/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kan man låne penge på nettet uden at ski~
Fra : astridline
Vist : 501 gange
13 point
Dato : 09-11-03 12:14

kan man låne penge på nettet uden at skifte bank.

Accepteret svar
Fra : RasesII

Modtaget 23 point
Dato : 09-11-03 12:17

Ja det kan man godt. Man kan låne penge alle de steder man vil, forudsat at udlåneren finder dig kreditværdig.
Men spørgsmålet er vel mere om det er særligt smart ikke at have sine lån samlet i et pengeinstitut. De kan så bedre hjælpe, hvis du får koks i økonomien, og bedre endnu, de kan advare dig, hvis der er optræk til problemer.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-11-03 12:46

Som >RasasII siger, skal du passe morderlig på hvilken pengelåner du benytter, da mange tager en ågerkarl rente, og hvis pengeudlåneren finder dig kreditværdig, hvorfor skulle din bank så ikke også gøre det.

ellebye

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-11-03 15:36

Som udgangspunkt må man gå ud fra, at registrerede udlånsforretninger ikke tager ågerrenter, da dette er ulovligt.

At de tager sig bedre betalt ligger i sagens natur, da de påregner flere debitorer som ikke betaler deres lån tilbage, end banker normalt kalkulerer med. De tab der derved opstår skal jo dækkes af alle de låntagere som selskabet ellers har entreret sig med, derfor den højere (men lovlige) rente. Skule låntagerne i større udstrækning end kalkuleret betale deres gæld tilbage, vil selskabets overskud blot stige ud over det budgetterede. Tro ikke de nedsætter renten.

mvh
Ram

Godkendelse af svar
Fra : astridline

Dato : 09-11-03 17:05

Tak for svaret RasesII. der stod ikke det vigtigste nemlig hvor

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-11-03 17:26

Nå nej, men det spurgte du jo heller ikke om.
Men her er nogle muligheder:
http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=L%E5ne+penge&lr=