/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Landsbytossen fra DK.NEWS slår til igen
Fra : ram2
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 09-11-03 13:27

Hvorfor hjælper Gud ikke? - Er han på druk, eller kan han ikke løsrive sig fra glædespigerne i Paradiset???

Landsbytossen "BHJ" har igen med sin skarpe pen og sine overbevisende klart formulerede argumenter løftet sværdet, denne gang mod selveste minister og præst Tove Fergo.

Hvis hun vover ministerielt at godkende Asetroen som trossamfund, og med skælvende hånd, på grund af ”BØVE BØRGEs” felttog, med sin underskrift vover at håndhæve demokratiet, vil han med sine gode forbindelser til det hinsidige nedkalde alverdens forbandelser over hendes syndige hoved.

[citat]
Fra:Børge Højlund Jensen (b-h-j@"fjern"oncable.dk)
Emne:Jeg har lige sendt dette mail til kirkeministeren

View this article only
Nyhedsgruppe:dk.livssyn, dk.livssyn.kristendom
Dato:2003-11-07 13:45:28 PST

Det undre mig at du som præst i den Danske folkekirke, jeg går ud fra at du
tror at den eneste vej til frelse er ved troen på Jesus Kristus Guds søn,
kan være fortaler for at troen på Odin og Tor skal være anerkendt religion i
Danmark.
Disse herre eller væsner er afguder og giver ikke frelse.
Du som præst Skulle være mere opmærksom på at du ikke er med til at få Guds
dom over vort land.
I øjeblikket er der en stor sødning til vore kirker og det er i kraft af
Guds nåde over vort land, vi skal passe på at Gud ikke vender det til vrede.
Jeg vil bede for at du træffer den rigtige beslutning og at du søger Jesus
om den.
Gud velsigne dig.
Hilsen fra Børge.
http://jesusnyt.webbyen.dk
http://trojesus.webbyen.dk/

Forsat:
Jo da , men jeg går også ind for at når at Guds ord er sand og at man ikke
skal forgøjle menneskerat aldt er godt .
Frelse er at kende Jesus som Guds søn.
Ja hun er minister men hvem skal Hun rette sig efter alle mulige ider eller
Guds ord?
Hilsen fra Børge.
http://trojesus.webbyen.dk/
[/code]

Sjovt nok, kan samme forbindelse åbenbart ikke lige hjælpe skabsbøssen Jesus' forlængede arm på Jorden – ”Bøve Børge” - til at slippe af med sin ortografiske retardation

[citat]
Hej alle der tror på Bøn.
Vil i ikke godt bede for mig jeg er ved at skrive en bog raport i Dansk Hf,
det køre ikke rigtig for mig og den skal være færdig Tirsdag morgen.
Tak for forbøn.
[/code]

KORS hvor er det morsomt

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-11-03 13:38

Jeg synes nu, at BHJ's indlæg er yderst lærerigt.
Fx anede jeg ikke, at Guds ord er "sand".
I så fald må det jo være på stranden, og ikke i kirken, at man finder Ham.

Men årsagen er sikkert, at den store "sødning" af vore kirker er blevet
Vorherre et nummer for kvalm.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-11-03 13:40

Hej Ram.

Jeg kan ikke rigtig komme med yderligere kommentarer til det skrevne, det taler helt for sig selv.

Men een ting, hvorfor har du ikke lagt det ind som et tip??? (spø(R)geful((g))(D)en)

mvh
ellebye

PS! Jeg skal nok gå i forbøn for dig Ram2.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-11-03 14:40

>Rellom

Ja Vor Herre har trange tider. Mon de bruger kunstige sødeidler.

>Ellebye. Jeg kører den ikke i tips - det er jo ikke noget rigtig tip, og hvad skulle vi så snakke om, det kan vi jo her, selvom summertiden er slut *GGGGGG*

Tak for dit tilsagn om forbøn for mig - det får jeg nok brug for

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 09-11-03 15:52

Er summertiden slut tænk det vidste jeg ikke
>Ram
Man kan sgu da ikke pande en tunmousse én din nød og hva' fanden er der galt med at være landsbytosse??

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-11-03 15:58

>Fridaflip

[citat]
Man kan sgu da ikke pande en tunmousse én
[/code]
Skal vi vædde??

[citat]
hva' fanden er der galt med at være landsbytosse??
[/code]
Ikke noget, men man behøver jo ikke føre sig frem, som landsbyens ypperste intellekt

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 09-11-03 16:01

>ram
I dit første citat udelader du "din nød" Hvorfor??

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-11-03 16:06

>Fridaflip

Citatfusk

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 09-11-03 19:21

Her er der en Bo Warming som skriver: "Giv Nobel Pris" til landsbytosser.
http://www.kandu.dk/dk/news/341207/groupid/20501

Altså har denne "BHJ" noget godt i sigte

Frida

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-11-03 22:18

åh gud... svar ALDRIG på Bo Warmings indlæg!!! Mon ikke man stadig kan finde en hjemmeside om ham og hans mystiske litterære projekt, der er en underlig blanding af fiktion og virkelighed... noget med at han opretter en million profiler på nettet, skriver bøger om dem etc etc! han forurener rigtig mange nyhedsgrupper med sine sindssyge indlæg!!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-11-03 22:20

http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

jo jo... her er den!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-11-03 22:24

>Skingur.

Sig mig - har du været tvangsanbragt? Long time no see

Med hensyn til BW - så her du ret

Og her er et billede af patienten
http://www.kafka.dk/2002/bowar.htm

Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-11-03 22:24

men jeg tog lidt fejl...det er ikke ham der har gang i et litterært projekt! han er bare en weirdo!!!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-11-03 22:26

>Skingur.

Du tænker på Søren Mosegård - men er de ikke åndsbrødre???

Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-11-03 22:29

Hej ramses... næh, jeg har bare haft en "anti-kandu-periode"... lidt fordi jeg ustandselig skal logge ind og lidt fordi jeg er blevet træt af knallertindlæg!!!

mht Mosegård og Warming....jo, de er mere eller mindre to alen af et stykke (....nu blir jeg sikkert knaldet for injurier!!!! )

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-11-03 22:36
Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-11-03 04:24

Jeg gider ikke skrive mere om BHJ. I stedet vil jeg bringe et citat fra Lars Johanssons
bog "Udsatte egne - det er mig", som er et langt interview med digteren Per Højholt,
og hvori Per Højholt udtrykker sin opfattelse af forholdet mellem tro og realitet på flg. måde:

Citat
Jeg kan huske, da jeg kom hjem fra første klasse og sagde til min far, som jo var lærer:
"Lærer Hansen gør noget med hænderne til sidst og siger: Fadervor du som er i himlen
- hvad er det for noget?" "Det er noget med Jesus", sagde min far, "det skal du ikke
interessere dig for!" Det interesserede jeg mig så ikke for, og det har jeg siden ikke
interesseret mig for. Det forekommer mig fuldstændig middelalderligt at tro på noget
som helst. Der ér ikke noget centrum i verden, eller i universet for den sags skyld.
Jeg tror på det foreliggende og på kombinationerne af det foreliggende, og de kombinationer
sker altid i vores forestilling. Det vi kan forestille os er utroligt og fantastisk og næsten
umuligt. Men det er ikke realiteter, det er forestilling, og det skal gøres klart.

Sådan!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-11-03 05:44

>Rellom

Ikke dårligt - men det forstår BHJ nok ikke en hujende fis af.

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-11-03 06:00

Det er såmænd ikke så meget BHJ's tro der fanger mit øje, men hans rablende fanatisme, hans af vanvid formørkede sind og hans proselytmageri giver ikke bare gåsehud, men frostknopper over det hele. Han ligger på fuld højde med disse dybt skræmmende rabiate fundamentalister, som dagligt omtales i pressen over hele verden.

Ram

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-11-03 06:49

Okay, men hans farlighed forudsætter, at han får magt, som han har agt,
og det anser jeg for helt udelukket, så mig skræmmer han ikke.

Iøvrigt er pointen i Per Højholts skelnen mellem tro og realitet
jo netop, at denne skelnen i sig selv er udtryk for en forestilling.
Så Højholt prætenderer altså ikke, at hans opfattelse er en soleklar
kendsgerning - i modsætning til BHJ.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 10-11-03 06:58

En hjerneforsker og en astronaut er tiulfældigt blevet sat ved siden af hinanden til en middag og er nu nået til et punkt i samtalen, hvor diskussionen kører på de høje nagler - de er nemlig ikke helt enige om det der med tro.
"Har du måske nogensinde set Gud, når du sådan har kartet rundt i verdensrummet" spørger hjerneforskeren rasende. "Nej", svarer astronauten, "Men har du måske nogensinde set en tanke, når du har rodet rundt i andre menneskers hjerner?".

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 100 point
Dato : 10-11-03 07:11

Tjah, men i det øjeblik, man får den tanke at spørge, om en tanke
er mulig at få, har man jo allerede svaret bekræftende.

Men i det øjeblik man spørger om Gud er til, har man jo ikke
dermed svaret hverken ja eller nej.

Så tanken er en kendsgerning,
men Guds realitet står foretsat hen i det uvisse.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-11-03 07:14

Hm, det er vist tid til en kop morgenkaffe eller tre.
Jeg både taster og sætter komma som en brækket arm.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-11-03 07:15

Det var lige det jeg havde tænkt mig at sige - manglede bare lige ordene.
(Altså opstillingen - ordene kendte jeg godt)

Ram

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-11-03 07:28

Ram2, havde du tænkt dig at sige, at Guds realitet står hen i det uvisse?
Jeg troede, du troede på ateismen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 13:17

Rellom -> Dét har du ikke altid troet :

Citat
Gad vide om du ikke selv er troende inderst inde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 10-11-03 13:29

Man kan hverken bevise eller modbevise at der er en Gud/guder. Man kan sandsynliggøre både det ene og det andet, men bevise ................................ nej! Derfor er der også så mange trosretninger. ...... Ja, men vi har....... Der er ingen bøger der beviser mere end andre. Man kan argumentere for at man synes denne eller hine bog bør tages mere alvorlig end andre, men du kan intet bevise, heller ikke at bibelen eller koranen er mere hellig end........ Der er ingen bøger som ikke er skrevet af mennesker. Disse mennesker kan have mange og meget forskellige motiver for at " gengive et budskab om eller fra Gud", lige somandre har gavn afat bortforklare Gud og Gudsehsistens.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 13:46

A.C. Rosmon -> ..og ??? Hvor kommer bøger ind i billedet? Iøvrigt er det vel i og for sig ligegyldigt, du konstaterer; bøger er skrevet af mennesker. Det er ifølge de troende jo blot en formidling af guds ord. Dét kan man jo så vælge at tage alvorligt eller ej.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 13:53

Min mening : Tager man Guds ord alvorligt og for gode varer, så er man eddermanemig på skideren

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 10-11-03 14:21

Det var for at komme de mange kristne i forkøbet der siger "Det står i bibelen"; dermed underforstået at så er det bevist, og hvor jeg siger, at det er ikke noget bevis, det kan højst være en sandsynliggørelse, men altså intet bevis. Da der også er andre der "læner sig op af" "hellige" bøger, så gør jeg også dem opmærksom på, at disse bøger ikke har nogen fortrin frem for andre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 15:08

Jeg har på fornemmelsen, de fleste kristne ville mene det er bevist, hvis det står i biblen, fordi det er guds ord nedfældet af menneskehånd. Der er altså en nuanceforskel i forhold til, hvad du argumenterer for. Jeg er ikke sikker på de troende vil kunne følge dig, da du advokerer for din tvivl, på forkerte præmisser.

..hvis jeg ikke læse din kommentar helt så firkantet, er jeg jo tilbøjlig til at give dig ret

..hvis jeg gør det alligevel, læser den firkantet, må jeg sige : Jo, disse bøger har det fortrin, man ikke behøver læse dem for at blive klogere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 10-11-03 22:00

Der har du jo også en pointe. Og ja de fleste kristne kan ikke lide at man skal bedømme neutralt , uanset om teksten er fra bibelen eller Nitche, og ingen af dem kommer med et endegyldigt bevis på at gud eksisterer, - eller at han ikke eksiserer. de sandsynliggør vidt forskellige verdenssenarier, og det går helt galt hvis man læser ud fra de modsatte premisser, altså Nitche med begreber som moral, synd m.m., eler Bibelen ud fra at gud ikke eksisterer.

Bibelen er i øvrigtrummelig. se blot alle de forskellige mere eller mindre kristne trosretninger der er rundtom på jorden. Her hjemme er der vel flere end 10 forskellige trosretninger der regner Bibelen for at være et helligtr skrift. Såeeee.......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 22:15

Troende : Ansvars forflyttende, lidt enfoldige; dog muntre væsner; med hang til lettere melodramatiske skønmalerier af 'livet' efter døden.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 15-11-03 08:24

Tak for svaret Rellom.

Glimrende formuleret.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 15-11-03 09:07

ja men troen på troen er vel også en tro. Så lige et indslag med Tor Nørtranders i tv i anledning af hans nye bog.