/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
``BENZIN``
Fra : RAF.DK
Vist : 1866 gange
30 point
Dato : 09-11-03 14:37

DAV

Jeg får snart en suzuki fz50 men jeg er ikke sikker på vilken slags benzin den bruger..........PS.er der nogen der kender nogle gode sider hvor man kan få noget at hvide om en fz50...................TAK...................

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-11-03 14:49

Hejsa
Den er ikke så sart ang. hvilken oktan, så bare gi' den 92 eller 95 blyfri - husk at påfylde totakts olie i olie tanken.
Manual finder du på http://www.suzukicycles.org/FZ-series/FZ50-numbers.shtml
og http://www.suzukicycles.org/FZ-series/FZ50.shtml
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-11-03 14:51

Upz! Jeg tænker på en anden model, når vi snakker olie blandings tank (to takts olie). Ved ikke om det også er på en FZ50.... afvent hellere andres svar. Hvis der ikke er blandingstank, så skal din benzin jo være blandet med olie. Det er der ikke så mange tankstationer som har, men man kan også blande selv.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 09-11-03 14:52

Ja det kan du da mange steder, feks kan du i google skrive suzuki fz50
Du kan også få et gratis katalog ved www.THansen.dk
Eller få reservedele eller tun: http://www.knallert-dele.dk/
Du skal jo have ca 3-4% 2-takts olie (helst helsyntetisk, men ellers halvsyntetisk, og hvis du ikke bruger det, men alm. 2-taktsolie skal du nok køre på 4-5% olie i benzinen) Benzinen er alm. 95blyfri
Den kom i 1981 i farverne rød sort og blå, og blev efter et par år ændret til metallak
Den har en begrænserbøsning på 13mm i indsugningsstudsen
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : RAF.DK

Dato : 09-11-03 14:53

Okay............tak for hjælpen....................

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-11-03 22:09

Det var noget vrøvl med 3-4%, den har jo seperat olie tank til 2-Taktsolie
Undskyld
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 18-11-03 02:06

pallebhansen.
ganske almendelig 2-takts olie er rigeligt til at smøre en fz50.
køb af den meget dyrere fuldsyntet er intet andet end spild af penge!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-03 18:11

"helst helsyntetisk, men ellers halvsyntetisk, og hvis du ikke bruger det, men alm. 2-taktsolie"
Nu skrev jeg heller ikke at han skulle bruge hel(fuld)syntetisk, men at det er det bedste. Og hvis den er tunet er det rigtig rigtig godt, men ikke købe racer olier, da de er beregnet til meget høje temperaturer (og så meget racer er fzèn nok ikke)
Forøvrig er der da ikke så meget prisforskel, og fordi det er en ældre (slidt) motor, skal den da også have det godt, den skal vel også leve nogle år endnu. At fuldsyntetisk er bedre viser alle test.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 15-12-03 23:08

Jeg har haft en FZ50ér den var meget glad for Castrol TTS olie, som kan købes for 100 Kr. literen, hos www.scooter-shoppen.dk

Hmm hvorfor ligger i hele tiden knallert spørgsmål under motorcykler, vi skal nok svare på dem vi kan hos knallerter ! så vidt jeg kender mine motorcykel færdigheder er 50cc, ik lige en motorcykel, sååå.....

Vh
Thomas

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-04 14:49

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-04 14:50

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 23:31

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 13:32

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : RAF.DK

Dato : 02-09-04 12:09

Hey ciao ekspert tak for svaret:::::