/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
u-ønskede E-mails
Fra : EstherErik
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 10-11-03 17:08

Jeg får ca 25 - 30 E-mails om dagen, som jeg ikke ønsker. Har Outlook express og get 2net (som ikke kan hjælpe) de siger jeg kan oprette en ny adresse.
Har spurgt her en gang før, hvor jeg fik at vide, at jeg kunne blokere afsenderen under<meddelelser> Det ser ikke ud til at hjælpe, da jeg stadig får samme antal hver dag, og det tager lang tid at slette så mange.
Mit spørgsmål er: Findes der andre måder man kan blokere disse uønskede E-mails ???

Kommentar
Fra : resten

Dato : 10-11-03 17:10

Har du prøvet at bloker afsender ?

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 10-11-03 17:12

Har du prøvet at lave en meddelses-regel, så den skriver, at den ikke skal hente den fra serveren???

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-11-03 17:12

Hvor stammer disse mails fra??

Hvis det er fordi du er røget på en mailingliste vil du ofte i den mail du får finde et link hvor du kan melde dig ud af listen, og ellers er det vel den hårde vej, at kontakte hver enkelt afsender og bede dem om at afstå fra at sende dig yderligere mails

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-11-03 17:17

Hej.

Gå op i funktionen meddelelser - bloker afsender, så ryger de direkte i skraldespanden næste gang.
Alternetiv, du anskaffer en anden mail-adresse, og husk at giver besked til de der skal bruge den, så vil der gå et stykke til før du får disse spam-mails igen.

ellebye

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 10-11-03 17:23

Hej EstherErik
Har du/I prøvet den "simple" løsning: Gå ind i fane "Handlinger" og klik på "Uønsket mail" og derefter "Føj til liste over uønsket mail".
Det er ikke sikkert det hjælper, men det skader ihvertfald ikke. Prøv det!!!

M.v.h.
Favorite

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 110 point
Dato : 10-11-03 17:26

Måske kan spamfighter løse dit problem:
http://www.spamfighter.com/Lang_DA/Default.asp?

Ellers er der flere muligheder her:
https://www.cert.dk/sikkerhed/spam.shtml

Og her er der endnu flere:
https://www.cert.dk/sikkerhed/spam.shtml

Men prøv i første omgang med SpamFighter.
Den er almindeligvis meget effektiv.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 10-11-03 17:27

Jeg har haft det samme problem, og der satte jeg den til, at den ikke skulle hente dem fra serveren, og jeg har ikke senere haft problemer med den, for de bliver automatisk slettet på serveren efter X antal dage, som jeg ikke lige kan huske nu...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-11-03 17:35

>Better_Performance

Inden du sprøjter dine hjemmestrikkede gode råd ud, skulle du måske lige sætte dig ind i problemet forinden.

[citat]
vil du ofte i den mail du får finde et link hvor du kan melde dig ud af listen,
[/code]

Kig bl.a. her
http://www.msn.dk/antispam/reaction/

Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-11-03 18:36

Outlook Express:
Funktioner>meddelelsesregler>liste over blokerede afsendere>tilføj>Her skriver du afsenderens mail-adresse>OK>OK
Mellem de to "ok" kan du lave forskellige postregler.
Har du en hotmail konto i din Outlook Express kan du via webmail blokere afsendere.
Men det er nok mere sikkert med ovenstående links.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-11-03 20:23

Hej EstherErik

Jeg ser lige, at jeg er kommet til at bringe det samme link to gange.

Det var dette, du skulle have haft som nummer tre:
http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=spam&btnG=Google-s%F8gning&lr=lang_da

Men som sagt: Prøv SpamFighter først.
Den vil efter al sandsynlighed løse problemet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-11-03 20:50

Dawnloade denne fyr,kan indstilles til dansk interface,med dette program
kan du tjekke/læse dine mails på serveren og slette dem,plus du kan tilføje regler til disse uønskede mails,så som at de skal slettes automatisk på serveren,ved at højre klikke på disse så har du nogle forskællige mulighedder
så efter et stykke tid begynder det at tynde ud i dine spam mails,jeg fik også en masse på et tidspunkt,men nu ser jeg kun en enkelt elle to om ugen.
http://www.poptray.org
Manse9933

Kommentar
Fra : resten

Dato : 10-11-03 21:00

Her også en masse gode programmer til spam mail.

http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=7&SearchString=spam

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-11-03 22:30

Nu skal man også prøve ikke at gøre tingene mere indviklede end de er.

For hvert program man downloader jo mindre plads er der tilbage, og alt ære og respekt for ovenstående programmer er det umuligt at løse problemet med spam-mails 100 %.

Samtidig bliver "spam-udbyderne" mere og mere sofistikerede som eksempelvis falsk windowsupdate.

Den billigste og ubetingede bedste måde er at skifte sin mail-adresse ud jævnligt, da der altid vil gå en tid før ens e-mail adresse når spamudbyderne, og når det kommer så langt skifter man så igen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-11-03 22:57

Det er jeg ikke enig i, Ellebye.
Der er ikke noget indviklet i at installere og bruge Spamfighter.
Det er lige så nemt som at skifte e-mail-adresse.
Og idéen med at skifte e-mail-adresse er i øvrigt slet ikke brugbar,
hvis man bruger sin e-mail kommercielt, for så risikerer man at
hægte en masse kunder af.

Selvfølgelig skal man ikke installere programmer bare for at
installere programmer, men de programmer, der gør arbejdet
ved computeren lettere, synes jeg da klart, man skal installere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-11-03 07:23

jeg har gået fra 20 spam mails om dagen til et par helt nye om ugen, så det må modsige dit argument ellebye,og skifte mail adresse det tør jeg slet ikke at tænke på,alt det arbejde for at slippe af med et par idioter,nej tak når man kan ordne sagen med et par klik med musen og de klik bliver mindre og mindre for hver dag der går,jeg gidder ikke engang at tælle alle de adresser
som jeg skulle sende en ny adresse til og for ikke at tale om websider der
skal ændres mail adresse og password på,no way,nej at sætte et program til at
slette spam mails automatisk på serveren det er meget lettere,så skal idioterne anskaffe sig en ny mail adresse hver gang de vil sende en mail til mig og de må sku løbe tør for mulighedder på et tids punkt,som sagt jeg ser
det ikke som et problem mere,haleluja og høj cigar føring
Hver gang der kommer et nyt spam program så tester jeg det og er det nye bedre og lettere og håndtere så bliver det gammle udskiftet,man behøver ikke en gang at fjerne det eksisterrende program for at teste et nyt,man kan have flere af slaksen på sin pc af gangen,så skrot op med spam hjernerne,jeg forstår ikke at de gidder,men hver sin fornøjelse.
Manse9933 The spam killer da daaa da daaa go get them,hey hoooo silver

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-11-03 07:25

skråt,meget vigtigt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-11-03 07:35

Og tænk sig at vis man skulle skifte mail adresse hver gang der er nogle idioter der har høstet/scannet for mail adresser på nettet,så kunne man ikke lave andet,det er sku dem der skal tvinges til at skifte deres mail adresse
så deres mulighedder bliver mere og mere begrenset,det er ikke altid at det er ens egen skyld at de får fat i ens mail adresse der er tusinde af måder
de kan anskaffe dem på.
Manse9933

Kommentar
Fra : EstherErik

Dato : 19-11-03 17:33

Hej Rellom
Tak for dit svar med de tre links. Spamfighter er efter meget besvær blevet installeret, og det ser ud til at virke.Der kommer stadig mange mails, men de kommer ikke frem på skærmen

Godkendelse af svar
Fra : EstherErik

Dato : 19-11-03 17:35

Tak for svaret Rellom.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-11-03 18:12

Selv tak, EstherErik
SpamFighter smider straks dine spam-mails i mappen
med slettet post - som du så bare skal tømme engangf imellem.