/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  jomfruane 570
tyskerpiger.......( 2 hf opgave)
Fra : h.vognbjerg
Vist : 1276 gange
60 point
Dato : 10-11-03 21:53

Hejsa

Jeg skal skrive 2HF opgave i historie.

Mit område er tyskerpiger...er der nogle der kender nogle bøger eller andet om dette.

på forhånd tak

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-11-03 22:32

Ja, så skal du have fat i Annette Warrings PHD-afhandling "Tyskerpiger".
Selv om der er tale om en akademsik afhandling, er den let at læse, og
desuden er den udkommet i bogform, så du kan efter al sandsynlighed
låne den på dit lokale bibliotek.
Hvis ikke må du henvende dig på Roskilde Universitetscenters bibliotek.
De hjælper dig sikkert gerne.
Men som sagt: Prøv først på dit lokale bibliotek.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-11-03 22:34

Rettelse: akademsik > akademisk (Dét var ikke særlig akademisk )

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 11-11-03 00:11

Mere personligt, så har Lotte Tarp skrevet en bog om hvordan det er at vokse op som datter af en tyskerpige.

VH Sismo

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-11-03 00:59

Her kan du læse mere om emnet.

http://www.krigsboern.dk/artikler/Anette.htm

mvh
ellebye