/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
5-HTP
Fra : klodomir
Vist : 1722 gange
75 point
Dato : 11-11-03 09:23

Er der nogen, der har erfaring med brug af 5-HTP til behandling af depression, og ved, hvor det kan købes i Danmark?

Accepteret svar
Fra : sismofyt

Modtaget 75 point
Dato : 13-11-03 02:48

Jeg har ikke nogen erfaring med 5-HTP. Men det indeholder jo tryptofan, som også dannes udfr visse fødevarer. Jeg ved bare ikke om man kan producere nok eller om det evt nedbrydes i mave-/tarmkanalen, hvilket jeg også kunne forestille mig kunne være et problem med et tilskud. Prøv at søge på Tryptofan. Men du kan købe 5-HTP over internettet i hvert fald hos vitaviva.

VH Sismo

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 19-11-03 02:12

Jeg har prøvet at skrive et nyt svar til to gange før weekenden, men bliver smidt ud af kandu, når jeg sender det. ØV.

Hvis du sender din e-mail adresse til mig på aknoerby@hotmail.com vil jeg prøve at give dig de oplysninger jeg har fundet.

VH Sismo

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 25-11-03 02:36

Hej igen!

Prøv at læse om tryptofan på denne side: www.iom.dk/tryptofan_aminobog.htm

VH sismo

Godkendelse af svar
Fra : klodomir

Dato : 25-11-03 09:19

Tak for svaret sismofyt.

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 25-11-03 22:08

Já, jeg vidste godt, at det ikke var dig der havde stillet det spørgsmål. Jeg troede bare, at du havde købt svaret, som kun var en henvisning til min email-adresse. Men jeg havde også sendt et lignende til dig. Forgive me... Jeg roder lidt rundt i det med at redigere og videresende allerede sendte mail.

Hej hej fra sismo