoner" (forår og efterår ) Det kan også være et problem hvis det foder du giver den ikke er godt nok, royal canin, pediegre pal, og dyrlægens er gode. Men pris og kvalitet følges også ad.

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 11-11-03 18:38

De fleste hunde fælder lidt hele året. Du skal rede din hund ca. en gang om ugen. Brug en carte og en kam til at rede pelsen igennem med, derefter en underuldskam for at fjerne de "døde" hår, og til sidst en gummicarte som du gnider hen over pelsen. Giv hunden et bad en gang imellem hvor du masserer pelsen godt, det vil også fjerne meget af de løse hår.
Besøg evt. en hundefrisør som er ekspert i pelse. www.lhs-dk.dk

Karin

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-11-03 00:11

Vi havde det samme problem med vores Golden. Hendes var p.g.a. allergi. Nu får hun netop Hokamix og Velcote + Aloevera drikkegel hver dag. (Sidstnævnte fra dyrlægen, de to andre fra "skyescot". Nu fælder hun nærmest ikke mere. Og hendes tørre stride pels er begyndt at blive blød og lækker over næsten hele kroppen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ela

Dato : 12-11-03 13:25

Jeg siger mange tak for alle de gode svar,
jeg vil prøve jeres forslag og håber det hjælper

Kommentar
Fra : ulrika

Dato : 19-11-03 18:13

skal du ikke lukke - nu du har fået svar

Kommentar
Fra : 25

Dato : 19-11-03 18:20

Giv dem point som har svaret!!!

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 20-11-03 12:05

Hej Ela
Ja du skal nok lige huske at lukke dette spørgsmål, hvis du har fået et tilfredsstillende svar. Ellers bliver det liggende her, under ubesvarede spørgsmål.

Karin

Godkendelse af svar
Fra : ela

Dato : 22-11-03 11:50

Tak for svaret 25.