/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp !!!! Min 4 gear er død!!!
Fra : ThomasWedel
Vist : 639 gange
100 point
Dato : 09-11-03 18:34

Jeg har lige monteret et high speed stempel, 5,3 hk udstødning, og den kan saktens starte, men når jeg køre går den pludselig ud for det mest i 3. gear og så går der typisk 5min. før den vil starte igen. Der er ingen problemer med at stå i tomgang. Hvad helvede kan der være galt? Kunne det være forkert dysning? Eller tændningen?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-11-03 22:10

Jeg formoder at det er en FS1?
Du har vel også købt ny cyl. der passer med stempelet?
Har du kørt cyl/stempel til?Med extra olieblanding?
Har du fornemmelsen af at den sætter sig?
Har du set efter platinernes tilstand?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 09-11-03 23:05

Hej Thomas
Det lyder som om den løber tøt for benzin
Hoved dysen er for lille. samtidig er det jo blevet koldt udenfor
Det samme sker når du lukker for benzin hanen.
Da kan du jo heller ikke køre langt før den går i stå

sir kaj

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-11-03 23:59

Sir_kaj, hvis den er løbet tør for benzin, kan den vel ikke starte igen (så skulle det da være en stoppet benzinhane, er det undersøgt?)
Hoveddysen for lille? Så skulle den jo ikke starte, og den skulle netop køre bedre når den var varm i 3 gear?
Venter på svar på mine spørgsmål
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jimbo3

Dato : 10-11-03 14:13

Det kan ske at tendrøret ikke passer for så når du kommer op i fart og den skal arbejde så dør den. min 4gear gjore det samme men så fik jeg lavet så der kunne være et biltændrør og det hjalp. prøv og tjek tændrøret. vh jimbo3

Kommentar
Fra : ThomasWedel

Dato : 10-11-03 15:07

Ja, det er en FS-1. Jeg har ikke købt ny cyl. kun et high speed stempel til en standard cyl. Det er lige sat på og har derfor ikke haft mulighed for at køre det til, men det sætter sig ikke føgles bare somom den ingen tændning får ligepludseligt!!!

Tak for svarene!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-03 15:26

Gør den det hver gang, og hvad når den har stået i tomgang og er blevet mere varm.
Det er måske når du giver bundgas, for så hopper chookeren jo op?
Har du set efter platinernes tilstand?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ThomasWedel

Dato : 10-11-03 15:42

Jeg har stor mistanke til platinernes eller kordonsatorens tilstand! Da jeg har et lille huld i venstre motorblok hvor der er kommet vand ind i! Ja, den gør det hver gang selv om den er varm... Der køre virkeligt godt i 1., 2., og 3. gear, men så vil den ikke mere efter!
Hvad skal jeg se efter på platinerne??

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 10-11-03 17:32

Få fat i en platin fil og så skal du igang med at rense og justere platinerne ! de sidder på svinghjulet ! Mvh Thomas Jeg har en kammerat som simpelthend rev platinerne ud og erstattet det med elektronisk CDI tænding, så kørte hans FS1 bedre end aldrig før ! men det er også en støre process..!
Meen Platinerne er 99,9 % sikker på det er dem!

MVh
Thomas

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 11-11-03 23:38

Hej igen
Ved ikke om du har fundet fejlen
Har selv flere knallerter ( dog nu oldtimere), men hvis den ikke
kan starte ca 1/2 minut efter den er gået i stå , tror jeg ikke det er et benzin
problem. ( så ville den heller ikke kunne køre tomgang)
Kørte den ok før du skiftede stempel ??
Jeg tror det nok er kondensatoren der er def,
skulle dog skyde / hakke lidt
før motoren går død.

kc

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 11-11-03 23:47

Thomas Wedel
Ps er du fra Augustenborg området
kc

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 12-11-03 01:26

Jeg ville købe en aftrækker platiner, kondensator(husk at tørre anlægsfladerne af med opløsningsmiddel) hos THansen
Sikre mig at tændspolen i stellet har god stelforbindelse, stram de 2 møtrikker.
Slib magnetsvinghjul godt med sandpapir, ligeledes lamellerne på spolerne.
De penge er ikke spildt, en god gnist er guld værd, og så kan det være at problemet er væk.
Du har formodentligt set efter at benzinhanen ikke er stoppet?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ThomasWedel

Dato : 12-11-03 10:20

Til sir_kaj.

Var inde og købe platiner og kordonsator i går og skal til at skifte dem i dag. Og ja problemet var det samme før jeg skiftede stemplet.
Men jeg jeg er fra Århus området.

Til pallebhansen

Som sagt er delene købt og bliver skiftet i dag. Har ikke lige tjekket benzinhanen, men jeg renser den lige samt med benzinfilteret.

Håber det hjælper for jeg savner min knallert!!!

Tak for hjælpen Mvh Thomas Wedel

Kommentar
Fra : Gybsen

Dato : 13-11-03 18:30

Jeg har selv en 4 gear...
Jeg har selv haft et ligendene problem. Jeg Har 44.5 mm cyl... Da jeg havde problemet havde jeg 17.5 mm kaburator på fra Protuna.... Hvis du har samme kaburator på, så skift lortet.... Bor en selv, 16 mm....

Ellers kan det kun være en ting mere..... skidt i benzin hanen.... benzinen løber langsomt ud, og dvs at dit bundkar bliver fyldt op, men når du så kører, bliver benzinin brugt, og benzin hanen kan ikke levere benzin nok, og derfor dør den.... Det har jeg også prøvet..... Det er nok den mest mulige årsag.....

Godkendelse af svar
Fra : ThomasWedel

Dato : 14-11-03 23:21

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : ThomasWedel

Dato : 15-11-03 16:46

Da jeg rensede mit benzin filter idag var det over fyldt med skidt og lort. Men nu er problemet bare platinerne og kordonsatoren som skal skiftes for den har svært ved at starte og sætter ud når jeg køre, men når det er fikste skulle den også rende rigtigt godt!

Thomas

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-11-03 19:04

Køb evnt. et søgerblad ved Thansen, så er det meget nemmere at stille platinafstand.
Så skal du afslutte spørgsmålet
VH Palle Hansen