/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Text i Layout m. 3D Viewport
Fra : allansen1
Vist : 304 gange
40 point
Dato : 10-11-03 20:58

Er der nogen der kan hjælpe mig med at ændre visningen i papaerspace acad2000. Når jeg bruger 3D visning i et layout og vil lægge noget tekst på i paperspace, så lægger teksten sig under view'et så jeg ikke kan se det med mindre jeg bruger printpreview??
Det er ski' irreterende når man lige skal rykke lidt rundt på tingene.

Hilsen Allan

Kommentar
Fra : carlssons

Dato : 22-02-04 13:14

Når du skriver tekst i paperspace, og vil have den til at lægge sig henover viewportene, skal du blot løfte teksten lidt fra XY planet. F.eks. kan du løfte teksten 0,0,1. Dette trick kan også bruges til regioner, hvis du vil have AutoCAD til at virke efter samme princip som i CorelDraw og Illustrator, når objekter skal "overlappe hinanden". Du løfter blot de forskellige objekter i forskellige højder i paperspace.

Med venlig hilsen

John V. Carlsson