/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
opskrift på tunlagkage???
Fra : hojriiskim
Vist : 5200 gange
50 point
Dato : 09-11-03 13:11

Hej.. jeg søger en opskrift på en tunlagkage. Jeg tror det hedder en tun lagkage..
det er en slags lagkage af pandekager, hvor der bland andet er spinat og tun imellem. "fyldet" minder lidt om tunsalat, bare med spinat...
hvis nogen har opskriften, ville jeg blive glad..

på forhånd tak..

Accepteret svar
Fra : fridaflip

Modtaget 60 point
Dato : 09-11-03 14:13
Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 09-11-03 14:16

Næe det kan du vist ikke... Den har jo ikke en skid med pandekager at gøre
Sorry

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-11-03 15:13

>Fridaflip.

Prøv tunmousse Bare PAND den én

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-11-03 15:20

>Fridaflip

Opskriftens overskrift er jo meget vildledende "Tunlagkage".

Så du er rimelig undskyldt.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 09-11-03 16:08

jeg ved ikke om det hedder tunlagkage...
det fik jeg bare at vide at den gjorde, af en kammerat..

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-11-03 16:12

>hojriiskim

Jeg tror det er en talemåde, fordi den når den er pyntet færdig kan minde om en lagkage. Det er sandsynligvis en tunmousse, som er dullet op til narretreger, og Fridas tip til dig kan derfor sagtens bruges.

Giv du hende nogle point - hun får så sjældent noget

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-11-03 16:15

>hojriiskim

Jeg glemte at fortælle dig, at du sagtens kan lave den lagvis, og som et eller flere af lagene lægge den spinat du åbenbart godt kan li'.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 09-11-03 16:51

En tunmousse, som er dullet op til narrestreger ja den er god!
Faktisk har jeg engang smagt noget som blev kaldt for én Lakselagkage. Kan det mon være den

Frida

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 09-11-03 17:13

>>Fridaflip
har du en opskrift på den lakselagkage???

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 09-11-03 17:14

Tak for svaret fridaflip.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 09-11-03 17:18

Nej hvor pinligt du har givet mig point - og jeg har ikke opskriften på den Laksefidus. Men den smager godt og ligner virkelig en sød lyserød lagkage

Frida

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 09-11-03 17:30

det er helt i orden...
kigger mig lidt mere omkring og finder måske opskriften et sted...
tak for hjælpen!!!

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-11-03 22:59

Tunlagkage

11?2 dåse tun
150 g mayonnaise
saften af 1 citron
21?2 dl. piskefløde
2 tsk. revet løg
2 tsk. hakket dild
5 blade husblas
salt + peber
1 glas rød kaviar
Tunen tages ud af dåserne, moses og blandes med mayonnaisen. Smages til med løg, dild, citronsaft samt salt og peber. Husblas opløses og røres i. Til sidst røres den stiftpiskede fløde i. Kommes i en form og stlles koldt i en time. Pyntes med rød kaviar (1 glas) ovenpå samt hakket dild på siderne. Serveres med citronbåde og flütes.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-11-03 23:00

Jeg håber du kan bruge denne opskrift!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 11-11-03 22:27

>25
Hvis du havde gidet tjekke linket øverst - ville der gå et lys op for dig
Frida