/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Vand drypper indendørs
Fra : bv32
Vist : 589 gange
50 point
Dato : 22-02-02 16:56

Nu har der jo været snestorm i de sidste to dage og er der faldet en masse sne. Idag er der 3-4 plusgrader og sneen tøer op i stor stil. Hele den skjulte tagrende drypper udenfor. Derfor har jeg en tendens til at tage det roligt når det også drypper lidt indenfor ca. 10 cm fra havedøren ned fra gardinstangen. Er det på sin plads at tage det roligt eller skulle man gå i panik og få nogen til at kigge på det i en fart?

Kommentar
Fra : watts

Dato : 22-02-02 20:00

De erfaringer jeg har med svamp i huset fortæller mig at du SKAL få nogen til at kigge på det i en fart. En af de modbydeligste svampe kan gøre et hus FARLIGT at leve i pga. sine svampesporer.

De bedste

watts

Accepteret svar
Fra : kjeldgaard

Modtaget 50 point
Dato : 23-02-02 14:12

Hej bv32
Vi har også skjulte tagrender og de bliver i gennemsnit renset 1 gang om måneden - oftere efterår/vinter. Det er vigtigt at få gjort, fordi vandet kan løbe ind i murværk og bærende konstruktioner (det er det der sker hos dig p.t. når du har vand dryppende inde i stuen). Du behøver ikke få/betale nogen for at ordne tagrender - Det er bare et spørgsmål en stige i passende længde og så en stor skruetrækker eller en tilfældig pind. Hav en spand med op på stigen til at vippe skidtet ned i - det er noget forfærdeligt snask, når det har ligget der et stykke tid.

Men watts har meget ret vedr. hussvampe. Svampe og råd er både giftige for mennesker i husstanden og desuden også for din forsikring. I værste fald, risikerer du at hænge på eventuelle skader for egne regning, fordi du ikke aktivt har gjort en indsats for at forhindre skaden (ved ikke at rense tagrender) og for efterfølgende ikke at have begrænset skaden.

Så hvis jeg var dig, ville jeg se at få gjort noget ved drypperiet.........

m.v.h. kjeldgaard