/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Melatonin
Fra : sismofyt
Vist : 1083 gange
100 point
Dato : 11-11-03 02:57

Hvornår skal man indtage melatonin, når man har natarbejde?
(Carsten Vagn-hansen, radiodoktoren, siger før man normalt vill være gået i seng, hvis man sov om natten)
(Jerk W. Langer siger før man vil sove)

Skal man også tage det de nætter/dage man ikke er på arbejde om natten?

Har I erfaringer med melatonin?

Skulle nedbrydes af brugen af ibuprofen... Er der andre ting der ødelægger eller fremmer melatonin???

VH Sismo

Kommentar
Fra : marie_hs2003

Dato : 26-02-05 00:14

Jeg læste på følgende link http://www.melatonin.com/melatonin-faq.htm at det bør tages før sengetid, og de anbefaler at man starter med små doser og så bygger op til lidt større doser. Melanin bør også efter min egen overbevisning tages umiddelbart før du vil sove, da det virker ret hurtigt. Jeg vil ikke tro at det ville være en god idé at tage når du normalt ville gå i seng, da det vel er i din arbejdstid?!
Til gengæld skriver siden også om andre gode effekter ved at indtage melatonin, bl.a. forbedre immunsystemet og nedsætte antallet af frie radikaler i kroppen (hvilket netop er følger af en god fast søvn)
Men kan jo selv klikke ind på linket, som dog er engelsk, det er derfor jeg har skrevet lidt stikord fra det her, i tilfælde af at du ikke gad at læse et engelsk link.

Annuller spørgsmålet
Fra : sismofyt

Dato : 07-06-06 18:26

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål