/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Små lette retter
Fra : Mallie
Vist : 1205 gange
100 point
Dato : 11-11-03 13:28

På fredag skal vi have traditionelle tarteletter med høns i asparges. Men det bliver man jo ikke mæt af, medmindre naturligvis man spiser nok

Jeg kunne godt forestille mig at vi fik nogle små lette retter, som kan laves i tidsrummet efter arbejde og indtil gæsterne kommer.

Forslag.... ????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-11-03 14:46

Hejsa
Hvorfor ikke lave små "pakker" dagen før? Jeg laver f.eks tit bøf i folie.

Steg en hakkedreng hurtigt på en pande.
Op på et stort stykke sølvpapir.
Et stykke bacon rundt om bøffens side.
En ½-1 flået tomat på toppen sammen med lidt champignon og rå løg (evt asparges også hvis du har lidt til overs).
Pak det hele sammen i en lille pakke, så saften ikke kan løbe ud.
Stil dem koldt til dagen efter, når du får gæster.
Ind i en ca. 200 grader varm ovn i 45-60 min. (nederst i ovnen). Øverst i ovnen har du kartoffelbåde i et fad.
Kog en pose ærter.
Knorrs Bernaise sauce (kan også laves dagen før).
Flütes evt. med kryddersmør.

Velbekomme...
Søren

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 100 point
Dato : 11-11-03 15:38

Hej Mallie
hvad med lidt ost --------Feta , brie,saint albray og gorgonzola og et godt brød evt. oliven ,lidt soltørrede tomater.Grøn og rød peber , druer og en god rødvin.
Lidt luftørret skinke ( fås i alle supermarkeder ) rullet om lidt parmasanost og et par dråber olivenolie og 1 frisk basilikumblad.
Røget laks og lidt flødestuvet spinat.Kan laves på ca 20 minutter.
god fornøjelse
mvh mcloud

Kommentar
Fra : secret

Dato : 11-11-03 16:16

- turkist brød + den orange aberginesalat (normalt købes den samme sted) skal spises som dip

Kommentar
Fra : secret

Dato : 11-11-03 16:18

Sorry - jeg mener "tyrkisk" og ikke "turkist"

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 11-11-03 16:26

Hej

Del en pose flutes på langs, blend en dåse hakkede tomater, mas 2 hvidløg (efter smag).

Bland hvidløgene med lidt olie, smør det på flutene. Derefter smørres de blendede tomater på og der drøsses efter med origano.

Bag flytene i ovnen til de er sprøde.

Tager ti minutter, smager himmelsk.

Hilsen
Lars

Kommentar
Fra : gadekeret

Dato : 11-11-03 16:38

Hej!
Jeg vil foreslå et pølsebord.Køb forskellige spegepølser og anret det på et stort spækbræt pyntet med sky,løgringe og grøn/rød/gul peber.Slut af med en skål fyldt med forskellige frugter.
Hurtigt og nemt.
Velbekomme
Birgit

Godkendelse af svar
Fra : Mallie

Dato : 12-11-03 10:00

uhmm det var en rigtig god idé, tak !