|
| Concorde c4 udskrift via USB port Fra : jeppebarckman1 | Vist : 2593 gange 40 point Dato : 10-11-03 00:13 |
|
Hej
Jeg har købt en ny printer der er forbundet med computeren via et USB stik.
Jeg kan ikke indstille concorde til at udskrive via USB.
Er der nogen der kan hjælpe. Er man nød til at opgradere til C5
MVH Jeppe
| |
| Kommentar Fra : JensT |
Dato : 10-11-03 01:28 |
|
Brug en anden computer - brug netværk - og brug så printeren via netværket fra C4.
Du skal indstille printeren på C4 maskinen, således at den kører på f.eks LPT2
Det gør du ved at sige ja til at du kører dos programmer, og så tilføjer printerport.
mvh
Jens
| |
|
Tak for svaret Jens. Men jeg forstår ikke helt hvad du skriver. Skal jeg oprette et netværk hvor printeren er tilkoblet en anden computer vi USB porten.
Men hvordan kan jeg så få kontakt tjl den printer vi netværket. Indstiller jeg den til at udskrive på LPT2 har jeg jo ikke tilkoblet noget der?
Er det muligt du kan uddybe besvarelsen lidt.
På forhånd tak
Jeppe barckman
| |
| Kommentar Fra : JensT |
Dato : 11-11-03 07:50 |
|
Ja, du skal oprette et netværk.
På den computer hvor du installerer printeren, skal du indstille til at dele printeren. (Højreklik på printeren og vælg deling)
På den computer hvor du har C4 installeret, skal du oprette netprinteren, (opret ny printer, og find den via netværket) og når du opretter den, skal du vælge punktet.. Jeg udskriver fra DOS programmer.. Så kommer der et punkt hvor du skal vælge port, der vælger du LPT2.
Så bliver netværksprinteren tilgængelig på porten LPT2 på din C4 maskine.
mvh
Jens
| |
| Kommentar Fra : Manse9933 |
Dato : 11-11-03 09:51 |
|
Har du indstalleret din printer korekt,der er mange usb printere der skal indstalleres på denne måde(for at virke)min egen inklusiv,man sætter printeren til Strøm/usb stik unden at printeren er tændt,starter pc'en
og kommer indstalations wizarden frem så klikker man annuler,så indstallere
man softwaren til printeren og i nogle tilfælde vil indstallationen bede dig om at tænde printeren og vil så søge efter printer porten auto,når den så
har fundet porten og er færdig med at indstallere softwaren,genstart, med
printeren tænd,spørger indstalationen ikke om at tænde printeren så tænd
den efter indstalationen af printer softwaren og genstart.
Manse9933vis du prøver dette så skal du nok afindstallere softwaren og rense ud efter dette.
| |
| Kommentar Fra : JensT |
Dato : 11-11-03 11:16 |
|
Manse - Concorde C4 kan da ikke indstilles til at kørte andet end LPT og COM porte, vel?
En usb port kører ikke LPT eller COM, vel?
Ergo, må man få adgang via LPT/COM, og det kan så vidt jeg ved kun lade sig gøre ved en redirected port i et netværk.
| |
|
Jens for lige at være helt sikker. Kan det lade sig gøre at omgå USB porten uden at lave et nætværk med en anden computer?
Jeg har to computere men det ville være rart ikke at skulle tænde dem begge hver gang man skal have noget printet ud.
MVH
Jeppe
| |
| Kommentar Fra : JensT |
Dato : 11-11-03 15:48 |
|
Har lige checket lidt op...
Det ser ud til at du faktisk kan gøre det på een maskine.
1) tillad deling af din printer i windows kald den delte printer for f.aks DELTUSB
2) i command mode.. skriv net use LPT2 \\mincomputer\DELTUSB
mincomputer= dit computernavn
3) Så skulle det være muligt at skrive til LPT2
Bemærk at det kan være nødvendigt at ændre udskriftsmåden fra RAW el.lign til TEXT i printerindstillingerne udskriftsprocessor.
Se denne artikel der omtaler et andet DOS baseret system DataFlex
http://www.decompile.com/dataflex/tips/usb_printer.htm
mvh
Jens
| |
|
Fantastisk nu kan jeg udskrive på min lexmark 5100 usb printer fra concorde c4.
Men.. det ser ikke helt godt ud. Den skriver en masse underlige tegn og så kan den ikke skrive æøå.
Kender du/I en løsning til dette problem?
Et andet problem er at jeg siden jeg opdaterede til windowsXP har jeg ikke kunne skrive ø inde i concorde isteddet kommer der et c med streg igennem. æå er intet problem
Håber der er nogen der kan hjælpe mig
MVH
Jeppe
| |
| Kommentar Fra : JensT |
Dato : 11-11-03 22:36 |
|
Ja, der er noget med DOS tegnsættet. Fandtes også i "gamle dage" - Skyldes faktisk at IBM lavede en fejl i tegnsættet vedr. danske bogstaver.
De underlige tegn, udover japansk cent(lille ø) og Yen(Stort Ø) er styrekarakterer. DEr har du brug for at finde ud af hvilke escape sekvenser (hvis nogen overhovedet) der styrer Lexmarkens font størrelser samt fed skrift, og dernæst sætte dem ind i C4's styrekarakterer for printeren. Alternativt må du fjerne alle styrekaraktererne i C4, og finde dig i en skriftstørrelse og uden fed/skrå/underlined.
Det værste er vel egentlig fakturaen hvis du bruger den i C4.
mvh
Jens
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|