/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
TV - standby mode
Fra : wacher
Vist : 501 gange
500 point
Dato : 11-11-03 14:50

Jeg skal lige høre om Elgiganten er ved at tage en hvis legemsdel på mig:

Har købt en helt nyt Samsung fjernsyn igår. Satte det op i soveværelset.
Ventede lang tid før at jeg tændte det idet jeg mener at kunne huske at man
ikke må tænde et fjernsyn lige med det samme når det har været ude i kulden.
Tændte det og det fungerer fint bortset fra at når det er i standby mode så af-
giver det en højfrekvent lyd der er høj nok til at være irriterende. Tænkte at det
går nok over...men idag afgiver det stadig væk denne højfrekvente lyd. Ringede
til Elgiganten og de har oplyst at selvfølgelig skal det ikke sige noget...men da
det er helt nyt så kan det i de første 3 uger afgive denne højfrekvente lyd så
jeg skal bare have tålmodighed. Lyden går væk med tiden. Er dette en korrekt
oplysning? Jeg synes det lyder forkert og har dem lidt mistænkt for at holde mig
hen med tom snak. Har jeg ret i min formodning eller har Elgiganten ret i at lyden
holder op med tiden?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 11-11-03 15:26

Da mit nye Philips gjorde det fik jeg samme svar.. Også hos Elgiganten, men ringede til Philips servisecenter og fik at vide at det var en fejl og at det bare skulle indleveres... Lidt træls at slæbe rundt på en 32", men fik en ny dims i og det holdte op med det samme. Så prøv at ringe til dem igen, og brug lidt støre ord.

Accepteret svar
Fra : RasesII

Modtaget 500 point
Dato : 11-11-03 16:29

Elgiganten håber måske på at det holder op. Men det gør det højest tænkeligt ikke. Du skal insistere på at få repareret fejle, eller få et nyt fjernsyn.

Hilsen
Lars

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 11-11-03 18:55

Hmm, da dit nye TV ligger i den billige ende af skalaen, er der også den mulighed at det du hører, er switch-mode strømforsyningen, der i standby går ned i frekvens og derved bliver hørbart. Og at der ikke er noget at gøre ved det, andet end at slukke på kontakten. Man får normalt hvad man betaler for, men sjældent mere. Og jeg tror dermed at du ikke skal gøre dine store forhåbninger om afhjælpning. I køkkenet har vi et billigt TV (Philips 15") hvor man også kan høre en højfrekvent tikkende lyd i standby, hvorfor vi oftest slukker helt - så undgår vi også 8 watt standby forburg.

Det er HELT klart at EL-giganten vil tage r.... på dig! Med mindre de forventer at din hørelse aftager voldsomt i løbet af de næste 3 uger...

mvh

Godkendelse af svar
Fra : wacher

Dato : 09-12-03 20:48

Fjernsynet fik lov at stå i 3 uger og holdt aldrig op med at afgive denne høje lyd i standby mode. Kørte herefter fjernsynet og fjernbetjeningen op til Elgiganten i forventning om at de ville udføre en rep. og at jeg skulle undvære fjernsynet i lang tid...men nej. De tog imod fjernsynet og gav mig en tilgodeseddel. Jeg kunne gå i kassen og få pengene tilbage eller købe et nyt eller andet fjernsyn. Kiggede lidt rundt og bestemte mig for det samme fjernsyn. Det nye fjernsyn (af samme mærke og type) siger ikke en lyd i standby mode.