/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DivX medie til CD
Fra : Nikolaus
Vist : 529 gange
150 point
Dato : 09-11-03 14:04

Hej med jer.

Jeg har nu kopieret en af mine DVD'er til PC'eren i DivX format for at lave en backup. Men hvordan får jeg den nu ned på en CD (ikke DVD), gennem min CD brænder?

Filmen fylder 829 mb.

Vh
nikolaus

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-11-03 14:19

Du skal købe dig cd-er der kan tage op til ca. 850 mb.

Du kan ikke bruge de "normale" på 750.

Du kan enten købe dem i forretninger der sælger pc-udstyr eller gennem edbpriser.dk

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 09-11-03 14:34

Er der ikke noget med VCD, SVCD?
Hvilket program skal jeg bruge og hvordan?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-11-03 14:41

Så må du lige forklare dig nærmere. Er det .avi filer du vil konvertere til en af de 2 formater?

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 09-11-03 14:44

Såvidt jeg kan hitte ud af, er filmen i DivX format.

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 09-11-03 15:21

Hvis jeg anskaffer mig en cd-r på 856 mb., så kan jeg lagre min DivX film på 829 mb. på denne og derefter afspille den på min DVD eller hvad???

Jeg har altid hørt, at brændere kun kan køre max 700 mb.?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-11-03 15:46

Hvis din dvd-afspiller kan afspille divx-format så ja, det må du kunne læse dig til i manualet.

Din cd-brænder går ind og læser hvor meget plads der er på skiven, så ja det skulle den. Hvis du ser i almindelige cd-brænder programmer viser linien også mere end de 700 mb, men hvis skiven ikke kan tage mere vil det fremgå ved en fejlmeddelelse før man begynder at brænde.

Hvis du skal brænde i enten vcd eller svcd kræver det at divx-filen først bliver konverteret til mpeg2 format. Men ved enhver konvertering vil der gå noget af kvaliteten af filmen, så hvis din dvd-afspiller kan tage divx-format er der ingen grund til at konvertere den.

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 09-11-03 18:49

Så vidt jeg har fundet ud af, er det idag kun få DVD'er der kan tage DivX formatet. Min kan tilsyneladende i hvert fald ikke. Så hvad gør jeg herfra, når jeg skal konvertere min DivX til Mpeg2 (svcd)?

Accepteret svar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Modtaget 150 point
Dato : 09-11-03 19:22

Hej Nikolaus.

Der findes mange værktøjer til at lave din dvd til svcd eller vcd. Hvis du vil have en nogelunde god kvalitets backup af din film i vcd kommer det til at fylde ca. 2 cd'er afhængigt af hvor lang tid filmen varer. Svcd er bedre kvalitet, men det koster dog også en ekstra cd.

VCD/SVCD:
Hvis du vil lave en vcd og du er en advanceret og krævende bruger skal du bruge følgene værktøjer:

VCDeasy
TMPGenc
SmartRipper
DVDToAvi
ChapterXtractor

Hvis du vil lave en vcd og ikke er en så erfaren bruger inden for dvd-vcd anbefaler jeg at du bruger DvdX. Det er ikke så svært. Det tager ca. 2 timer.

det er en længere beskrivelse, hvordan du bruger programmerne, så jeg venter med at skrive mere til at jeg ved, hvad du vil bruge.

Mvh.
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 09-11-03 20:44

Altså jeg vil nok helst konvertere min DIVX til SVCD.
Omkring mit erfaringsgrundlag, må jeg nok erkende at jeg er meget ny omkring det her brænderi af DVD mv. IT generelt er jeg meget erfaren, så jeg kan jo nok komme rundt om det tekniske i programmerne med lidt kiggeri

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 09-11-03 21:07

Hvis du ønsker at konvertere din DivX til Svcd skal du enten bruge DivXtoSvcd eller TMPGenc.
Men der er selvfølgelig også andre løsninger, men det kræver at du skal bruge helt op til 7 forskellige programmer, og det er der ikke så mange som gider.

Held og lykke med din konvertering.

Hvis du får problemer eller har spørgsmål, så skriv endelig løs.

mvh JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : Evil_InuYaSha

Dato : 14-11-03 08:05

Du skal da købe en cd, der har 850 mb, som du kan brænde på, de normale 750 fungere ikke til det. Og derefter skal du brænde filen som SVCD.
Mvh. Evil_InuYaSha

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 14-11-03 19:24

Evil_InuYaSha>>
Jeg kan da ikke brænde over 700 mb. på min brænder, eller???

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 17-11-03 00:08

brug de programmer jeg har skrevet, så virker det... der findes utallige af calculaters der kan fortælle dig, hvor høj en rate dine film skal være for at passe på dit 700 mb medie.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-11-03 00:19

>nikolaus

Det skal så samtidig siges, at det vil gå ud over kvaliteten af outputtet.

Godkendelse af svar
Fra : Nikolaus

Dato : 24-11-03 16:03

Tak for svaret JudAs.J.LAiR.P. Det lyder rimeligt. Det vil jeg forsøge