/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke opdatere
Fra : Donny
Vist : 325 gange
100 point
Dato : 22-02-02 08:32

Mit Windows 2000 ServicePack 2 vil ikke opdatere længere. Der er kommet en ny vigtig opdatering, som jeg prøvede på at installere, men jeg får bare at vide at opdateringen kunne ikke installeres. Jeg får ikke specificeret nogen grund.
Jeg har haft problemet med nogen Logitech drivere fra Windows Update, men jeg er ikke sikker på om det kan skyldes dem.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-02 10:36

"Donny" <Donny.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Okmd8.4725$PE.137184@news000.worldonline.dk...

> Mit Windows 2000 ServicePack 2 vil ikke opdatere længere. Der er kommet
> en ny vigtig opdatering, som jeg prøvede på at installere, men jeg får
> bare at vide at opdateringen kunne ikke installeres. Jeg får ikke
> specificeret nogen grund.

Gå ind via http://www.microsoft.com, så kan du downloade hele pakker
(servicepacks og andre updates) til harddisk og installere direkte derfra.

--
Med venlig hilsen
/arcana

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 22-02-02 11:57

Den mulighed var jeg godt klar over, men jeg ved ikke hvorfor det er den gør det, og hvordan jeg løser det problem.
Det er det jeg leder efter, for hvis jeg følger forslået svar, er problemet der stadig.
Det er derfor jeg slog det op her, det var for at få en løsning på problemet, og ikke bare en anden måde at gøre det på.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-02-02 13:33

Hej

Du kunne jo prøve at afinstallere de drivere du har haft problemer med for at se om det kan skyldes det.
Ellers --prøv at geninstallere din Win 2000 oveni din eksisterende Windows. Det kan tænkes du har en ødelagt systemfil der netop skal bruges til at dine opdateringer kører som de skal.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 22-02-02 13:50

Er det ikke her man burde kunne køre den reperation af windows der på w2k disc'en ?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-02-02 13:56

Du må undskylde min uvidenhed omkring Win 2000 ,--jeg ved ikke, om det giver det samme som at geninstallere systemet !!!!!

Godkendelse af svar
Fra : Donny

Dato : 22-02-02 14:29

Det var jo så løsningen med at downloade opdates fra microsoft.com og køre dem fra hd'en der blev løsningen.
Jeg ville ikke installere oveni, det er kun en nødløsning.
Når jeg går på windows update nu, er opdateringerne installerede, så man kan vel godt sige at problemet er løst, men jeg arbejder stadig videre på at finde ud af hvad det skyldes.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 14:45

"Donny" <Donny.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Uzrd8.4806$PE.149502@news000.worldonline.dk...

> Det var jo så løsningen med at downloade opdates fra microsoft.com og
> køre dem fra hd'en der blev løsningen.

> Når jeg går på windows update nu, er opdateringerne installerede, så man
> kan vel godt sige at problemet er løst, men jeg arbejder stadig videre
> på at finde ud af hvad det skyldes.

Jeg har selv haft samme problem (og har aldrig fundet ud af hvorfor), men
nød lærer nøgen kvinde at sy designertøj, som det gamle ordsprog siger, så
jeg var glad for den anden mulighed, da jeg administrerer et netværk med 50
brugere - så er det alt andet lige lettere at smide f. eks. hele SP2 på
serveren end at sidde ved hver enkelt PC og installere via Winblows Update.

--
Med venlig hilsen
/arcana