/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Vedhæftede filer
Fra : mayday
Vist : 467 gange
50 point
Dato : 11-11-03 13:02

Hej
Mails jeg modtager fra Kandu (og Eksperten) med spørgsmål, er begyndt at komme med vedhæftet fil med spørgsmålet vedhæftet som txt-fil. Andre mails kommer uden vedhæftede filer som normalt.
Har jeg "pillet" ved noget og i givet fald hvad.
Bruger OUTLOOK (XP).
Hilsen
Mayday

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 11-11-03 13:19

Lyder ikke rigtigt. Har du virus? Tjek på : http://spywarefri.dk

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : mayday

Dato : 11-11-03 14:44

Tak for svaret molokyle, har scannet (Panda) 4 inficerede filer disinficeret og ingen vedhæftede filer mere.
Tillægsspørgsmål - hvilken af de deinficerede skabte problemet?

Incident Status Location

Exploit/ByteVerify Disinfected C:\Documents and Settings\Ole\.jpi_cache\jar\1.0\ss.jar-78a5c176-72d7c2c8.zip[Dummy.class]
Exploit/ByteVerify Disinfected C:\Documents and Settings\Ole\.jpi_cache\jar\1.0\tb.jar-796b0a84-786cb1fd.zip[Dummy.class]
Eicar.Mod Disinfected C:\Documents and Settings\Ole\Dokumenter\Virusskanner test.txt
Trj/JS.Loop Disinfected C:\Programmer\Evrsoft\1st Page 2000\IScripts\Buttons\Six buttons from hell.izs

er der noget jeg bør fjerne?
Hilsen
Mayday

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-11-03 20:19

Hvis Panda melder, at de pågældende virus er fjernet,
skulle det ikke være nødvendigt at gøre mere.

Samtidig må jeg dog sige, at jeg ikke er sikkerhedsekspert,
så hvis du vil have et fuldt ud kvalificeret svar, bliver du
nok nødt til at oprette et nyt spørgsmål, så als eller arlet
kan komme til.

Men selv ville jeg nu ikke have foretaget mig yderligere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-03 10:39

Als er taget til Californien, men har taget sin bærbare med

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 13-11-03 11:27

Hej molokyle
arlet har klaret ærterne (med Hikackthis) - som Panda altså ikke havde klaret - igen tak for dit link til Spywarefri.dk det var der løsningen fandtes. Så min PC-er nu så ren som en nyfødt.
Hilsen
Mayday